۲۲۰۱۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

با هندزفری صحبت نکنید جریمه می شوید

اگر تا دیروز فکر می کردید که می توانید بدون ترس از جریمه شدن هنگام رانندگی با هندزفری صحبت کنید از امروز براساس قانون جدیدی که اجرایی می شود در صورت استفاده از هندزفری جریمه خواهید شد.

با هندزفری صحبت نکنید جریمه می شوید

تماشا: اگر تا دیروز فکر می کردید که می توانید بدون ترس از جریمه شدن هنگام رانندگی با هندزفری صحبت کنید از امروز براساس قانون جدیدی که اجرایی می شود در صورت استفاده از هندزفری جریمه خواهید شد. اتمام حجت رییس پلیس راهور تهران بعد از آن صورت گرفت که استفاده از هندزفری موجب شد تا تصادف های زیادی رخ بدهد. بنابراین سردار رحیمی در قامت رییس پلیس راهور تهران از آغاز طرح ویژه ای خبر داد که در این طرح با صحبت کنندگان با تلفن همراه و ارسال کنندگان پیامک در حین رانندگی به شدت برخورد می شود و البته جریمه های سنگینی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

جریمه های 30 و 50 هزار تومانی

سردار رحیمی در لا به لای رسانه ای کردن این قانون جدید به عواملی که منجر به تدوین این قانون شده اشاره و تصریح کرد: «صحبت با تلفن همراه سه برابر و ارسال پیامک در حین رانندگی پنج برابر احتمال بروز تصادف را افزایش می دهد. از سویی استفاده از تلفن همراه یا وسایل ارتباطی مشابه در حین رانندگی منجر به کاهش قدرت عکس العمل راننده در مقابله با حوادث غیرمترقبه رانندگی می شود. این امر زمانی بیشتر خود را نشان می دهد که فرد در حین صحبت با تلفن همراه در حال مشاجره با طرف مقابل نیز باشد که این موضوع موجب درگیری افکار راننده می شود.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه براساس ابلاغیه صورت گرفت از روز شنبه (دوم اردیبهشت سال جاری) هرگونه استفاده از تلفن همراه اعم از صحبت با هندزفری یا ارسال و خواندن پیامک در حین رانندگی به طور جدی توسط ماموران پلیس راهور تهران اعمال قانون می شود، گفت: «براساس قانون متخلفان در سرعت های بالای 60 کیلومتر بر ساعت، 50 هزار تومان و زیر 60 کیلومتر بر ساعت، 30 هزار تومان جریمه می شوند.»


برخورد با تخلفات پارک ممنوع

اما تمام سخنان رحیمی به ابلاغیه ممنوعیت استفاده از هندزفری خلاصه نشد. او با اشاره به اینکه شعار امسال پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت «بهبود رفتار ترافیکی، هوشمندسازی معابر» است به نتایج اجرای طرح های انضباط بخشی طی ۱۰ روز گذشته در تهران درخصوص خودروهای توقف کننده در جلوی در منازل، حریم گذرگاه های عابر پیاده، پیاده روها و میادین اشاره کرد و گفت: «بر این اساس حدود ۷۰۰ دستگاه خودرو به دلیل توقف پارک ممنوع اعم از پارک در پیاده رو، جلوی در منازل، جلوی نمایشگاه ها و... به پارکینگ منتقل شدند».

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه تهران شهر رعایت همه قوانین رانندگی است به نرخ جرایم رانندگی ناشی از سد معبر و پارک ممنوع اشاره کرد و گفت: «براساس قانون هرگونه توقف و سدمعبر در سطح یا حریم تقاطع ها و میادین یا سطوح شطرنجی ۵۰ هزار تومان، هرگونه توقف که منجر به سدمعبر یا اختلال در عبور و مرور شود ۳۰ هزار تومان و عدم رعایت تقدم عبور عابر یا تجاوز یا توقف وسایط نقلیه در گذرگاه عابرپیاده ۲۰ هزار تومان جریمه به همراه داشته و علاوه بر آن ماموران پلیس برای رفع سدمعبر نسبت به انتقال خودرو راننده متخلف به پارکینگ اقدام می کنند».


جلوگیری از ساخت مجتمع بدون پارکینگ

رییس پلیس راهور تهران در عین حال به انبوه سازان نیز هشدار داد و اظهارداشت: «جای پارک، امروز یک معضل بزرگ ترافیکی است، به همین منظور در ساخت و سازها باید فکر مناسبی برای جای پارک شود. پلیس در صورت مشاهده چنین تخلفی می تواند به مقامات شهری و اصناف اطلاع دهد تا با ساخت مراکز تجاری فاقد پارکینگ جلوگیری و با متخلفان برابر قانون برخورد شود.»

او ادامه داد: «هم اکنون ظرفیت خیابان یک هشتم خودروهاست که همین امر باعث به وجود آمدن معضل ترافیک و جای پارک شده است. در همین رابطه پلیس به فکر ساماندهی جای پارک هاست و دستگاه های پارک حاشیه ای جدیدی هم برای ساماندهی جای پارک در تهران نصب شد. همچنین طرح آمایش خیابان ها نیز اجرا شده تا مکان یابی جای پارک انجام شود. پلیس از تمام ظرفیت های کنار خیابان برای پارک استفاده می کند اما در برخی مناطق از نظر ترافیکی امکان پارک وجود ندارد».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج