جاباما
۲۲۱۹۴۸
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

بهترین گوشی های موبایل چه مشکلاتی دارند؟

هیچ محصول بی عیب و ایرادی در دنیا وجود ندارد. نکته مهم که همیشه باید در نظر داشته باشیم این است که مشکلات نرم افزاری تلفن های هوشمند همیشه با ارائه به روزرسانی از طرف شرکت های تولیدکننده برطرف می شود و ایرادات سخت افزاری نیز توسط مکمل های نرم افزاری یا بعضا با تعویض تلفن همراه خریداران و اهدای یک موبایل نو از همان مدل قابل حل است.

بهترین گوشی های موبایل چه مشکلاتی دارند؟





روزنامه هفت صبح - حامد قاسمی نراقی: هیچ محصول بی عیب و ایرادی در دنیا وجود ندارد. نکته مهم که همیشه باید در نظر داشته باشیم این است که مشکلات نرم افزاری تلفن های هوشمند همیشه با ارائه به روزرسانی از طرف شرکت های تولیدکننده برطرف می شود و ایرادات سخت افزاری نیز توسط مکمل های نرم افزاری یا بعضا با تعویض تلفن همراه خریداران و اهدای یک موبایل نو از همان مدل قابل حل است اما به هر صورت مشکلات تلفن های هوشمند پرچمدار دنیا (برترین تلفن همراه هر برند جهانی) برای مشتریان و خریداران می تواند جالب و خواندنی باشد و در خرید یک موبایل خوب به آنها کمک کند. در این مطلب به ایرادات و مشکلات بارز پرچمداران برندهای برتر دنیای تلفن همراه می پردازیم.

اپل

خم شدن آیفون 6 پلاس

یکی از ایراداتی که شهریور و پاییز 93 با آن درگیر بود، ویدئوی منتشر شده توسط یکی از کانال های فناوری یوتیوب در مورد کج شدن آیفون 6 پلاس با دست انسان و بدون دخالت هیچ نوع ابزاری بود که بر خرید این محصول توسط هواداران این غول فناوری تاثیر بسزایی گذاشت. اپل در بیانیه رسمی خود در جواب به این مشکل عذر بدتر از گناه آورد. در این بیانیه آمده «در یک استفاده عادی خم شدن یک آیفون بسیار نادر است و در شش روز اول فروش این گوشی مجموعا 9 مشتری در خصوص آیفون 6 پلاس خم شده با اپل تماس گرفته اند.»

بهترین گوشی های موبایل چه مشکلاتی دارند؟

مشکل باتری در مدل های مختلف آیفون

مصرف بیش از حد باتری و تمام شدن شارژ آن در مدل های مختلف آیفون وجود داشته است. این مشکل از آیفون ۴ به وضوح دیده شده است و بارها مسئولان اپل با بیشتر کردن ظرفیت جریانی باتری تلاش خود را برای کم کردن این مشکل انجام داده اند اما نکته ای که همیشه مسئولین این شرکت به آن اشاره کرده اند این است که ایرادات موجود در نرم افزارهای نصب شده تاثیر زیادی در مشکل باتری این تلفن های هوشمند دارد.

البته برخی از تعمیرکاران این ایراد را ناشی از اتصال بدنه فلزی تلفن های هوشمند آیفون با باتری که باعث خالی شدن شارژ باتری موبایل های مذکور می شود می دانند. البته باید دید این موضوع در مدل های آینده شرکت اپل از بین خواهد رفت یا نه.

مشکل وای فای

با ارائه نسخه هشت سیستم عامل iOS، برخی از گوشی های آیفون بخصوص مدل ۶ و ۶ پلاس با مشکل قطع و وصل شدن وای فای مواجه شدند که این مشکل با ارائه به روزرسانی و آموزش برخی نکات تا حدودی برطرف شد. البته شرکت اپل این موضوع را ناشی از ایرادات نرم افزاری می داند ولی کارشناسان و متخصصان بازار ایراد به وجود آمده در وای فای را ناشی از مودم های بدون سیسم به کار رفته در برخی از سری های آیفون ۶ و ۶ پلاس می دانند. این مشکل بیشتر در زمان مرور وب و دیدن ویدئو در یوتیوب یا در سایت های مشابه گزارش داده شده است.

خاموش و روشن شدن ناگهانی

حس بسیار بدی است که تلفن همراه تان در حین کار کردن خاموش و روشن (در اصطلاح Reboot) شود. اعصاب تان خرد می شود و شما را به فکر می برد که چه کار کرده اید که تلفن همراه شما خاموش و روشن شده است. یکی از اولین ایراداتی که به نظرتان می رسد زمین خوردن است. این مشکل از ایرادات رایج در آیفون ۶، ۵ اس و ۵ است. هنوز علت اصلی این ایراد مشخص نشده ولی برخی از کارشناسان این ایراد را ناشی از مشکلات نرم افزاری نسخه های ۷ و ۸ سیستم عامل همراه اپل (iOS) می دانند و بهترین راه حل را پاک کردن تمام تنظیمات یا همان بازگشت به تنظیمات کارخانه می دانند.

بهترین گوشی های موبایل چه مشکلاتی دارند؟

جابجا شدن دوربین جلویی آیفون ۶

تعدادی از کاربران تلفن هوشمند آیفون ۶ گزارش کرده اند که در قست دوربین جلویی خود با هاله ای خاکستری مواجه شده اند. برخی از آنها نیز به صراحت گفته اند که دوربین جلویی تلفن همراه شان جابجا شده یا تکان خورده است. برای حل این مشکل قطعا آیفون خریداران باید توسط اپل تعویض شود.

مشکل آنتن دهی آیفون ۴

یکی از رایج ترین مشکلات آیفون ۴ را می توان آنتن دهی ضعیف این گوشی دانست، این مشکل سبب شد اپل برای جلوگیری از ضررش رو به تولید آیفون ۴ اسپرینت آورد و مشکل آنتن دهی سری قبل را برطرف کند. البته این مشکل آنتن دهی در برخی از محصولات جدیدتر اپل نیز به صورت مشاهده شده است.

مشکل باز شدن آیفون ۵ اس با اثر انگشت

دومین مشکل برجسته آیفون ۵ اس عملکرد ضعیف حسگر اثر انگشت بود و این موضوع را می توان به دلیل اینکه این حسگر به عنوان نسل اول اثر انگشت در تلفن های همراه بوده است طبیعی دانست.

سامسونگ

مشکل رم گلکسی اس ۶ و اس ۶ اچ

پرچمداران فلزی سامسونگ که با ورودشان سروصدایی در دنیای فناوری به پا کردند، مشکل بزرگی را در سیستم رم خود می دیدند. از آنجایی که گلکسی اس ۶ اپلیکیشن ها را به سرعت و به صورت کامل می بست، دستگاه هنگام اجرای مجدد بسیاری از اپلیکیشن ها کندتر کار می کرد. این موضوع در مورد صفحه کلید دستگاه هم صدق می کرد و مدتی طول می کشید تا صفحه کلید روی صفحه نمایان شود. این ایراد نرم افزاری با ارائه به روزرسانی توسط این شرکت برطرف شده و دیگر کاربران خانواده گلکسی اس ۶ از این معصل رنج نمی برند.

بهترین گوشی های موبایل چه مشکلاتی دارند؟

بسته شدن برنامه های سنگین

در برخی از موبایل های خانواده گلکسی اس ۶ مشکلی به نام بسته شدن خودکار برنامه های سنگین گزارش داده شده بود. این مشکل به هنگام تماس دریافتی گوشی به چشم می خورد و برنامه باز در هنگام پاسخگویی بسته می شود.

این مشکل نرم افزار «مدیریت هوشمند برنامه ها» است که به تازگی سامسونگ آن را نیز در به روزرسانی خود حل کرده است. البته این مشکل برای برخی از کاربران مشاهده نشده که به دلیل عدم استفاده از برنامه های کاربردی بسیار سنگین بوده است.

وای فای ضعیف

گلکسی اس ۶ همانند جد خود گلکسی اس ۴ با مشکل وای فای برای عده ای از کاربران مواجه شده است. این مشکل که در اس ۴ نیز برای عده کمی از کاربران دیده شده بود، در اس ۶ نیز فراگیر نیست و برخی از تعمیرکاران پیدایش چنین مشکلی را ناشی از سیگنال های وای فای، فیلتر آدرس مک مودم های وایرلس، ایرادات نرم افزاری رابط کاربری سامسونگ (Touch WIZ) و تغییر تنظیمات توسط برخی از اپلیکیشن های کاربردی اندروید می دانند و راه های مختلفی برای برطرف شدن این ایراد در اینترنت موجود است.

عمر کوتاه باتری گلکسی اس ۶

برخی از کاربران معتقدند عمر این باتری در حالت عادی نسبت به نسل گذشته یعنی اس ۵ کمتر است ولی در زمان استفاده از حالت «عمر زیاد باتری» که با سیاه و سفید شدن صفحه به وجود می آید، عمر باتری با اس ۵ یکسان است. البته برخی نیز می گویند این مشکل را رویت نکرده اند.

بهترین گوشی های موبایل چه مشکلاتی دارند؟

رابط کاربری سنگین در گلکسی اس ۴ و اس ۵

رابط کاربری تاچ ویز که مخصوص شرکت سامسونگ و محصولاتش است و امکانات کاملی به کاربران می دهد، در برخی از نسخه های خود بسیار سنگین است و این سنگین بودن اجرا سبب کند شدن دستگاه در برخی مواقع و القای هنگ گوشی به کاربران در گلکسی اس ۴ یا اس ۵ را می دهد.

این معضل در حال حاضر با ارائه نسخه جدید تاچ ویز در گلکسی اس ۶ و اس ۶ اچ حل شده و کارشناسان این نکته را برگ برنده گلکسی اس ۶ می دانند.

عملکرد ضعیف حسگر اثر انگشت در اس ۵

اس ۵ سامسونگ عملکرد ضعیفی در باز کردن قفل توسط حسگر اثر انگشت داشت و این عملکرد بسیار بدتر از آیفون ۵ اس بود. البته در این مورد در مدل های بعدی تا حدود زیادی مرتفع شد تا جایی که حسگر اثر انگشت اس ۶ و اس ۶ اچ، به طور کامل عاری از مشکلات قبلی است و با استفاده از الگوریتم جدید، بهره بری بهتر و سریع تری را از خود نشان می دهد.

سونی

مشکل داغ شدن بیش از حد اکسپریا زد ۴ و زد ۳+

سونی امسال دو پرچمدار را معرفی کرد که یکی زد ۴ و دیگری زد ۳+ نام دارد. مشکلی که در هر دو پرچمدار غول ژاپنی فناوری دنیا دیده می شود، گرم شدن بیش از حد دستگاه است. این گرمای بیش از حد در زمان اجرای برنامه های سنگین یا گرافیکی، بازی های HD، دیدن فیلم های با کیفیت بالا و مواردی اینچنین بیشتر در این دو مدل تلفن هوشمند دیده می شود.

این مشکل در اکسپریا زد ۴ در هنگام اجرای برنامه CPU-Z به وضوح دیده شده است. در هنگام اجرای این برنامه که مشخصات پردازنده را نشان می دهد، دمای پردازنده زد ۴ بعضا به ۱۵۴ درجه فارنهایت نیز رسیده است.

شرکت سونی مشکل این دو پرچمدار خود را تایید کرده است و قول داده تا با ارائه به روز رسانی نرم افزاری در تابستان امسال این ایراد فنی را برطرف نماید. این دو محصول از پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ استفاده می کنند که سامسونگ قبلا به دلیل گرمای بیش از حد از استفاده از آن در محصولاتش طفره رفته بود.

بهترین گوشی های موبایل چه مشکلاتی دارند؟

گرم شدن اکسپریازد ۲ در هنگام فیلمبرداری ۴K

یکی از مزیت های مدل جدید اکسپریا فیلمبرداری با وضوح تصویر ۴K است اما اکسپریا زد ۲ در زمان فیلمبرداری در این حالت با داغ شدن بیش از حد مواجه می شد. سونی این مشکل را تا حدودی تایید کرد و بیان کرد، فیلمبرداری با رزولوشن ۴K قطعا پردازنده این دستگاه را درگیر می سازد و موجب ایجاد گرما می شود.

شکاف موجود میان صفحه نمایش و بدنه زد ۲

برخی کاربران اکسپریا زد ۲ در گزارش هایشان بیان کرده اند فاصله ای شکاف مانند میان نوار آلومینیومی و پنل شیشه ای اسمارت فون اکسپریا زد ۲ هست. حتی آنها اذعان داشته اند که گویا پنل نمایشگر حتی در وسط اسمارت فون به طور دقیق و حساب شده قرار نگرفته است.

این فاصله شکاف مانند علاوه بر نگرانی های کاربران از لحاظ زیبایی شناسی؛ نگرانی جدیدی را نیز در دل آنها راه داده است. آنها به شدت نگران هستند که از این فاصله؛ مایعات و گرد و غبار راه خود را به درون اسمارت فون پیدا کنند و باعث آسیب های جبران ناپذیری به اسمارت فون شان شود.

سونی نیز در مقابل این ایراد اعلام کرده که کاربران باید برای تست آب اکسپریا زد ۲ این تلفن همراه را به یکی از نمایندگی های این شرکت برده تا این کار در آن نمایندگی انجام شود و در صورت ایراد، موبایل مورد نظر تعویض گردد.

بهترین گوشی های موبایل چه مشکلاتی دارند؟

قطعی تاچ و صفحه نمایش کاربران اکسپریا زد ۳

تعداد زیادی از کاربران اکسپریا زد ۳ از وجود مشکلات فراوان در صفحه نمایش و بخصوص تاچ اسکرین این پرچمدار نالیده اند. مثلا لگد زدن در هنگام تایپ، حرکت سریع بین منوها یا گهگاهی نیز هنگام هایلایت کردن متون، زوم و ... به نظر می رسد این مشکل در محصولات سونی تبدیل به یک اپیدمی شده است!

عدم ارسال پیامک در اکسپریا زد ۳

برخی از کاربران اکسپریا زد ۳ اعلام داشته اند که هر از گاهی در ارسال پیام کوتاه دچار مشکل هستند و نمی توانند به راحتی پیام خود را ارسال نمایند. این مشکل بیشتر در ارسال پیام های اینترنتی گزارش شده است. برای حل این مشکل پیشنهاد شده است که گوشی ها را به حالت پرواز برده و پس از چند دقیقه از این حالت دربیاورید تا پیام های تان ارسال گردد.

اچ تی سی

داغ شدن بیش از حد بدنه وان ام ۹

پرچمدار جدید اچ تی سی از زمان ارائه در بازارهای دنیا با اعلام مشکلات یا عدم تغییرات روبرو شده است. ام ۹ با مشکل بسیاری جدی روبروست، آن هم داغ شدن بیش از حد این اسمارت فون است. دمای بدنه این تلفن هوشمند در برخی از زمان ها به ۵۵.۴ درجه سانتیگراد می رسد. این در حالی است که دمای بدنه نسل قبلی یعنی وان ام ۸ به ۳۸.۷ درجه سانتیگراد می رسید. همچنین دمای بدنه جی ۳ ال جی، آفون ۶ پلاس اپل و نوت ۴ سامسونگ به ترتیب در گرم ترین حالتب ه ۴۲.۲، ۳۹.۴ و ۳۷.۸ درجه سانتیگراد می رسد.

بهترین گوشی های موبایل چه مشکلاتی دارند؟

بدنه فلزی ام ۸ سبب آسیب پذیری صفحه نمایش می شود

حرف ام در نام وان ام ۹ به معنی متال است تا با تاکید بیشتری به شما بگوید که در تهیه این گوشی از فلز استفاده شده است و در مقایسه با پلاستیک دوام بیشتری دارد. با اینحال فلز در زمان دریافت ضربه تقریبا به طور کامل آن را منتقل می کند و در نتیجه زمانی که گوشی از دست تان به زمین می افتد، احتمال شکستن صفحه نمایش افزایش پیدا خواهد کرد. راه حل هم ساده است، باید حسابی مراقب گوشی ام ۸ خود باشید و اگر نگران افتادن آن هستید، حتما برایش یک قاب تهیه کنید.

قفل کردن ناگهانی ام ۸

بعضی از کاربران گزارش کرده اند که تلفن همراه شان گاهی بدون هیچ دلیلی قفل می کند یا ناگهان خاموش و روشن می شود. این کاربران ام ۸ گفته اند که در برخی مواقع موبایل شان بدون دلیل قفل کرده یا بدون دلیل خاموش و روشن می شود.

پیکسل های مرده در ام ۸

مردگی پیکسل ها در صفحه نمایش وان ام ۸ یکی دیگر از اشکالات پرچمدار این برند تایوانی است. برای رفع این مشکل ۳۰ دقیقه صفحه نمایش را در آخرین درجه روشنایی نگاه دارید. همین می تواند باعث از بین رفتن پیکسل های مرده شود.

ال جی

ایراد نمایشگر و تاچ جی ۴

در مدت کمی که از عرضه جی ۴ در دنیا می گذرد، برخی از کاربران به مشکل مشترکی برخورده اند. مشکل مذکور مربوط به تاچ صفحه نمایش جی ۴ است و در برخی موارد با لمس کردن آن نمایشگر، کلیک ها را شناسایی نمی کند. به عنوان مثال، کلیک کردن روی آیکون منو همیشه کار نمی کند و حتی روی آیکون اینباکس باید چندین بار کلیک کرد تا باز شود.

بهترین گوشی های موبایل چه مشکلاتی دارند؟
روشن شدن گوشی در جیب شما

تعداد کمی از خریداران آخرین پرچمداران ال جی اعلام کرده اند که هر از گاهی گوشی به طور خودکار در جیب یا کیف شان روشن شده است. این موضوع ممکن است به دلیل عملکرد قابلیت Knock on باشد. Knock on یک شیوه قفل کردن دستگاه مختص شرکت ال جی است.

عدم اتصال WiFi یا قطع و وصل شدن آن در جی 3

طبق گزارشات بعضی افراد با اتصالات WiFi گوشی جی 3 خود دچار مشکل شده اند. در برخی مواقع نمی توانستند اتصال را برقرار کنند اما در بیشتر حالات وای فای آنها برای مدتی متصل می شده و پس از آن بی دلیل قطع شده و از اتصال مجدد ممانعت به عمل آورده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      علت این مشکلات این است که همش کمپانی ها درصدد پول در اوردن هستند در نتیجه دائم مدلهای جدید گوشی تلفن تولید می کنن بدون اینکه به کیفیت کار توجه کنن. نوکیا زمانی که سرآمد همه گوشی ها بود به ندرت دچار چنین مشکلاتی میشد و طول عمر بیشتری داشت.

    • Aryan

      كاملا درست نيستند مثلا داغ شدن One M9 با يك بروزرساني نرم افزاري رفع شده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج