۲۲۱۷۷۱
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

چه بدشکل شدي امشب!

اشتباهات آرایشی که شما را زشت می کند

در محل كار هستيد كه تلفن‌تان زنگ مي‌خورد، شما به يك ‌مهماني دوستانه دعوت شده‌ايد. خيلي دل‌تان مي‌خواهد به اين ‌مهماني برويد اما وقت درست و حسابي براي حاضر شدن نداريد.

اشتباهات آرایشی که شما را زشت می کند
مجله سیب سبز: در محل كار هستيد كه تلفن‌تان زنگ مي‌خورد، شما به يك ‌مهماني دوستانه دعوت شده‌ايد. خيلي دل‌تان مي‌خواهد به اين ‌مهماني برويد اما وقت درست و حسابي براي حاضر شدن نداريد. آنقدر زمان داريد كه به خانه برسيد، لباسي عوض كنيد، دستي به صورت و موي‌تان بكشيد و راهي شويد. اينجاست كه خيلي از خانم‌ها اشتباه مي‌كنند. سريع وارد حمام مي‌شوند و با آب داغ دوش مي‌گيرند تا مثلا پوست‌شان تازه و تميز شود، بعد هم با عجله خودشان را به سشوار، اسپري مو، كرم و ژل مي‌رسانند تا موهاي‌شان حالتي بگيرد.

با همان صورت سرخ و چشم‌هاي سرخ هم كرم پودر مي‌زنند، ابروهاي‌شان را درست مي‌كنند و خط چشم، سايه، رژگونه‌و... هم مي‌زنند و با این ژست كه چقدر من خوشگل شده‌ام راهي ‌مهماني مي‌شوند، اما حقيقت چيز ديگري است؛ حقيقت نگاه‌هاي متعجب ‌مهمان‌هاست. حقيقت آن چيزي نيست كه در آينه مي‌بينيد. اگر دل‌تان نمي‌خواهد ‌مهماني را با چهره‌اي مغموم و ناراحت بگذرانيد حتما اين مطلب را بخوانيد.

اشتباهات آرایشی که شما را زشت می کند

آتشفشان نشويد

وقت‌تان كم است؟ براي اينكه صورت خسته و كثيف‌تان را تميز كنيد، سريع دوش آب گرم مي‌گيريد، نتيجه چيست؟ آتشفشان روشن مي‌شوید. لپ‌ها گل مي‌اندازد و پيشاني و بيني بيش از حد قرمز می‌شود. چشم‌هاي‌تان كاسه خون مي‌شود و گدازه‌ها فوران مي‌كنند. به جاي اين كار در يك كاسه آب ولرم چند قطره شامپو بچه بريزيد و صورت‌تان را با آن بشوييد. اگر هم دور چشم‌تان خسته و پف كرده است با يك پنبه آغشته به شير كم‌چرب پف‌ها و خستگي را برطرف كنيد. با اين روش هم صورت‌تان تميز مي‌شود هم اينكه ديگر مجبور نيستيد با كرم پودر و انواع كانسيلر به جان پوست‌تان بيفتيد تا كمي از قرمزي‌اش کم شود هم اینکه چشم‌هاي‌تان كاسه خون نمي‌شود.

دود نكنيد

درست است كه آرايش تيره بهترين انتخاب براي ‌مهماني‌هاي شب است اما حد و اندازه دارد. اگر با چشم‌هايي خسته مي‌خواهيد پلك بالا و پايين را سياه كنيد و تازه خط چشم و ريمل سياه هم بزنيد بهتر است به ‌مهماني نرويد. آرايش سياه و دودي قيافه خسته شما را خسته‌تر نشان مي‌دهد و نه‌تنها شما را زيبا نمي‌كند، بلکه باعث زشت شدن‌تان هم مي‌شود. بهتر است براي چشم‌هاي خسته از كار، سايه‌اي قهوه‌اي و طلايي با يك خط‌چشم مشکي انتخاب كنيد. تركيب طلايي و قهوه‌اي و خط مشکي چشم شما را درشت‌تر و زيباتر مي‌كند؛ انگار نه انگار كه از سر كار به ‌مهماني رفته‌ايد.

برق نزنيد لطفا

در آينه چهره‌اي خسته و گرفته مي‌بينيد و براي پوشاندنش از كرم پودر برنز استفاده مي‌كنيد. كل صورت‌تان را به رنگ آجري در مي‌آورید كه انگار همين حالا از كوره بيرون آمده. براي اينكه قهوه‌اي و نارنجي‌اش را بگيريد هم دست به دامن رژگونه‌هاي درخشان مي‌شويد. گونه‌هاي‌تان برق مي‌افتد و شما صورتي مي‌سازيد كه انگار روغن‌كاري‌اش كرده‌ايد تا آرايش. فكرش را بكنيد، رژگونه‌اي كه برق مي‌زند، روي زمينه‌اي نارنجي يا قهوه‌اي چه منظره‌اي درست مي‌كند. براي كرم‌پودر برنز آن هم در ‌مهماني شب بهتر است از رژگونه مات، كمرنگ و نزديك به رنگ زمينه صورت‌تان استفاده كنيد.

شاخه‌هاي سر در گم

ابروهاي‌تان پر است و وقت تميز كردنش را نداريد. براي اينكه موهاي زير ابروي‌تان به چشم نيايد، با مداد به جان ابروي‌تان مي‌افتيد و آن را چند درجه تيره مي‌كنيد. بعد از اين كار با كرم پودر سفيد يا كانسيلر روي موهاي زير ابرو را مي‌پوشانيد و يك تابلوي خميركاري درست مي‌كنيد. بهترين كار اين است كه يك آينه دست‌تان بگيريد و يكي در ميان موهاي زير ابرو را در دو تا سه دقيقه ‌برداريد. اين‌طوري هم موها كمتر مي‌شوند، هم قرار نيست روي آنها را بتونه بكشيد و بالاي چشم‌تان را طبقه‌سازي كنيد.

گريس‌كاري نكنيد

اگر وقت دوش گرفتن داريد كه خيلي خوب است اگر هم نداريد موهاي خشك را ژل، كرم و اسپري نزنيد و نسپاريدشان دست باد سشوار، حرارت اتو يا بابیليس. اشتباه اول اين است كه موهاي خشك‌تان را با كرم و ژل خيس كنيد و بعد سشوار بكشيد اين طوري انگار يك مشت گريس روي موهاي‌تان ريخته‌ايد. ريشه موها به هم گره مي‌خورد و موها مي‌چسبد به فرق سرتان، پس قبل از هر اشتباهي اول كمي موهاي‌تان را نم‌دار كنيد و بعد روي آن اسپري حالت‌دهنده مخصوص‌تان را بزنيد، بعد از سه دقيقه هم موهاي‌تان را صاف كنيد يا حالت بدهيد.

سفيدي بیش از حد ممنوع

استفاده از كانسيلر و سفيدكننده دور چشم هم اندازه دارد. اگر مي‌خواهيد سياهي و چروك دور چشم را با كانسيلر بپوشانيد، بزرگ‌ترين اشتباه آرايشی‌تان را انجام داده‌ايد. تصور كنيد دو حلقه سفيد دور چشم‌تان افتاده، اين طوري چشم‌هاي‌تان به چشم مي‌آيند اما نه آنطور كه دل‌تان مي‌خواهد. همه بيشتر تعجب مي‌كنند كه چطور چشم‌هاي‌تان را درون دايره‌هاي سفيد جا داده‌ايد. باتوجه به رنگ كرم پودري كه زده‌ايد، روشني كانسيلر را هم انتخاب كنيد. اين‌طوري سفيدي بيش از حد و تضادش با كرم پودر به چشم نمي‌آيد و زشت نمي‌شويد.

كمي هماهنگي

وقت نداريد اما سليقه كه داريد. حواس‌تان به تركيب رژ لب و رژ گونه‌اي كه استفاده مي‌كنيد، باشد. براي صورت خسته هيچ وقت از رژگونه‌هاي تيره و متمايل به قرمز استفاده نكنيد. قرار نيست توي چشم باشيد، قرار است صورت‌تان زيبا باشد پس با رژ و رژگونه قرمز و سرخابي خودتان را از ريخت نيندازيد. بهترين انتخاب براي چنين وقت‌هايی رژگونه‌اي صورتي، صدفي و هلويي با رژهايي با همين تركيب رنگ است. رژگونه و رژ روشن صورت‌هاي خسته را شاداب و زيباتر نشان مي‌دهد.

دم‌اسبي ممنوع

خيلي‌ها فكر مي‌كنند بهترين آرايش مو براي زماني كه خسته‌ايد و وقت كم داريد، دم‌اسبي كردن است اما اين كاملا اشتباه است. دم‌اسبي كردن مو وقتي زيباي‌تان مي‌كند كه پوست‌تان خسته نيست و چشم‌هايي تازه و صورتي شاداب داريد. وقت‌تان كم است! مي‌دانيم. كمي اسپري مو به موهاي‌تان بزنيد و در پنج دقيقه با سشوار به آن حالت دهيد، اين‌طوري خستگی‌صورت اصلا به چشم نمي‌آيد. بافت هم مي‌تواند انتخاب خوبي باشد، موهاي‌تان را به يك طرف بريزيد و ببافيد؛ خيلي هم شيك و مجلسي.

ريمل روي ريمل

تجديد آرايش هم يكي از اشتباهات بزرگ است كه به خاطر كمبود وقت انجام مي‌دهيد. شستن صورت و پاك كردن آرايش مگر چقدر طول مي‌كشد؟اگر آرايش‌تان را پاك نكنيد و ريمل را روي ريمل صبح بزنيد، مژه هاي‌تان به جاي اينكه زيبا و كشيده شود، حالت كوتاهي وكپلي پيدا مي‌كند و چشم‌هاي‌تان گرد و ريز مي‌شود. سايه‌هاي آرايش قبل و خط چشم باقي مانده دست شما را براي كشيدن خط چشم جديدمي بندد و آرايش چشم‌تان خيلي كثيف و نامرتب مي‌شود و در نتيجه صورت‌تان نه تنها زيبا نمي‌شود، بلكه به سمت زشتي متمايل مي‌شود.

مژه پروازي نگذاريد

چشم‌هاي‌تان خسته است! درست. ريز و كوچك شده است! درست اما قرار نيست پر در بياورد و پرواز كند. لطفا با مژه‌هاي مصنوعي و پركلاغي چشم‌هاي‌تان را زشت نكنيد. بهترين انتخاب استفاده از مژه مصنوعي معمولي است، آن هم نصفه. مژه مصنوعي را از وسط نصف كنيد و در قسمت بيروني و گوشه چشم‌تان بچسبانيد. با كمي ريمل چشم‌هاي‌تان هم كشيده‌تر مي‌شود و هم زيباتر. یک خط چشم باریک هم بکشید. با مژه مصنوعی هر چه خط چشم پهن دم دار بکشید چشم‌تان شلوغ تر می‌شود و زیبای‌اش را از دست می‌دهد. برای چشم خسته مژه مصنوعی برای پلک پایین اصلا مناسب نیست. انگار که یک گل آدمخوار دهانش را باز کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خانم هایی که خودتونو رنگ رنگی آرایش می کنین و قیافه های عجیب از خودتون خلق می کنین، باور بفرمایید بیشتر وقتها، در اکثر موارد، بخاطر زشت شدن افراطی و حقیقتا ناهماهنگی که در خودتون درست می کنین مورد توجه بصری قرار می گیرین، اگر نگاهها روی شما قفل میشه باور بفرمایید بخاطر زیبایی و جذابیت و شاخ بودنتون نیست، خدا شاهده بخاطر زشتیه مفرطیه که برای خودتون درست می کنین
      قفل شدن نگاهها بخشار اینه که مغز نمی تونه اونهمه زشتی و نازیبایی رو که یکجا جمع شده همزمان درک کنه و تحلیل کنه

    • مرد ایرانی

      کاملا با نظرت موافقم، مخصوصا اون مدل ابرو کشیدن خانم ها واقعا خنده داره، بعضی وقتا هم ترسناکه ..... انگار صورتشونو نقاشی کردن اونم یه نقاشی زشت خخخخخ ......

      پاسخ ها

      • خاطره

        کدوم مدل ابرو کشیدن منظورته دقیقا؟اون مدل کدوم مدل میشه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج