۲۱۷۷۸۵
۱ نظر
۵۰۶۷
۱ نظر
۵۰۶۷
پ

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (۱)

این معرفی، مجالی است برای ستایش از بازیکنانی که با درخشش در این فصل، همه را وادار کردند که به تماشای بازی شان بنشینند. پدیده هایی که تقریبا همه شان بسیار جوان هستند.

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (1)

همشهری تماشاگر - محمدحسین عباسی: این معرفی، مجالی است برای ستایش از بازیکنانی که تا تابستان گذشته، هنوز در بین بیشتر فوتبالی ها شناخته نمی شوند و نام شان کمتر در محافل فوتبالی شنیده می شود و با درخشش در این فصل، همه را وادار کردند که به تماشای بازی شان بنشینند. پدیده هایی که تقریبا همه شان بسیار جوان هستند. چند بازیکن بالای ۲۳ساله نیز البته در این فهرست گنجانده شده تا ثابت شود برای تبدیل شدن به یک پدیده در فوتبال، هیچ وقت دیر نیست.

هری کین/ تاتنهام

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (1)

اگر قرار باشد تنها به جدول رده بندی و نتایج فصل نگاه کنیم، اوضاع تاتنهام امسال مثل سالهای گذشته بوده است. آن ها باز هم در رسیدن به لیگ قهرمانان ناکام شدند و باز هم در جام های حذفی به موفقیت نرسیدند. اگر به ترکیب اسپرز نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که فصل برای آن ها چندان بد نبوده است. دنی لوی از فروش مودریچ و بیل به رئال مادرید مجموعا ۱۴۰ میلیون یورو سود کرد و با این پول، ۹ بازیکن جدید خرید که خیلی های شان در اندازه های لیگ برتر نبودند. یک بازیکن ساخته شده در آکادمی اما همه چیز را تغییر داد. هری کین که در ابتدای فصل مورد اعتماد پوچتینو نبود، بعد از هت تریک تبدیل به مهاجم محبوب این مربی شد تا عنوان درخشان ترین پدیده این فصل را از آن خود کند. او اگرچه کفش طلای لیگ جزیره را به دست نیاورد اما با گلزنی های مداوم، تیمش را به رده پنجم جدول رساند.هری هر دو گل تاتنهام در بازی برگشت با آرسنال را زد و برابر چلسی هت تریک کرد. او امسال به تیم ملی نیز دعوت شد و تنها ۱۸ ثانیه بعد از اولین حضور در زمین با پیراهن تیم ملی، اولین گل را به ثمر رساند تا ثابت کند یک استعداد معرکه است.

خامس رودریگز/ رئال مادرید

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (1)

درست بعد از گل خیره کننده اش در برابر اوروگوئه در رقابت ها جام جهانی، مورد توجه فلورنتینو پرز قرار گرفت. خامس پیش تر نیز تاکید کرده بود که دوست دارد در اسپانیا بازی کند و از بین رئال و بارسا، اولی را انتخاب خواهدکرد. در زمان امضای قرارداد و بر تن کردن پیراهن شماره ۱۰ رئال مادرید، در اروپا، تصور می شد ستاره کلمبیایی بیشتر به خاطر جذابیت های ظاهری و فروش پیراهنی قرارداد ۷۵ میلیونی را تصاحب کرده است. شروع بد خامس در برنابئو می توانست این ادعاها را ثابت کند اما این ستاره رفته رفته به فرم ایده آلش رسید و در نیم فصل دوم، تبدیل به بازیکنی درخشان در کلاس جهانی شد و کاری کرد که در مادرید، هیچ کس فقدان دی ماریا را حس نکند. اهمیت بازیکن کم سن و سال سابق موناکو، در هفته های مصدومیت اش بیشتر نمایان شد.

مارک آندره تراشتگن/ بارسلونا

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (1)

در همه ۳۸ هفته لالیگا، حتی در یک مسابقه نیز برای تیمش به میدان نرفت. مارک آنره تراشتگن اما در بارسلونا هرگز یک «گلر ذخیره» نبود. براساس تصمیم انریکه، او در مسابقه های کوپا دل ری و لیگ حراست از دروازه بارسلونا را برعهده داشت. به نظر می رسید بعد از وارد شدن مسابقه های لیگ قهرمانان به مرحله حذفی، «متس» بارسلونایی ها به نیمکت منتقل شود اما او همچنان مرد شماره یک این تیم در جام باقی ماند او که به هنگام سیو پنالتی لئو مسی در دیار دوستانه آرژانتین و آلمان چهره شده بود، در ۲۳ سالگی از گلادباخ به باشگاه پرهیاهوی بارسا رفت و خیلی زود با شرایط کنار آمد، مهار پنالتی آگرو در لیگ قهرمانان و ۵ سیو درخشان در نیمه اول بازی برگشت با بایرن مونیخ، شاهکارهای او در لیگ قهرمانان بودند.

کوین دی بروین/ وولفسبورگ

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (1)

در زمان امضای قرارداد با چلسی در سال ۲۰۱۲، هنوز مورد اعتماد این باشگاه نبود. او ابتدا به خنک و سپس به وردربرمن قرض داده شد و بعد از حضور موفق در تیم آلمانی، مورد توجه یورگن کلوپ قرار گرفت و به امضای قرارداد با دورتموند نزدیک شد. ژوزه مورینیو اما جلوی این انتقال را گرفت و اعلام کرد که در تیمش به کوین نیاز دارد. دی بروین در مسابقه پیش فصل چلسی در مالزی مصدوم شد و همین موضوع باعث شد نتواند روند هماهنگ شدن با تیم را به سرعت طی کند. ستاره ۲۳ ساله بلژیکی بعد از مدتی نیمکت نشین بودن، با قراردادی ۱۸ میلیون پوندی به وولفسبورگ رفت. در پایان این فصل بود که مورینیو و آراموویچ متوجه شده اند چه مهره درخشانی را از دست داده اند. او بدون تردید، بهترین بازیکن این فصل بوندس لیگا به شمار می رفت. بازیکنی که وولفسبورگ را به رده دوم جدول و البته به قهرمانی دی اف بی پوکال رساند.

آندر اررا/ منچستر یونایتد

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (1)

بازگشت تیم فان خان به زندگی و به مسیر کسب سهمیه، درست از زمان بازی دادن به اررا در ترکیب ثابت آغاز شد. او اولین جایزه اش به عنوان بهترین بازیکن زمین را در نوامبر بعد از پاس تماشایی به فان پرسی در بازی با هال سیتی دریافت کرد و از آن هفته به بعد مورد توجه سرمربی هلندی تمیش قرار گرفت. او کمی بعد در دیدار حساس با پرستون، گل تساوی تیمش را به ثمر رساند و از دوم دسامبر به بعد، بازیکن فیکس تیم در لیگ برتر شد و در همان روز، تک گل تیم را وارد دروازه سوانزی کرد. استایل بازی او در یونایتد با پل اسکولز مقایسه می شود. جالب اینکه خود اسکولزی نیز این چهره را بهترین خرید فصل تیمش می داند.

کوین ویمر/ کلن

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (1)

بعد از یک فصل موفقیت آمیز در رقابت های بوندس لیگا، ویمر در ۲۲سالگی با پیشنهاد باشگاه تاتنهام مواجه شده و به زودی راهی لندن می شود تا برای این باشگاه بازی کند و شاید مشکلات همیشگی این تیم در خط دفاع را کاهش بدهد. بازیکن اتریشی فصل گذشته کلن، شجاعت زیادی در درگیری های فیزیکی دارد. او همچنین بازیکن پا به توپی نیز به شمار می رود و درواقع هردو ویژگی لازم برای درخشش در لیگ جزیره را دارد.

ممفیس دپای/ آیندهوون

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (1)

سریع، باهوش، قدرتمند و استاد ضربات ایستگاهی. ممفیس جوان، معجونی است از همه ویژگی هایی که یک مربی، برای بازیکنان اش می خواهد. او بعد از درخشش خیره کننده در پی اس وی و شکستن طلسم قهرمان نشدن این تیم در لیگ، حالا به منچستر یونایتد پیوسته تا ستاره بزرگ بعدی فوتبال هلند باشد. ممفیس، جوان ترین گلزن تاریخ کشور هلند در رقابت های جام جهانی نیز به شمار می روند. وینگری که در به ثمر رساندن گل های تماشایی، تبحر دارد.

فیلیپه اندرسون/ لاتزیو

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (1)

بهترین بازیکن از بهترین لاتزیوی ۱۰ سال اخیر. شاگرد ویژه پیولی، در ۲۲ سالگی سهم زیادی در بازگشت لاتزیو به رقابت های لیگ قهرمانان اروپا داشت. اندرسون در طول فصل ۲۲ بار از ابتدا در ترکیب لاتزیو به میدان رفت و با ۱۰ گل و ۷ پاس گل، امتیازهای مهمی برای تیمش جمع کرد. او یک برزیلی تمام عیار است. یک بازیکن برای سرگرم کردن هوادارها، توی عصری که ستاره های فوتبال بیشتر و بیشتر به سمت فیزیکی شدن میل می کنند. فیلیپه با سرعت و تکنیک اش، می تواند نیمار شماره ۲ این سال های برزیل باشد. جالب اینکه در میان باشگاه های علاقه مند به جذب او، نام بارسلونا نیز دیده می شود.

باس دوست/ وولفسبورگ

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (1)

بالارفتن قیمت سهام کمپانی مالک باشگاه وولفسبورگ، بیش از همه برای اوم فید بود. باس دوست ۲۶ساله که از سال ۲۰۱۲ در وولفسبورگ بازی می کرد، ناگهان در این فصل و با قدرت گرفتن این باشگاه آلمانی بالاخره در سطح اروپا دیده شد و مورد توجه قرار گرفت. این مهاجم ۱.۹۶ سانتی متری، در ابتدای فصل سومین انتخاب برای پست مهاجم نوک تمیش بود. پیشرفت خیره کننده این بازیکن از ابتدای ۲۰۱۵ آغاز شد. او در دیدار خانگی با بایرن، دو باره دروازه نویر را باز کرد و تبدیل به اولین بازیکنی شد که در ۱۰۲ بازی، به چنین اتفاقی دست می زند. او ۴ گل نیز در زمین لورکوزن زد تا همه به عنوان یک پدیده نه چندان جوان به او نگاه کنند. باس تا پایان فصل مهاجم اول تیم شد و در فینال دی اف بی پوکال نیز دروازه لاتگراک را باز کرد. او برای اولین بار امسال به تیم ملی هلند نیز دعوت شده است.

مائورو ایکاردی/ اینترمیلان

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (1)

حضور ایکاردی در ترکیب اینتر، حواشی زیادی برای این باشگاه داشت. او که پیش تر به خاطر برخی از رفتارهایش از آکادمی باشگاه بارسلونا لاماسیا کنار گذاشته شده بود، در سال ۲۰۱۳ به اینتر اضافه شد اما نتوانست درخشش چندانی داشته باشد و در آستانه انتقال به تیمی دیگر قرار گرفت. مائورو که به واسطه رابطه به همسر دوست اش ماکسی لوپز، تبدیل به چهره منفوری برای فوتبالی ها شده بود، از ابتدای فصل جدید به فرم مورد نظر هواداران نراتزوری رسید. این بازیکن پرحاشیه و پرخالگوبی آرژانتینی، در ۲۲سالگی با ۲۲ گل به صورت مشترک با لوکا تونی آقای گلی سری آ شد.

الکساندر لاکازاته/ لیون

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (1)

پیش از شروع این فصل فوتبال فرانسه، کمتر کسی نام مهاجم ۲۳ ساله لیون را در فهرست بازیکنانی که باید در طول فصل مورد توجه قرار بگیرند، جای می داد. با این وجود لاکازاته در ماه آوریل ۲۰۱۵، رکورد به ثمر رساندن تعداد گل در یک فصل در تاریخ باشگاه لیون را شکست. در فصلی که زلاتان ۱۹ گل برای پی اس جی به ثمر رساند، لاکازاته با ۲۷ گل زده تبدیل به آقای لوشامپیونه شد. او علاقه باشگاه های زیادی را جذب کرد اما ترجیح داد قراردادش را تا سال ۲۰۱۸ با لیون تمدید کند.

پابلو دیبالا/ پالرمو

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (1)

استادیوم تیم فوتبال پالرمو در طول این فصل بیشتر از هوادار، شاهد حضور استعدادیاب های باشگاه های مختلف بود که برای تماشای پابلو دیبالا آمده بودند. عجیب نبود که باشگاه های بزرگ اروپایی، به دنبال جذب بازیکن ۲۱ساله پالرمو باشند. او در کنار توانایی خیره کننده ای در حفظ توپ و دریبل زدن بازیکنان رقیب، روی ۴۰درصد گل های فصل پالرمو تاثیر مستقیم داشت. این بازیکن خوش سیما که احتمالا به زودی تمرکز برندهای بزرگ را برای تبلیغات به خود جلب خواهدکرد، اخیرا با قراردادی نزدیک به ۴۰ میلیون یورو به یوونتوس پیوسته است.

سیدوبراهینو/ وست بروم ویچ آلبیون

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (1)

شروع فصل برای مهاجم جوان وست بروم، رویایی بود. او بعد از درخشش در ترکیب وست بروم، خیلی رود به تیم ملی انگلستان نیز دعوت شد تا به سرعت به بخش مهمی از رویاهای فوتبالی اش رسیده باشد. این بازیکن ۲۱ساله، ۱۴ گل در رقابت های لیگ برای وست بروم به ثمر رساند تا به تنهایی، زننده ۳۸ درصد گل های فصل این تیم باشد. سرعت زیاد و بغل پاهای دقیق، اصلی ترین ویژگی های بازیکنی هستند که زمان زمان ورود تونی پولیس به تیم بازیکن بهتری نیز شده و قصد دارد در بین مهاجمان جوان لیگ برتر، از زیر سایه هری کین خارج شود.

کرت زوما/ چلسی

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (1)

«فقط یک کرت زوما وجود دارد.» این شعاری است که هواداران چلسی در این فصل برای خرید ۲۰ ساله باشگاه شان ساخته اند. شعاری که نشان می دهد زومای فرانسوی، موفق شده روند محبوبیت در استنفوردبریچ را به سرعت طی کند. این مدافع میانی با به توپ، در فوتبال جزیره با مارسل دسایی مقایسه می شود. او می تواند جانشین مناسبی برای جان تری در لندن باشد. کرت در مسابقه فنیال جام اتحادیه، تغییر پست داد و به جای ماتیچ محروم در پست هافبک دفاعی برای چلسی درخشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اشك

      پيام صادقيان-امير تتلوو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج