اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۲۱۳۵۱
۵۰۹۱
۵۰۹۱
پ

زنگ رياضی در منزل

دکوراسیون منزل به وسیله اعداد و ارقام

براي داشتن يك خانه كامل فقط ذوق و سليقه لازم نداريد، كمي هم بايد از اعداد و رقم‌ها سر دربياوريد. طراحي خانه استعداد رياضيات مي‌خواهد؛ هنر دانستن اعداد و ارقام. اينكه بتواني موقع چيدن هر خانه‌اي اعداد و ارقام خاصي را به ذهن بياوري.

دکوراسیون منزل به وسیله اعداد و ارقام
مجله منزل - مریم جلیلی : طراحي خانه استعداد رياضيات مي‌خواهد؛ هنر دانستن اعداد و ارقام. اينكه بتواني موقع چيدن هر خانه‌اي اعداد و ارقام خاصي را به ذهن بياوري. درواقع هر خانه‌اي غير از ذوق و سليقه‌اي كه صاحبخانه براي زيباتر شدن آن خرج مي‌كند، قانون و قاعده يكساني براي چيدمان دارد كه فقط از دنياي اعداد و ارقام برمي‌آيد. اينكه پرده خانه در چه ارتفاعي نصب شود يا مبل‌ها چقدر از هم فاصله داشته باشند، ديگر ذوق و سليقه نيست، هنر است؛ هنر دانستن رياضيات خانه. اين اعداد جادويي را به خاطر بسپاريد. حتما روزي در چيدمان خانه‌ای جديد به دردتان مي‌خورد.

- فاصله‌اي كه بايد كليدهاي برق از سطح زمين داشته باشند. فاصله بين كليد برق و چهارچوب در هم نبايد نزديك‌تر از دوونیم تا پنج سانتي‌متر باشد.

دکوراسیون منزل به وسیله اعداد و ارقام

- بهترين عمق قفسه‌هاي كتابخانه و طاقچه‌ها. البته براي جا دادن كتاب‌هاي هنري به فضايي بيشتر احتياج است چون اين كتاب‌ها معمولا قطعي غيرمتعارف دارند. اگر خانواده هنرمندي هستيد و كتاب هنري زياد داريد عرض قفسه‌ها را ۳۸ سانتي‌متر درنظر بگيريد.

- حداقل فاصله بين انتهاي يك لوستر آويزان با سطح زمين ۱۲۰ سانتی متر است. البته اين فاصله بيشتر براي مواقعي است كه زير لوستر محل رفت و آمد است در غير اين صورت مي‌شود در اين عدد ارفاق هم كرد و لوستر را كمي پايين‌تر هم كشيد.

- وزني كه قلاب‌هاي پشت قاب مي‌توانند تحمل كنند ۵۰ کیلوگرم است. در زمان ساخت هر قابي سازنده با توجه به وزن كار به آن يك قلاب مخصوص وصل مي‌كند. پس به جاي اينكه موقع نصب تابلوهاي بزرگ ميخ و چكش به دست بگيريد يا با پيچ و مهره و دريل به جان ديوار بيفتيد اول وزنش را بسنجيد و بعد دست به كار شويد.

- مناسب‌ترين فاصله بين ديوار و لوازم خانه ۹۰ سانتی متر است. در بدترين شكل هم بايد بين لوازم خانه و ديوار به‌خصوص مبل‌ها و ديوار فاصله كمي وجود داشته باشد.

- ۱/۵برابر اندازه سايز تلويزيون حداقل فاصله‌اي است كه بايد از آن دور نشست. ايده‌آل‌ترين ارتفاع براي نصب تلويزيون به ديوار هم سطح ديد چشمان‌تان در حالت نشسته است.

- بهترين فاصله بين گوشه‌هاي قاليچه وسط اتاق با كناره‌هاي ديوارها ۲۵ - ۵۰ سانتی متر است. البته اين عدد مخصوص اتاقي با اندازه‌اي متوسط است و به‌طور حتم در اتاق‌هاي بزرگ اين اعداد هم كمي فرق خواهد داشت.

- بهترين فاصله‌اي كه مبل‌هاي خانه بايد از كنار با هم داشته باشند ۱۰۵ سانتی متر. در اين فاصله است كه مي‌توان با خيال راحت به رسيدن دست همه مهمان‌ها به ميز جلوي مبل‌ها اميد داشت!

- مناسب‌ترين فاصله صندلي‌ها و مبل‌هاي كنار هم در خانه‌هاي كوچك ۶۰ سانتی متر. فقط به اين اميد كه هم جا براي نفس كشيدن باشد و هم براي رفت و آمد!

- ۶۰ درصد از فضاي خانه را مي‌توانيد يك‌دست رنگ كنيد. به باقي ديوارها بايد كمي هيجان ببخشید؛ البته با قانون خودش. دو رنگ تيره‌تر با سهم ۱۵ درصد و يك رنگ متفاوت براي هيجان بيشتر با سهم ۱۰ درصد. پس براي داشتن يك خانه مدرن و امروزي قلم‌مو را در يك ظرف رنگ نكنيد و به همه جا نماليد. سهم‌ها را در نظر بگيريد و از تركيب رنگ‌ها استفاده كنيد.

دکوراسیون منزل به وسیله اعداد و ارقام

- ۱/۴ تا ۵ / ۱ متر: محل دقيق نصب تابلوها روي ديوار. این فاصله‌ مناسبی است كه تابلو بايد از سطح زمين داشته باشد؛ آن هم درست در وسط مركز ديوار. اين قانون وقتي كه چند تابلو هم داريد - صدق مي‌كند. برای این کار اول بايد مركز ديوار را پيدا كنيد .

- ۷ تا ۱۵ سانتی متر :حداقل فاصله‌اي كه بايد بين يك چراغ ديواركوب و تابلوي نصب شده روي همان ديوار وجود داشته باشد. اين مساله در رابطه با آينه‌ها هم صدق مي‌كند و بايد فاصله آنها با ديواركوب‌ها هم به اين اندازه حفظ شود.

- حداقل فاصله‌اي كه بايد بين تابلوها وجود داشته باشد ۵ سانتی متر. اين عدد بسته به نوع قاب و رنگ و نقش كار هنري مي‌تواند بيشتر شود اما كمتر از اين نه!

- حداقل ارتفاعي كه بايد براي نصب لامپ‌هاي ديواري رعايت شود ۱/۵ متر است. البته خيلي‌ها ترجيح مي‌دهند نور از بالاي سرشان بتابد و ديواركوب‌ها را جايي نزديك به سقف نصب مي‌كنند كه این هم افتادن از آن ور بام است!

- بهترين فاصله بين پايين تابلو تا بالاي كاناپه ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر است. اين حالت بيشتر زماني اتفاق مي‌افتد كه باید يك كار هنري با قابي بزرگ بالاي سر بزرگ‌ترين كاناپه خانه آويزان باشد. فرقي هم ندارد كه فقط پاي يك تابلو در ميان باشد يا چندين كار هنري. هيچ‌كدام نبايد از اين پايين‌تر يا بالاتر آويزان شوند.

- فاصله انتهاي هر كدام از سرهاي چوب‌پرده‌ها با كناره‌هاي پنجره‌ها ۱۰ تا ۲۵ سانتی متر. اين فاصله بستگي به اين دارد كه چقدر بخواهيم پنجره خانه پهن‌تر نشان داده شود. اين زياد كردن مصنوعي فقط در خانه‌هاي بزرگ جواب مي‌دهد و در خانه‌هاي كوچك فضا را غيرطبيعي مي‌كند.

- اندازه پرده نبايد خيلي بيشتر از اندازه پنجره باشد. متراژ پرده نهایتا باید دو برابر اندازه پنجره شود. پرده‌هاي پرچين اين روزها ديگر نمادي از يك خانه مدرن نيستند.

- حداقل فاصله بين بالاي پنجره تا چوب‌پرده‌هاي خانه. براي اينكه پنجره‌هاي خانه را بلند نشان دهيد مي‌توانيد اين فاصله را کمتر كنيد. درواقع هرقدر چوب‌پرده‌ها به سقف نزديك‌تر باشند، پنجره‌ها بزرگ‌تر نشان داده مي‌شوند.

دکوراسیون منزل به وسیله اعداد و ارقام

- مناسب‌ترين ارتفاع براي يك آباژور زميني ۱۷۰ سانتی متر. در آباژورهاي قديمي رسم بر اين بود كه لامپ را يا در ارتفاع سر يك آدم معمولي مي‌زدند يا در ارتفاع يك آدم نشسته اما حالا ديگر قواعد دكوراسيون عوض شده است. حالا حتي ارتفاع لامپ بالاي سر هم قانون دارد.

- مناسب‌ترين فاصله‌اي كه بايد بين كاناپه و ميز جلوي آن وجود داشته باشد ۴۵ سانتی متر است. اين‌طوري نه ميز مزاحم استراحت و رفت و آمد است و نه آن‌قدر دور است كه براي برداشتن هر چيزي نيازي به خم يا بلند شدن باشد.

- فاصله ای بين پايين پرده‌ها با زمين نباید وجود داشته باشد. پرده‌هاي خانه در بهترين شكل بايد هميشه روي زمين افتاده باشند يا در نهايت لب به لب با سطح زمين قرار داشته باشند. حتي اين روزها در طراحي‌هاي مدرن ترجيح مي‌دهند كه پرده به اندازه پنج سانتي‌متر از طول روي زمين ريخته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج