۲۱۷۷۸۶
۵۱۳۷
۵۱۳۷
پ

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (۲)

این معرفی، مجالی است برای ستایش از بازیکنانی که تا تابستان گذشته، هنوز در بین بیشتر فوتبالی ها شناخته نمی شوند و نام شان کمتر در محافل فوتبالی شنیده می شود

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (2)

همشهری تماشاگر - محمدحسین عباسی: این معرفی، مجالی است برای ستایش از بازیکنانی که تا تابستان گذشته، هنوز در بین بیشتر فوتبالی ها شناخته نمی شوند و نام شان کمتر در محافل فوتبالی شنیده می شود و با درخشش در این فصل، همه را وادار کردند که به تماشای بازی شان بنشینند. پدیده هایی که تقریبا همه شان بسیار جوان هستند. چند بازیکن بالای ۲۳ساله نیز البته در این فهرست گنجانده شده تا ثابت شود برای تبدیل شدن به یک پدیده در فوتبال، هیچ وقت دیر نیست.


لوچیانو ویتو/ ویارئال

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (2)

شاید با هر ملیت دیگری، ویتو حالا بخشی از تیم ملی کشورش بود اما در آرژانتین به اندازه ای مهاجم خوب وجود دارد که پدیده جدید ویارئال در لیست تاتا مارتینو برای شرکت در کوپا آمه ریکا قرار نگرفته است. ویتو در اولین فصل حضورش در فوتبال اسپانیا، با ۲۰ گل و ۸ پاس گل همه مخاطبان این لیگ را حیرت زده کرده است. او سابقه گلزنی به بارسا در نیوکمپ را دارد و همه این دستاورهای لالیگایی را در شرایطی به دست آورده که فقط ۲۱ ساله است. آیا او در سال های بعد، ویارئال را به رده های بهتری در جدول می رساند؟

هکتور بلرین/ آرسنال

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (2)

مصدومیت طولانی مدت متئو دبوشی، برای آرسنالی ها تبدیل به توفیق اجباری شد. آن ها قرارداد قرضی هکتور بلرین جوان با واتفورد را به زودتر از موعد به پایان رساندند و این مدافع راست جوان را جایگزین دبوشی در ترکیب کردند. بلرین ۲۰ ساله اولین بازی اش در لیگ قهرمانان را برابر دورتموند پشت سر گذاشت و اولین گلش برای تیم را در نبرد با استون ویلا زد. بلرین که در بازی با لیورپول هم برای تیمش گلزنی کرده، به خاطر سرعت استثنایی اش شناخته می شود. او اخیرا رکورد ۴۰ متر ولکات را شکسته تا رسما سریع ترین مهره توپچی ها باشد. بلرین از لاماسیا به آسنال فروخته شده است.

لاپورته/ اتلتیک بیلبائو

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (2)

به عنوان تنها بازیکن غیرباسکی و غیراسپانیایی تیم فوتبال اتلتیک بیلبائو شناخته می شود. لاپورته از ۱۶ سالگی وارد مدرسه فوتبال بیلبائو شده و حالا در ۲۰ سالگی، یکی از مهره های بدون تغییر تیم والورده است. قدرت بازیخوانی، یکی از اساسی ترین تمایزهای او با بازیکنان هم سن وسالش است. این بازیکن چپ پا، توانایی فیزیکی و فنی لازم برای بازی در دفاع میانی را نیز دارد. بسیاری از کارشناسان اسپانیایی، او و واران را به عنوان مدافعان میانی، وارد ترکیب ۱۱نفره بهترین بازیکنان جوان لالیگا می کنند.

روبرتو فیرمینو/ هوفنهایم

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (2)

فصل برای او آنقدر درخشان بود که حتی در ترکیب تیمی مثل هوفنهایم هم دیده شد و ناگهان شانس بازی برای تیم ملی برزیل را به دست آورد. این بازیکن ۲۳ ساله، از ۱۹ سالگی در هافنهایم بازی می کند اما روند پیشرفت او، در این فصل ناگهان سرعت دیوانه واری به خودش گرفته است.این موضوع در یکی از مصاحبه های اخیر کاپیتان باشگاه کریستین بک نیز تایید شده است. روبرتو که مورد توجه آرسنال نیز قرار دارد، در طول فصل ۹۹ دریبل موفق داشته و اهمیت این عدد وقتی معلوم می شود که بدانیم این آمار برای کریس رونالدو ۳۳ و برای نیمار ۶۸ دریبل بوده است.

سائول نیکز/ اتلتیکو مادرید

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (2)

برای به یادآوردن وینگر چپ ۲۰ ساله اتلتیکو، کافی است به مسابقه برگشت لالیگایی این تیم به رئال مادرید برگردیم و گل قیچ برگردان قرمز و سفیدها به ایکر کاسیاس را مرور کنیم؛ گلی که جای سائول را در بین جنگجویان ثابت ال چولو باز کرد. او رفته رفته تبدیل به مهره اصلی تیم سیمئونه شد و در همه بازی حساس باقیمانده فصل، پیراهن روخی بلانکو را پوشید. سائول ۱۹ سال این روزها برای اولین بار به اردی تیم ملی اسپانیا دعوت شده و ویدئوهای منتشرشده از تمرین این تیم، نشان می دهند او همچنان استاد به ثمر رساندن گل های زیبا در برابر کاسیاس است!

سادیومانه/ ساوتهمپتون

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (2)

قرارداد ۱۲ میلیون یورویی ساوتهمپتون برای بازیکن ۲۳ ساله ای که در سالزبورگ بازی می کرد و در محافل فوتبال شناخته نمی شد، کمی سنگین به نظر می رسید. مانه اما ثابت کرد که ارزش این رقم را داشته است. او ۲۲ روز بعد از امضای قرارداد با سینت ها، در مسابقه لیگ کاپ با آرسنال برای تیمش پنالتی گرفت. مهاجم سنگامی که یک بار در فوریه به خاطر دیر رسیدن به استادیوم، بازی با لیورپول را از دست داده بود، با هت تریک ۱۷۶ ثانیه ای اش برابر استون ویلا و ثبت سریع ترین هت تریک تاریخ لیگ برتر، دوباره اعتماد کومان را به دست آورد. او جایگزین فوق العاده ای برای ریکی لمبرت بوده است.

پاکو آلکاسر/ والنسیا

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (2)

فقط یک امتیاز؛ این تمام تفاوت های تیم های والنسیا و سویا در جدول رده بندی لالیگا بود که در نهایت والنسیا را به اروپا فرستاد و سویا را وادار کرد برای حضور در لیگ قهرمانان، راهی به جز قهرمانی یورولیگ نداشته باشد. پاکو که محصول آکادمی والنسیاست، اولین بار در این فصل از تیم دوم باشگاه به تیم اصلی فراخوانده شد و به محض در اختیار گرفتن اولین فرصت، برای خفاش ها گلزنی کرد تا دیگر به تیم دوم باشگاه برنگردد. پاکو با ۱۱ گل (از جمله گل کلیدی برنابئو) و ۵ پاس گل، یکی از بهترین های فصل والنسیا بود. این مهاجم که در جاگیری استاد به نظر می رسد، اخیرا به تیم ملی کشورش نیز دعوت شده و آمار خیره کننده ۳ گل در ۵ بازی ملی را به ثبت رسانده است.

دنی اینگز/ برنلی

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (2)

چهره اش، پختگی آدم های ۳۰ ساله را دارد اما دنی تنها ۲۲ ساله است. هنوز به تیم ملی بزرگسالان انگلستان دعوت نشده اما کاپیتانی تیم ملی امید این کشور را بر عهده دارد. دنی که به خاطر خوش اخلاق بودن و فعالیت های گسترده خیریه اش نیز مورد توجه است، در این فصل ۱۱ گل با پیراهن برنلی به ثمر سانده و موجب شده بسیاری از باشگاه ها ی فوتبال جزیره به دنبال توافق با برنلی بر سر انتقال او باشند.

خوان برنات/ بایرن مونیخ

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (2)

در زمان امضای قرارداد این بازیکن با بایرن مونیخ، خیلی ها توقع داشتند او در همه فصل ذخیره داوید آلابا باشد و به نیمکت مونیخی ها دوخته شود. خوان اما جایگاه خودش را در تیم ساخت. با تغییر پست آلابا در چندین مسابقه و بعد مصدومیت طولانی مدت او، برنات در بیشتر هفته های فصل برای باواریایی ها به میدان رفت. او، برنات در بیشتر هفته های فصل برای باواریایی ها به میدان رفت. بازیکن ۲۲ ساله اسپانیایی، در این فصل ۴۷ بازی برای بایرن مونیخ انجام داده است. شکوفایی او بیشتر در هفته های انتهایی فصل رقم خورد. جایی که به علت تعدد بازیکنان مصدوم، این مدافع کناری به شکل مدام در حملات تیم یپ گواردیولا شرکت می کرد. استیل بازی او شباهت زیادی با جوردی آلبا دارد.

سرخیوریکو/ سویا

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (2)

فصل را به عنوان گلر سوم سویا آغاز کرد. در شرایط عادی، قرار بود سرخیو فصل را بدون حتی یک مسابقه به پایان ببرد اما مصدومیت بتو و باربوسا، او را ناگهان در معرض آزمایشی بزرگ قرار داد. سرخیوی ۲۱ ساله در این فصل حساس و مهم، درون دروازه تیم اونای امری آنقدر درخشید که حتی بتو بعد از بازگشت از مصدومیت نیر نتوانست جای او را تهدید کند. ریکو در کلیدی ترین مسابقه فصل سویا یعنی دیدار فینال لیگ اروپا نیز سنگربان فیکس آندلسی ها بود.

ناتانیئل کلاین/ ساوتهمپتون

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (2)

تردیدی جود ندارد که ساوتهمپتون، بازیکن سازترین باشگاه فوتبال جزیره است. آن ها در تابستان ۲۰۱۴ تقریبا همه مهره های کلیدی شان را از دست داده اند اما مثل همیشه جای این مهره های به فروش رسیده را با ستاره های جوان بااستعداد پرکردند. یکی از این ستاره ها، ناتاویل کلاین بود. او از کریستال پالاس خریداری شد و ۴۱ بازی در این فصل تیم رونالدو کومان انجام داد و در پایان فصل، به عنوان دفاع راست در تیم منتخب بهترین لیگ دنیا قرار گرفت.

خوسه گایا/ والنسیا

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (2)

به نظر می رسد در والنسیا، فرمولی عجیب و اسرارآمیز برای ساختن مدافع چپ وجود دارد. آن ها در سال های اخیر، جوردی آلبا و خوان برنات را برای این پست در اختیار داشتند و حالا خوسه گایای جوان، جای این دو ستاره جداشده را به خوبی پر کرده است. روند پیشرفت این مهره ۱۹ ساله ابتدا چندان سریع نبود اما او در نیم فصل دوم در اندازه های یک ستاره برای خفاش ها ظاهر شد و تاثیر زیادی در صعود والنسیا به لیگ قهرمانان داشت. گایا سال بعد با بازی در این تورنمنت، احتمالا مورد توجه باشگاه های بزرگ زیادی قرار می گیرد.

دومنیکو براردی/ ساسولو

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (2)

قاتل میلان، لقبی است که مهاجم ساسولو را در ایتالیا با آن می شناسند. پسر ۲۰ ساله ساسولو، در ژانویه ۲۰۱۴ در یک مسابقه ۴ بار دروازه میلان را باز کرد تا برای همیشه در ذهن هواداران این باشگاه بماند. او در ادامه فصل گذشته نیز برابر سمپدوریا و فیورنتینا هت تریک کرد و در جریان بقای دشوار ساسولو در لیگ، بهترین بازیکن این تیم بود. براردی در این فصل بار دیگر برابر میلان هت تریک کرد تا تخصص اش در ضربه زدن به روسونری را به نمایش بگذارد. او فصل را با ۱۵ گل و ۱۰ پاس گل به پایان برد. مالکیت اصلی این مهاجم بلند قامت، از سال ۲۰۱۳ در اختیار باشگاه یوونتوس است.

هاکان کالهان اوغلو/ لورکوزن

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (2)

در اوایل ماه می، با ایستگاهی تماشایی اش به مانوئل نویر، مورد توجه رسانه های آلمانی و بعد اروپایی قرار گرفت. هاکان که شروع ایده آلی در فصل نداشت، رفته رفته در ترکیب لورکوزن درخشید و تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان جوان این فصل بودندس لیگا شد. ۱۴ گلو ۱۱ پاس گل، آمار درخشان بازیکنی است که در بوندس لیگا استاد به ثمر رساندن سوپرگل به شمار می رود.

متئو کواچیچ/ اینترمیلان

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (2)

علیرغم سن و سال کم، هواداران اینتر امید بسیار زیادی به این بازیکن کروات تیم شان دارند. او رد ۲۱ سالگی، پختگی زیادی نشان می دهد و از همین حالا با مودریچ و راکیتیچ، ترکیب سه نفره فانتزی بازی ها در تیم ملی کشورش را ساخته است. متئو در زمان ورود به ایتالیا، تکنیک بسیار زیادی داشت اما حالا در کارهای تیمی نیز پیشرفت کرده است. مانچینی در طول فصل چند بار پست او را عوض کرده و هر بار نیز از این بازیکن رضایت داشته است. متوسط دریبل کواچیچ در هر مسابقه، ۲۶ دریبل است.

عمر عبدالرحمان/ العین

پدیده های نو ظهور دنیای فوتبال (2)

با پیراهن شماره ۱۰ امارات در جام ملت های آسیا نشان داد که حرف هایی که درباره استعدادش زده شده، اغراق آمیز نبوده است. پردرآمدترین بازیکن حال حاضر آسیا، در ۲۰ سالگی مورد توجه سیتی نیز بود اما به این تیم منتقل شد و حالا در ۲۳ ساگلی قراردادش را تا سال ۲۰۲۰ با العین تمدید کرده است. این ستاره متفاوت، فصل درخشانی را در این باشگاه پشت سر گذاشته و به ویژه در دیدار برگشت با نفت تهران، استثنایی ظاهر شده است. عمر که چهره اش هم مثل فوتبال اش با امارات همخوانی ندارد، از استعداد بازی در سطوح بالای فوتبال اروپا برخوردار است. اما شاید دستمزد خیره کننده العینی ها به او، هوای اروپا را از سرش بیندازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج