۲۱۸۲۹۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

گفتگوهای سیاسی چاشنی ضیافت افطاری

بازار افطاری های سیاسیون درهفته ای که گذشت رونق داشت و فرصتی به وجود آورد تا سلایق گوناگون سیاسی در کنار هم قرار گرفته و در حضور یکدیگر ایده هایی را مطرح کنند.

خبرگزاری ایرنا: بازار افطاری های سیاسیون درهفته ای که گذشت رونق داشت و فرصتی به وجود آورد تا سلایق گوناگون سیاسی در کنار هم قرار گرفته و در حضور یکدیگر ایده هایی را مطرح کنند.

در سال همدلی و همزبانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در سوم تیرماه با حضور شخصیت های سیاسی و احزاب اصلاح طلب و اصولگرا ضیافت افطاری برگزار کرد.

در این مراسم که در سالن اجلاس سران برگزار شد، غلامعلی حدادعادل رییس فراکسیون اصولگرایان، قدرت الله علیخانی مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران، فاطمه راکعی عضو مجمع زنان اصلاح طلب، کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس، اسدالله بادامچیان عضو حزب مؤتلفه و الهه کولایی عضو مجمع زنان اصلاح طلب صحبت کردند.

غلامحسین کرباسچی در سخنانی گفت: تا پیش از ۲۴ خرداد ۹۲ همه دغدغه ما اصلاح طلبان نه بر سر کارآمدن یک دولت اصلاح طلب که تشکیل دولت ملی بود، دولتی که معیارش برای اداره کشور منافع ملی ایران باشد.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: اکثریت اصلاح طلبان به عنوان فرزندان انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به اصلاح امور در چارچوب قانون اساسی و نهاد انتخابات امید داشتند.

دبیرکل حزب کارگزاران به تجربه موفق اجماع ملی و حاکمیت یکپارچه در مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت که این تجربه موفق می تواند در سیاست داخلی کشور هم تکرار شود.

از دیگر سخنرانان این جلسه، غلامعلی حدادعادل رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس بود که راه حل از بین رفتن اختلافات را مبنا قراردادن قانون اساسی، رهبری و اصل نظام دانست و گفت: باید نگاه قبیله ای را کنار گذاشت.

اگرچه عده قلیلی سخن رقیب را برنتافتند اما ضیافت افطاری رییس جمهوری با دعوت اصولگرایان و اصلاح طلبان حرکت به سمت مردم سالاری دینی بود که در آن باید احزاب تقویت شده و بتوانند در کنار هم ایده ها و نظرات خود را مطرح و حتی نظرات مقابل را نقد کنند.

این موضوع در گفته حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی تبلور یافت که «بنای احزاب در فعالیت های سیاسی نباید بر این باشد که یکی بر دیگری پیروز شود و یا یکی دیگری را حذف کند، چرا که همان گونه که انحصار در اقتصاد مخرب است و نفع عمومی ندارد، در دنیای سیاست نیز به همین منوال است و احزاب باید رقابتی سالم را بر مبنای ارایه برنامه های بهتر سامان دهند.»

*از دیگر برنامه هایی که شخصیت ها، سران برخی تشکل های سیاسی در آن حضور یافتند، ضیافت افطاری به مناسبت بزرگداشت شهدای هفتم تیر با حضور حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری رییس اسبق مجلس شورای اسلامی بود.

در این مراسم افرادی چون محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی، حجت الاسلام سید رضا تقوی قائم مقام جامعه روحانیت مبارز، حسن غفوری فرد دبیر کل جامعه اسلامی وزرشکاران، محسن صفر پور رییس جبهه اعتدال گرایان، جمشید ایرانی دبیر کل حزب فرزندان ایران حضور داشتند.

دبیر کل جمعیت طرفداران نظم و قانون، دبیر کل دانشجویان یزد، دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان، دبیر کل جامعه اسلامی بختیاری ها، دبیر کل شهدای رهروان هفتم تیر، دبیر کل حزب ترقی ایران، عضو سازمان رهروان فردا و عضو حزب اراده ملت نیز دیگر میهمانان این مراسم بودند.

در بزرگداشت شهدای هفتم تیر که یکی از آن ها، شهید ناطق نوری بوده است، شخصیت های دولتی همچون علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، و سید حسین هاشمی استاندار تهران نیز حضور داشتند.

علاوه بر آن ها حجج الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی، موسوی بجنوردی و قدرت الله علیخانی از دیگر مهمانان ضیافت افطاری هفته احزاب و شهدای هفتم تیر بودند.

در این مراسم حجت الاسلام مسیح مهاجری مدیرمسول روزنامه جمهوری اسلامی سخنرانی کرد و طی آن با انتقاد به مداحان و با بیان این که کشور ما جمهوری اسلامی است و نه جمهوری مداحان از توهین های برخی مداحان به شخصیت های انقلاب اسلامی تبری جست.

*حزب مردم سالاری نیز در هفته گذشته همایش سازمان جوانان و دانشجویان را به همراه ضیافت افطاری در هتل المپیک تهران برگزار کرد.

در این همایش که با عنوان حق الناس شکل گرفته بود، حجت الاسلام و المسلمین موسوی بجنوردی عضو مجمع روحانیون مبارز، رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی و جواد اطاعت عضو شورای مرکزی اعتماد ملی سخنرانی کردند.

منتجب نیا در سخنان خود گفت: من از برخی بزرگان که با اندیشه های مداحان هتاک و بی تقوا مخالفت نمی کنند، تعجب می کنم، آن ها تریبون مقدس مداحی را وسیله ای برای نشر افکار ارتجاعی و ضد ملی کرده اند و در تشییع جنازه شهدا نیز این رفتار را دیدیم.

مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری که میزبان این همایش بود، گفت: حق الناس بودن رای مردم از روز ثبت نام آغاز می شود و رفتن به خانه ملت به صورت غصبی بی معناست.

وی همچنین به شخصیت آیت الله شهید دکتر بهشتی اشاره کرد و گفت: من روحیه تشکیلاتی خود را در اثر آموزه های شهید بهشتی به دست آوردم و قبل از انقلاب در قالب تشکیلات الخمینیون فعالیت می کردم.

حزب مردم سالاری این همایش را با صدور بیانیه ای به پایان رساند که در بخشی از آن آمده است: با نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس بار دیگر سخن از حضور پررنگ جوانان و اهمیت نقش آن ها در جنبش های اجتماعی و سیاسی بیشتر به گوش می رسد و همگان اذعان دارند که بدون نقش فعال جوانان، موفقیت در عرصه های انتخاباتی برای جریان های سیاسی ممکن نبوده و نخواهد بود.

*اولین نشست شورای مرکزی جدید مجمع نیروهای خط امام نیز در هفته گذشته برگزار شد و حجت الاسلام و المسلمین سید هادی خامنه ای بار دیگر به دبیرکلی نیروهای خط امام ابقا شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج