۲۱۸۶۸۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

انتقاد بیش از ۱۰۰ هنرمند از خانه موسیقی

در چند هفته اخیر در کنار بحران لغو کنسرت‌ها، برگزاری دو جلسه اول سلسله‌نشست‌های «گفتمان ضرب اصول» به موضوع نقد عملکرد ١٥ساله خانه موسیقی اختصاص یافت.

روزنامه شرق: در چند هفته اخیر در کنار بحران لغو کنسرت‌ها، برگزاری دو جلسه اول سلسله‌نشست‌های «گفتمان ضرب اصول» به موضوع نقد عملکرد ١٥ساله خانه موسیقی اختصاص یافت.

لغو اولین جلسه از این گفتمان باعث شد تا بحث نقد این نهاد صنفی پس از مدت‌ها به‌طورجدی در رسانه‌ها مطرح شود. پس از پیگیری و برگزاری مجدد جلسه اول توسط منتقدان، حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی، در نشستی مطبوعاتی به انتقادات پاسخ داد و از عملکرد این خانه دفاع کرد.

پس از این نشست و پیش از برگزاری جلسه دوم گفتمان ضرب اصول، گروهی از اهالی موسیقی گردهم آمده و در پاسخ به بخش عمده‌ای از سخنان مدیرعامل خانه موسیقی نامه‌ای اعتراض‌آمیز نوشتند و از آنجا که نوربخش اعلام کرده بود هرکس نقدی دارد به خود خانه موسیقی مراجعه کند، این نامه شنبه ٣٠خردادماه سال ١٣٩٤ به خانه موسیقی تحویل داده و در نهایت در سایت این نهاد منتشر شد.

این نامه که با امضای ٣٢ نفر از اهالی موسیقی نوشته شد، پس از انتشار، استقبال و همراهی جمع کثیری از دیگر اهالی موسیقی را در پی داشت و این جریان به شکل خودجوش در حال تبدیل‌شدن به یک کمپین اعتراضی به عملکرد خانه موسیقی و کاستی‌های صنفی این حوزه است.

در نامه مذکور که متن کامل آن روی سایت خانه موسیقی موجود است، درحالی‌که بیشتر به ادعاهای حمیدرضا نوربخش پاسخ داده شده، عملکرد این نهاد صنفی نیز مورد نقد قرار گرفته و به نکاتی در این زمینه اشاره شده است.

نام امضا‌کنندگان نشانگر آن است که ایشان فارغ از سبک‌، سلیقه، نوع فعالیت، سابقه، شهرت و محدوده جغرافیایی تنها خواستار بهبود وضعیت صنفی خود و اصلاح عملکرد خانه موسیقی هستند و برخلاف برخی جوسازی‌ها که این حرکت را منتسب به جریان‌های سیاسی می‌کنند و معتقدند که نیت، تعطیلی خانه موسیقی است، محتوای نامه حاکی از آن است که ایشان به هیچ جریان سیاسی‌ای مرتبط نبوده و تنها در پی اصلاح و نه تعطیلی خانه موسیقی هستند. پیگیری و حمایت روزافزون اهالی موسیقی نشان از این دارد که حرکت آغازشده به این نامه ختم نخواهد شد.

از جمله امضا‌کنندگان مي‌توان به نام‌هايي چون امیر بهاری/ بهناز بهنام‌نیا/ بهنوش بهنام‌نیا/ مسعود پاد/ خشایار پارسا/ نوشین پاسدار/ میلاد پرصبر/ سینا پناهی/ محسن پور‌بخت/ مسعود پوربخت/ بهرنگ تنکابنی/ فرشاد توکلی/ آرپژ تیموریان/ رامین جزایری/ احسان جعفری/ علی جعفری‌پویان/ علیرضا جواهری/ مصطفی حسینی/ پیمان خازنی/ آرش فرهنگفر/ حامد فکوری/ راحله فیروزی/ سیدمهدی قادری/ علی قادری/ مینو قربانی/ هانیه قلی‌بیکیان/ علی قمصری/ عبدالله قنبری/ کاوه کاتب/ پریسا کاشفی/ پیمان کاظمی/ بردیا کیارس/ سجاد کیانی/ مهدیس گلزارکاشانی/ حمیدرضا گلشن/ محمد‌مهدی گورنگی/ حسین لک و بردیا یوسفی اشاره كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج