۲۱۶۷۴۱
۵۰۵۱
۵۰۵۱
پ

باید و نبایدهای دکوراسیون حمام

پاسخ مثبت است. شما مي‌توانيد با اضافه كردن چند تابلوي كوچك و بزرگ به محيط بيروني حمام فضاي دوست‌داشتني‌تري خلق كنيد اما قبل از اين كار بايد حواس‌تان به چند نكته در طراحي باشد.

باید و نبایدهای دکوراسیون حمام
مجله منزل: تزئينات ديواري حمام مي‌تواند فضاي شما را گرم‌تر و بهتر نشان دهد اما بايد حواس‌تان به رطوبت محيط باشد بنابراين شما نمي‌توانيد هر چيزي را به عنوان يك شيء تزئيني از ديوار حمام آويزان كنيد. پوستر، نقاشي رنگ‌روغن و عكس‌هايي كه روي كاغذ گلاسه چاپ شده‌اند، صرفا تزئينات موقتي هستند چون ظرف شش ماه نم مي‌كشند و آسيب مي‌بينند و اصطلاحا از شكل مي‌افتند. اگر اصرار داريد در محيط داخلي از تصوير براي تزئين ديوار استفاده كنيد، حتما بايد زمان چاپ عكس تاكيد كنيد كه آن را به روش ليتوگرافي با يك لايه شيشه‌‌ای براي‌تان آماده كنند. بهترين فضا براي استفاده از قاب عكس و تابلو در محيط حمام بالا يا كنار روشويي، جايي دور از دوش حمام است. فضاي رختكن هم جايي است كه مي‌توانيد آن را با تابلوهاي چوبي تزئين كنيد.

باید و نبایدهای دکوراسیون حمام

براي انتخاب تصاوير، بهترين كار اين است كه به سليقه شخصي‌تان اعتماد كنيد. معمولا الگو‌برداري از نمونه‌هايي كه در خانه ديگران ديده‌ايد، نتيجه خوبي همراه ندارد چون اولا فضاي حمام يك فضاي كاملا خصوصي است و شما بايد آن را طوری دكور كنيد كه خودتان خوش‌تان بيايد و ثانيا چون محيط حمام پر از المان‌ها و اشيای مختلف است تركيب چند سليقه جز شلوغ‌تر نشان دادن فضا فایده ديگري ندارد.

باید و نبایدهای دکوراسیون حمام

۱. نقاشي كه خودتان يا همسرتان كشيده است. (بدون هزينه)

۲. عكس يكي از اماكن معروف دنيا كه از اينترنت گرفته و چاپ كرده‌ايد. (۵ تا ۱۰ هزار تومان هزينه چاپ)

۳. عكسي كه با گوشي موبايل يا با دوربين از طبيعت انداخته‌ايد (معمولا سايز اين عكس‌ها نبايد خيلي بزرگ باشد. ۵ تا ۱۰ هزار تومان هزينه چاپ)

۴. تصاوير قديمي يا كارهاي هنري خرده‌ريزي كه در جاهايي مثل جمعه‌بازار پيدا مي‌شوند و بعد از قاب كردن جلوه خاصي پيدا مي‌كنند. (۱۵ تا ۲۰ هزار تومان)

۵. استيكرهاي تزئيني كه قابل نصب روي ديوار و سطوح سراميكي هستند و مي‌شود آنها را با قيمت خيلي پاييني خريد. (بيشتر مراكز بزرگ خريد در تهران فروشگاه استيكرهاي تزئيني دارند. ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان)

۶. يك نقاشي از يك نقاش حرفه‌اي. (هم مي‌توانيد اصل تابلو را بخريد و هم مي‌توانيد توي اينترنت نسخه كم‌كيفيت آن را پيدا كنيد و بعد از چاپ قاب بگيريد. ۵ تا ۱۰ هزار تومان هزينه چاپ براي نمونه كم‌كيفيت)

باید و نبایدهای دکوراسیون حمام

۷. يك تابلوي هنري خيلي ساده كه از فروشگاه مورد علاقه‌تان خريده‌ايد. (۴۰ تا ۶۰ هزار تومان)

۸. تصاويري از طبيعت كه نسخه باكيفيت‌شان به‌راحتي قابل دانلود است. (۵ تا ۱۰ هزار تومان هزينه چاپ)

گياه در حمام؛ بله يا خير؟

بله. كمي سبزي (طبيعي يا مصنوعي) به محيط اضافه كنيد و براي خودتان يك جاي اختصاصي دوست‌داشتني درست كنيد. اضافه كردن گياه به محيط حمام مي‌تواند آنجا را بسيار دنج و دلچسب كند؛ البته به شرطي كه درست جاگذاري شده باشد.

باید و نبایدهای دکوراسیون حمام

با بافت و اندازه گلدان‌هايي كه انتخاب مي‌كنيد بازي كنيد. شما مي‌توانيد گياهان كوتاه‌تر را در قفسه‌ها بگذاريد يا آنها را از سقف آويزان كنيد فقط مطمئن شويد گلدان‌هاي طبيعي نور كافي براي رشد داشته باشند.

۱- سانسيويريا برگ بلند با گلدان فانتزي (۳۵ تا ۵۵ هزار تومان)

باید و نبایدهای دکوراسیون حمام

۲- سانسيويريا برگ كوتاه با گلدان كلاسيك (۳۰ تا ۵۰ هزار تومان)

باید و نبایدهای دکوراسیون حمام

۳- ميورا در گلدان كلاسيك (۲۵ تا ۴۰ هزار تومان)

باید و نبایدهای دکوراسیون حمام

از گلدان‌هاي پلاستيكي فانتزي يا آبپاش‌هاي رنگي براي قرار دادن گياه روي زمين استفاده كنيد.

باید و نبایدهای دکوراسیون حمام

موقع انتخاب گياه حتما از فروشنده بخواهيد گياهاني را به شما توصيه كند كه به نور كمي براي زنده ماندن احتياج دارند. نيازي نيست حتما توضيح دهيد اين گلدان‌ها را مي‌خواهيد در حمام بگذاريد! فقط بگوييد آنها را براي يك محيط كم‌نور در نظر گرفته‌اید.

حمام‌تان پنجره ندارد؟ نگرانيد نور كم محيط باعث از بين رفتن گلدان نازنين‌تان شود؟ خب، از گل مصنوعي استفاده كنيد. اين روزها در فروشگاه‌هايي كه لوازم تزئيني دارند، گلدان‌هاي مصنوعي به‌سادگی پيدا مي‌شود. مصنوعي بودن خيلي از آنها را هم تا از نزدیک لمس‌شان نکنید نمي‌توانيد تشخيص دهيد.

كاشي‌هاي چندرنگ بله يا خير؟

صددرصد بله. كاشي‌هاي يك‌دست سياه يا سفيد ممكن است فضا را لطيف نشان دهند اما استفاده از كاشي‌هايي با رنگ‌هاي تركيبي محيط داخلي حمام شما را بسيار لاكچري و سطح بالا نشان مي‌دهد.

باید و نبایدهای دکوراسیون حمام

خاكستري بافت‌دار، موزائيكي متاليك يا كاشي‌هایی با تركيب رنگ‌هاي تيره، محيط را به‌شدت مردانه مي‌كنند. انتخاب رنگ تيره براي كاشي‌هاي ديوار حمام اين روزها طرفدار زيادي دارد چون به صاحبخانه‌ها احساس امنيت مي‌دهد.

كاشي‌هاي با شكل هندسي ويژه؛ اين انتخاب‌ به درد آدم‌هاي ريسك‌پذير مي‌خورد. اگر از تصميم‌تان مطمئن نيستيد يا خيلي از ماجراجويي خوش‌تان نمي‌آيد، سراغ اين كاشي‌ها نرويد اما اگر حاضريد ريسك انتخاب اين كاشي‌ها را بپذيريد مطمئن باشيد خاص‌ترين حمام دنيا را خواهيد داشت.

باید و نبایدهای دکوراسیون حمام

پیشنهاد های ما:

- كاشي ۴۰ در ۴۰ مشكي و طوسي

- كاشي آنتيك زرد ۲۵ در ۴۰

- گرانيت نيرو هگزانول (شش وجهي)

باید و نبایدهای دکوراسیون حمام

كاشي‌هاي رنگي؛ این کاشی‌ها انتخاب كساني است كه دل‌شان مي‌خواهد فضاي شادتر و روشن‌تري داشته باشند. موقع انتخاب اين كاشي‌ها حواس‌تان به هماهنگي رنگ‌شان با سراميك كف باشد.

پیشنهاد های ما:

- كاشي ۶۰ در ۶۰ مدل آسمان

- كاشي نقش ريز مدل نينا

- كاشي نقش ريز آبي

- كاشي ۶۰ در ۶۰ زرد چرك

باید و نبایدهای دکوراسیون حمام

كاشي‌هاي رنگي لايت؛ اين كاشي‌ها قدرت و گيرايي بقيه انتخاب‌ها را ندارند اما در عوض فضاي داخلي شما را بازتر و جادارتر نشان مي‌دهند.

پیشنهاد های ما:

- كاشي طرح چوب

- سراميك ۳۰ در ۳۰ سبز

- گرانيت

چند سوال روي اعصاب هميشگي درباره تغيير دكوراسيون حمام

ماجراجویی کنید

آيا من مي‌توانم از كاغذديواري در حمام استفاده كنم؟

استفاده از كاغذديواري (حتي نوع ضد آبش) يا هر نوع پوشش ديگري غير از سراميك و كاشي در فضاي حمام به هيچ‌وجه توصيه نمي‌شود. اگر اين كار را انجام دهید بعد از چند ماه ديواري نم كشيده و پر از حباب خواهيد داشت.

باید و نبایدهای دکوراسیون حمام

كابين حمام بهتر است يا پرده؟

اگر مي‌توانيد بيشتر هزينه كنيد، قطعا كابين! كابين هم بهتر جلوي پاشیدن آب را مي‌گيرد و هم فضا را لوكس‌تر نشان مي‌دهد ولی اگر بودجه كافي براي انتخاب يك كابين دوش نداريد، سراغ پرده حمام بروید. مي‌توانيد با انتخاب يك پرده حمام فانتزي يا كلاسيك، محيط را به شخصيت‌تان نزديك‌تر كنيد.

باید و نبایدهای دکوراسیون حمام

سراميك حمام خانه ما ليز است اما نمي‌خواهم آن را عوض كنم؛ چه كار كنم؟

پادري‌هاي پلاستيكي! مي‌توانيد يك پادري متناسب با رنگ و دكوراسيون حمام‌تان انتخاب كنيد. توصيه مي‌كنيم موقع انتخاب سراغ رنگ‌هاي سرد برويد چون رنگ‌هاي جيغ يا تركيبي، سخت با فضاي حمام هماهنگ مي‌شوند. اگر از پادري خوش‌تان نمي‌آيد مي‌توانيد به بافت‌هاي پلاستيكي آبي يا سفيد مثل بافت‌هايي كه در حاشيه استخرها ديده‌ايد هم فكر كنيد. تنها بدي‌اش اين است كه اين بافت‌ها را در حجم كم نمي‌فروشند و بايد بیشتر هزینه کنید.

باید و نبایدهای دکوراسیون حمام

دوش يا وان؛ كدام حمام را شيك‌تر نشان مي‌دهد؟

اين يك انتخاب كاملا شخصي است. دوش، آب كمتري هدر مي‌دهد، در زمان تميز كردن حمام زحمت كمتري برای‌تان دارد و پروسه حمام كردن شما را هم كوتاه‌تر مي‌كند اما حمام كردن در وان آب داغ با تركيب چند بدن‌شوي خوش‌عطر چيزي است كه خيلي‌ها نمي‌توانند از كنارش به‌سادگي بگذرند همچنین وان امكان ديزاين بهتري در حمام به شما مي‌دهد. به چند شمع كوتاه و بلند كنار وان حمام فكر كنيد!

حمام متفاوت خانه ما

حمام‌تان را با اضافه كردن چند دكوري كوچك خاص‌ و دلچسب‌تر كنيد

هم كار جا حوله‌‌ای را براي‌تان مي‌كند، هم مي‌توانيد لباس‌هاي تميزتان را روی آن بگذاريد و هم جاي مناسبي براي لباس‌هاي چرك دارد. اگر حمام‌تان به اندازه كافي جادار است، وقت تلف نكنيد. يك نجار مطمئن پيدا كنيد و سفارش ساختش را بدهيد. مطمئن باشيد هزينه‌‌ای بيش از ۱۰۰ هزار تومان براي‌تان ندارد اما در عوض حمام شما را خيلي خاص و متفاوت نشان مي‌دهد.

جاصابوني به رنگ نقره‌اي؛ انتخاب رنگ براق و قرار دادن آن در كنار شيرآلات مدرن فضايي بسيار شيك و لاكچري به شما مي‌دهد.

باید و نبایدهای دکوراسیون حمام

با انتخاب يك شير كلاسيك براق براي حمام، نشان دهيد كه چقدر آدم خلاق و خوش‌سليقه‌‌ای هستيد.

يك قفسه فلزي دوطبقه كوچك كنار روشويي به شما كمك مي‌كند هم وسايل حمام‌‌تان را به خوبي جاگذاری كنيد و هم خرده‌ريزهاي تزئيني را در جاي مناسبي قرار دهید.

باید و نبایدهای دکوراسیون حمام

چنين سبد كلاسيكي بسيار مناسب خانم‌هايي است كه هميشه دنبال فضايی مناسب براي جای دادن لوازم آرايشي خود در حمام هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج