۲۲۰۳۸۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

توضیحات وزیر بهداشت درباره تب کریمه کنگو

وزیر بهداشت به مردم اطمینان خاطر داد در خصوص بیماری تب کریمه کنگو نگرانی وجود ندارد و نظارت ها و اقدامات کنترلی مناسب انجام می شود.

خبرگزاری مهر: وزیر بهداشت به مردم اطمینان خاطر داد در خصوص بیماری تب کریمه کنگو نگرانی وجود ندارد و نظارت ها و اقدامات کنترلی مناسب انجام می شود.

کتر سید حسن هاشمی گفت: در ابتدای فعالیت در این وزارتخانه بر ارائه خدمات در مناطق محروم، دوردست و مرزی تأکید کردیم اما شاید باور کردن این موضوع دشوار باشد که شهرستان های اطراف تهران محروم تر از برخی نقاط محروم و مرزی کشور هستند.

وی افزود: وجود مناطق محروم در اطراف تهران در حالی است که ما نیز طی ۲۳ ماه فعالیت به این مناطق بی توجه نبوده ایم و همکاران ما در قالب طرخ تحول نظام سلامت توانسته اند کیفیت هلینگ را ارتقاء و پزشکان را در مناطق مختلف شهری و روستایی استقرار داده و همچنین مراکز بهداشتی درمانی را توسعه دهند اما رشد ناموزون جمعیت و عدم توازن امکانات متناسب با نیازها مشکلات فراوانی را در این منطقه رقم زده است.

وزیر بهداشت افزود: در اطراف شهر تهران وضعیت مناسبی وجود ندارد و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک تخت بیمارستانی وجود ندارد ضمن اینکه تعداد مراکز بهداشتی اندک هستند و فعالیت آنها نیز تنها تا نوبت ظهر هر روز انجام می شود.

هاشمی گفت: مقر شده است تا مرکز بهداشتی درمانی امام رضا(ع) شهر قیام دشت به صورت شبانه روزی به مردم خدمات ارائه دهد و با قول هایی که مسئولان شهری و استاندار تهران داده اند قرار است با واگذاری یک قطعه زمین بتوانیم یک مجموعه بهداشتی مناسب را احداث کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: به نظر می رسد نگاه به شهر قیام دشت همان دید ۳۰ سال گذشته است اما تعداد جمعیت آن از بسیاری از شهرهایی که دانشگاه در آنها وجود دارد بیشتر است و حضور سازمان تأمین اجتماعی نیز با توجه به جمعیت کارگری این منطقه در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می تواند مفید باشد.

هاشمی گفت: امیدوارم در این دولت مردم شاهد باشند که امکانات بهداشتی و درمانی مورد نیاز برای آنها فراهم شده است .

وزیر بهداشت در خصوص بیماری تب کریمه کنگو، گفت: مردم به اخبار موثق توجه کنند، نباید به گونه ای اطلاع رسانی صورت گیرد که باعث نگرانی مردم شود و اگر در منطقه ای احتمال آلودگی به تب کریمه کنگو وجود داشته باشد از رسانه های محلی و نیز رسانه های ملی هشدارهای لازم جهت پیشگیری به مردم داده می شود.

هاشمی تأکید کرد: موارد آلودگی به این بیماری تحت کنترل سازمان دامپزشکی، وزارت جهاد کشاورزی و همکاران ما در مراکز بهداشتی است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وزیر بهداشت به مردم اطمینان خاطر داد در خصوص این بیماری نگرانی وجود ندارد و نظارت ها و اقدامات کنترلی مناسب انجام می شود.

وی ضمن تأکید مجدد بر ارائه خدمات در این مرکز به صورت شبانه روزی در آینده نزدیک گفت: در صورت کمبود امکانات، تجهیزات، پزشک و نیروی انسانی تمام تلاش خود را برای تأمین آن به کار خواهیم گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج