۲۲۳۰۶۱
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

همسرتان را جارو به دست كنيد

اگر مرد خانه شما دست به سياه و سفيد نمي‌زند، توصیه‌های این مطلب را به کارببندید.

همسرتان را جارو به دست كنيد
مجله سیب سبز - بهاره اسلامي: كار سختي است. يك‌شبه نمي‌توانيد جارو و تي را در دست مردي كه تا همين چند ماه پيش ليوان آبش را هم از مادرش مي‌گرفته قرار دهيد و به او بفهمانيد كه قرار نيست با مادرش زندگي كند. اگر مسئوليت كار خارج از خانه با هر دوي شما باشد و درآمدي كه براي به دست آوردنش تلاش كرده‌ايد صرف منافع مشترك‌تان شود، انجام كارهاي خانه به تنهايي مي‌تواند جسم و روان‌تان را خسته كند.

كم نيستند زن‌هايي كه خودخواسته يا به‌خاطر منافع زندگي مشترك‌شان در كنار جارو به دست و پيشبند به تن بودن، خارج از خانه هم كار مي‌كنند و كم نيستند زناني كه به‌خاطر تنها به دوش كشيدن مسئوليت‌هاي خانه، باكلافگي و آزردگي‌شان هر روز بيشتر از قبل از همسر خود فاصله مي‌گيرند. اگر شما هم يكي از اين خانم‌ها هستيد، راهنمايي‌هاي ما را هم براي جارو به دست كردن شوهرتان امتحان كنيد. مي‌دانيم كار آساني در پيش نداريد اما اگر اين دست تنهايي واقعا به روان و آرامش‌تان صدمه مي‌زند بايد آستين‌هاي‌تان را براي تغيير بالا بزنيد.

همسرتان را جارو به دست كنيد

چشم‌هاي‌تان را باز كنيد

قرار است براي تغيير تلاش كنيد اما قبل از آنكه با اميدواري ادامه مطلب را بخوانيد، به شما مي‌گوييم پيش‌نياز كارگر شدن تغييرات مورد نظرتان، ازدواج با مردي است كه در خانه كار كردن را بد نمي‌داند. اگر سراغ مردي رفته‌ايد كه در خانه پدري به او آموزش داده‌اند كه كار كردن در خانه، در هر شرايطي «وظيفه» زن است و هميشه در گوشش خوانده‌اند كه «مرد» دست به سياه و سفيد نمي‌زند، نمي‌توانيد به تغيير شرايط اميدوار باشيد. شوهري كه حفظ مردانگي‌اش را وابسته به فاصله‌اش از آشپزخانه مي‌داند، به آساني نمي‌تواند باورهايي كه چند ده سال در مغزش حك شده است را تغيير دهد.

شوهر خراب‌كن نباشيد

بيش از اندازه وسواسي هستيد و تحمل نداريد كه حتي نيم‌ساعت ظرف‌ها روي سينك ظرفشويي بماند؟ براي تميز كردن خانه اصول خودتان را داريد و چون همسرتان از آن اصول بي‌خبر است يا به خوبي شما كارهاي خانه را انجام نمي‌دهد، او را از كار كردن معاف مي‌كنيد؟ اگر همسرتان كار كردن بلد نيست به او براي ياد گرفتن اصولي كه براي‌تان مهم است، زمان دهيد. سختگيري را كنار بگذاريد و وقتي مشغول كار است مدام از او ايراد نگيريد. اگر صبور باشيد و هر هفته تنها يك نكته تازه را به او آموزش دهيد، بعد از گذشت چند ماه مي‌توانيد از شوهر نابلدتان يك كدبانو بسازيد.

گذشته از اين، اگر نمي‌خواهيد دست تنها بودن در كارهاي خانه، بعد از چند سال شما را به زني غرغرو، كلافه و خسته تبديل كند، بپذيريد كه قرار نيست همه‌چيز ايده‌آل انجام شود. ممكن است ظرف دوست‌داشتني‌تان از دست همسرتان بيفتد و بشكند يا ممكن است يادش برود كه سينك ظرفشويي را خشك كند و لكه روي سينك بماند اما اگر به‌خاطر اين اشتباهات او را از كار كرده معاف كنيد به همسرتان ياد مي‌دهيد كه هر وقت خسته و بي‌حوصله است، پراشتباه كار كند و شما را به گرفتن پيشبند و جارو ترغيب كند. پس اگر خودخواسته همسرتان را از خانه‌داري محروم كرديد، حق نداريد بعدا غرولند‌هاي‌تان را روي سر او آوار كنيد.

توافقنامه بنويسيد

تصور نكنيد همسرتان قرار است به اندازه شما و به شيوه شما به امور خانه رسيدگي كند. شما براي آنكه همسرتان را در انجام كارها مشاركت دهيد، بايد به علايق و ويژگي‌هاي شخصيتي او توجه كنيد. شايد همسر شما هرگز ظرف نشويد اما ممكن است با جارو كردن ميانه بدي نداشته باشد. شايد او در طول هفته ميلي به انجام كارهاي خانه نداشته باشد اما در روزهاي تعطيل بتواند براي شما خانه‌تكاني كند و به سهم خودش در انجام كارهاي خانه شريك شما باشد.

پس در تقسيم وظايف، اين موضوع را در نظر بگيريد كه همسرتان توان و ميل انجام چه كاري را دارد. شك نكنيد از ميان كارهاي متعددي كه هر روز در خانه با آنها سر و كار داريد، چند موردي پيدا مي‌شود كه همسرتان به انجام دادن‌شان بي‌ميل نباشد. پس نظرش را بپرسيد و بعد از يك گفت‌وگوي مفصل در اين مورد با او به توافق برسيد. يادتان نرود همسرتان قرار است در كارهاي خانه مشاركت كرده و به عادلانه‌تر شدن اين شرايط كمك كند نه اينكه دقيقا همان مسئوليت‌هاي شما را برعهده بگيرد.

همسرتان را جارو به دست كنيد

همه‌چيز را گردن تنبلي نيندازيد

كار نكردن همسرتان در خانه تنها دليل دعواهاي شماست و به تنهايي مي‌تواند خانه‌تان را جهنم كنم؟ شايد در تشخيص مشكلي كه در رابطه‌تان وجود دارد، دچار سوء‌تفاهم شده باشيد و اين دليل ظاهري را به جاي مشكلات ريشه‌اي‌تري كه در زندگي‌تان خانه كرده مورد توجه قرار داده باشيد. در زندگي مشترك، يك مشكل به تنهايي به رابطه آسيب نمي‌زند. در اغلب موارد ما با زنجيره‌اي از مشكلات و سوءتفاهم‌ها روبه‌رو هستيم و گاهي نمي‌توانيم مشخص كنيم دليل اصلي تنش‌ها كدام‌يك است.

شايد مخالفت همسرتان با كار كردن شما خارج از خانه دليل همكاري نكردنش با شما باشد و شايد هم اعتيادش به موبايل‌بازي به او مجالي براي ديدن شرايط شما و پيدا كردن انگيزه همكاري را ندهد پس با گفت‌وگو اين موضوع را بررسي كنيد و بدون خشم، دلخوري يا لحن نامناسب در گفت‌وگويي آرام و دوستانه ريشه مشكلات‌تان را جست‌وجو كنيد. اگر احساس كرديد در پيدا كردن عوامل مشكل و حل كردن‌شان ناتوانيد، حتما از مشاور خانواده كمك بگيريد و اجازه ندهيد دلايل كوچك و به ‌ظاهر بي‌اهميت، آرامش را از زندگي مشترك شما فراري دهد.

همسرتان را بشناسيد

وقتي از همسرتان مي‌خواهيد به شما كمك كند، جوري رفتار مي‌كند كه انگار مردانگي‌اش را زير سوال برده‌ايد و به شخصيتش توهين كرده‌ايد؟ درست است كه باورهاي كهنه‌اي كه در ذهن شريك زندگي شما خانه كرده‌اند مي‌توانند اين سوء‌تفاهم را ايجاد كنند اما گاهي خودتان هم در ايجاد آن بي‌تقصير نيستيد. قبل از آنكه كاري را از همسرتان بخواهيد، نگاهي به شخصيت و توانايي‌هايش بيندازيد. اگر همسرتان هيچ‌وقت توانايي انجام كارهاي ظريف را نداشته، نمي‌توانيد از او بخواهيد كه كريستال‌ها را برق بيندازد اما مي‌توانيد كارهاي قدرتي را به او بسپاريد. اگر همسرتان اهل تمركز كردن است و به فرزي شما نيست به جاي سپردن كارهاي دقيقه نودي به او، مسئوليت‌هايي كه براي انجام‌شان زمان بيشتري داريد را به او بسپاريد.

مامان‌بازي نكنيد

مي‌خواهيد دل همسرتان را به دست بياوريد و به او بگوييد كه از زن‌هاي ديگر يك سر و گردن توانمند‌تر هستيد؟ به همين دليل از همان روزهاي اول ازدواج خود را در آشپزخانه حبس مي‌كنيد و هر چند دقيقه يك‌بار با آب‌پرتقال و ظرف كيكي كه خودتان طبخش كرده‌ايد از او پذيرايي مي‌كنيد؟ اين بار مشكل شما هستيد كه فكر مي‌كنيد زن نمونه همان مادر فداكار است و با رفتن از اين مسير همسرتان را به روي مبل نشستن عادت مي‌دهيد.

همسرتان را جارو به دست كنيد

هندوانه زير بغلش بگذاريد

مردها عاشق ستايش شدن هستند پس به جاي اينكه با تنش و جدل او را به همكاري كردن وادار كنيد، روي نقطه ضعفش دست بگذاريد. وقتي كه كارهاي خانه را انجام مي‌دهد، او را ستايش كنيد. فقط كافيست گاهي بگوييد كه برخي كارها را از او ياد گرفته‌ايد و از ريزه‌كاري‌هايي كه انجام مي‌دهد، لذت مي‌بريد. مراقب باشيد در استفاده از اين روش زياده‌روي نكنيد و با بيش از اندازه تعريف كردن از او، اين حس را به همسرتان القا نكنيد كه همه كارهاي خانه به دوش اوست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من و همسرم وقتی با هم غذا درست میکنیم خیلی بهمون خوش میگذره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج