۲۱۸۳۴۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

فیلم: هاوربورد لکسوس

لکسوس که بیشتر به عنوان بازوی تولید محصولات لوکس تویوتا شناخته می‌شود در جهت تحقق یکی از پرکاربردترین مفاهیم داستان‌های علمی تخیلی برآمده و هاوربورد یا تخته‌ی شناوری را با نام اسلاید (Slide) معرفی کرده است.

zoomit.ir - حسین خلیلی صفا: لکسوس که بیشتر به عنوان بازوی تولید محصولات لوکس تویوتا شناخته می‌شود در جهت تحقق یکی از پرکاربردترین مفاهیم داستان‌های علمی تخیلی برآمده و هاوربورد یا تخته‌ی شناوری را با نام اسلاید (Slide) معرفی کرده است.

فیلم: هاوربورد لکسوس

لکسوس عنوان کرده که موفق به تولید هاوربورد یا تخته‌ی شناور شده است. هنوز اطلاعات چندان زیادی جز یک میکرو وب‌سایت، یک ویدیو و چند تصویر در دست نیست. بهره‌گیری از جنبه‌ی بازاریابی این فناوری بخشی از اقدام لکسوس است که با معرفی اسلاید از آن بهره می‌گیرد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط لکسوس، اسلاید قادر است حرکاتی بدن اصطکاک با سطح زمین را در حالت شناور انجام دهد که این مهم از طریق تعلیق مغناطیسی حاصل شده است. به گفته‌ی لکسوس در داخل بورد از وجود آهنرباهای بسیار قوی بهره گرفته شده که با استفاده از نیتروژن مایع خنک می‌شوند.

در صورتی که حرکت لکسوس را یک مانور تبلیغاتی در نظر بگیریم، اما باید به این نکته اشاره کرد که منطق فیزیکی مورد استناد لکسوس برای معلق ماندن هاوربورد کاملا صحیح و منطقی است. تعلیق مغناطیسی یا معلق ماندن ابررساناهای مغناطیسی یک واقعیت فیزیکی است که ژاپنی‌ها در این خصوص بسیار کارکشته هستند. قطارهای Maglev که هر از چند گاهی شاهد شکسته شدن رکوردهای سرعت توسط آن‌ها هستیم، از همین فناوری استفاده می‌کنند. با توجه به روند کاری و ساختار این فناوری، باید به این نکته نیز اشاره کرد که در صورت گنجاندن چند ابررسانای مغناطیسی درون یک هاوربورد، باید از آن در مسیری ویژه استفاده کرد.

لکسوس اعلام کرده که این هاوربورد یک نمونه‌ی مفهومی است و این کمپانی برنامه‌ای برای تولید و عرضه‌ی چنین محصولی را به بازار ندارد. همچنین این کمپانی ژاپنی اعلام کرده که در نظر دارد تا اسلاید را در هفته‌های آینده در بارسلونا مورد آزمایش قرار دهد.




برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید .

فیلم: هاوربورد لکسوس

در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج