۲۲۵۹۴۷
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

گوشی هایی با نمایشگرهای OLED

پانل های OLED برتری های متعددی نسبت به پانل های سنتی LCD دارند، مثلا نرخ کنتراست بی نهایت بهتر، رنگ های زنده تر و زاویه دید وسیعتر.

وب‌سایت TopInEarth: در این مقاله می خواهیم در مورد ۵ مورد از بهترین اسمارت فون های غیر سامسونگ با نمایشگرهای OLED صحبت کنیم. توجه داشته باشید که AMOLED اصطلاحی است که برای توصیف نوع خاصی از پانل نمایشگر OLED استفاده می شود، و مخفف عبارت Active Matrix OLED می باشد. رایج ترین نوع نمایشگر OLED است، اما مدل های دیگری هم وجود دارد.

گوشی هایی با نمایشگرهای OLED

پانل های OLED برتری های متعددی نسبت به پانل های سنتی LCD دارند، مثلا نرخ کنتراست بی نهایت بهتر، رنگ های زنده تر و زاویه دید وسیعتر. درحالی که اکثریت پانل های OLED (بخصوص پانل های Super AMOLED ساخت سامسونگ) بر روی اسمارت فون ها دارای بازتولید رنگ بسیار غیرطبیعی هستند، اما تولیدکنندگان پیشرفت های بزرگی را در این حوزه در این اواخر نشان داده اند.

سامسونگ بزرگترین تولید کننده اسمارت فون های با پانل OLED است، اما تنها اپشن محدودکننده برای خرید این نوع خاص از گوشی ها از شرکت کره ای نمی باشد. در ادامه بهترین گوشی های غیر سامسونگی را لیست کرده ایم که از نمایشگرهای OLED بهره مند می باشند. توجه داشته باشید که برخی از این اسمارت فون ها در واقع از نمایشگرهای ساخت سامسونگ استفاده کرده اند.

Nexus ۶

اسمارت فون Nexus ۶ ساخت موتورولا، اخرین اسمارت فون نکسوس فعلی دردسترس است که سومین اسمارت فون خط تولید نکسوس گوگل با نمایشگر OLED بعد از Nexus S و Galaxy Nexus ساخت سامسونگ می باشد. قطعا مهمترین نکته در مورد نکسوس۶، پانل ۵.۹۶ اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۴۴۰x۲۵۶۰ پیکسل و تراکم پیکسل ۴۹۳PPI می باشد.

تراشه Snapdragon ۸۰۱ کوالکام، سه گیگابایت رم، ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی، باتری به ظرفیت ۳۲۲۰mAh از مشخصه های برجسته این گوشی است، بعلاوه شامل دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با دوربین ثانویه ۲ مگاپیکسلی می باشد.

گوشی هایی با نمایشگرهای OLED

LG G Flex ۲

اکثریت اسمارت فون های لیست ما با پانل AMOLED هستند، اما LG G Flex ۲ متفاوت است. نسل دوم اسمارت فون با نمایشگر منحنی الجی دارای پانل منحنی Plastic OLED است، و همانطور که از نام دستگاه مشخص است، این نمایشگر قادر به خم شدن بدون اسیب جدی می باشد. این نمایشگر در سایز ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰x۱۹۲۰ پیکسل و تراکم پیکسل ۴۰۱PPI تهیه شده است.

تراشه Snapdragon ۸۱۰ کوالکام، سه گیگابایت رم از مشخصه های برجسته این گوشی الجی است. بسته به منطقه خرید شما شامل دو نسخه می باشد: دو گیگابایت رم با ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی یا سه گیگابایت رم با ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی.

دیگر مشخصات شامل باتری ۳۰۰۰mAh، دوربین اصلی ۱۳MP، دوربین ثانویه ۲.۱MP و کاور پشت خودترمیم می باشد.

گوشی هایی با نمایشگرهای OLED

Motorola Moto/DROID Maxx

اگر به دنبال خرید یک اسمارت فون موتورولا با پانل AMOLED هستید، اما Google Nexus ۶ ذره ای برای سلیقه شما بزرگ است، بنابراین Motorola Moto Maxx را دنبال کنید که در بازار امریکا از طریق اپراتور Verizon به نام DROID Maxx شناخته شده است. پاییز گذشته راه اندازی شده و یکی از باارزش ترین اسمارت فون ها برای کاربران قدرتی اندرویدی است.

نمایشگر این دستگاه در سایز ۵.۲ اینچی OLED تهیه شده که دارای رزولوشن ۱۴۴۰x۲۵۶۰ و تراکم پیکسل فوق العاده شفاف ۵۶۵PPI می باشد. به زمان راه اندازی Motorola Moto Maxx بر می گردیم، که شامل شفاف ترین نمایشگر بود، این عنوان در حال حاضر در دست گوشی های سری Galaxy S۶ است.

این دستگاه شامل تراشه Snapdragon ۸۰۵ کوالکام (که شامل چهار هسته پردازنده ۲.۷GHz quad-core Krait ۴۵۰، پردازشگر گرافیکی Adreno ۴۲۰ GPU است)، سه گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی می باشد. دو دوربین ۲۱ و ۲ مگاپیکسلی را داراست، باتری بسیار بزرگ ۳۹۰۰mAh از دیگر مشخصه های این گوشی است.

گوشی هایی با نمایشگرهای OLED

Nokia Lumia ۹۳۰

اکثریت اسمارت فون های دارای AMOLED از بخش اندروید بوده و جای تعجب نیست که تنوع زیادی در اکوسیستم اندروید وجود دارد، اما گوشی های ویندوزفون هم از این تکنولوژی نمایشگر استفاده کرده اند. نوکیا قبل از فروش گوشی های خود به مایکروسافت، از پانل های OLED در اکثریت اسمارت فون های پیشرفته اش استفاده می کرد. اکثریت گوشی های پرچمدار لومیای اخیر همچون Nokia Lumia ۹۳۰ از نمایشگر ۵ اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰x۱۹۲۰ و تراکم پیکسل ۴۴۱PPI بهره می برند.

مابقی مشخصات شامل تراشه Qualcomm Snapdragon ۸۰۰ (چهار هسته پردازنده ۲.۲GHz quad-core Krait ۴۰۰ CPU، پردازشگر گرافیکی Adreno ۳۳۰ GPU)، سه گیگابایت رم، دوربین اصلی ۲۰MP، دوربین ثانویه نسبتا ضعیف ۱.۲MP و باتری به ظرفیت ۲۴۲۰mAh می باشد.

گوشی هایی با نمایشگرهای OLED

Meizu MX۵

شرکت میزو کار خوبی را برای افزایش محبوبیت خود برای هر دو بازارهای چینی و غربی انجام داده است. اخرین اسمارت فون پرچمدار این شرکت، MX۵ می باشد، این گوشی کاملا فلزی با نمایشگر رزولوشن بالا، مشخصات داخلی سریع و دوربین فانتزی امده است.

برخلاف Meizu MX۴ و Meizu MX۴ Pro که از پانل های LCD بهره می بردند، گوشی جدید دارای نمایشگر ۵.۵ اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰x۱۹۲۰ و تراکم پیکسل ۴۰۱PPI می باشد.

مابقی مشخصات، تراشه MediaTek Helio X۱۰ با هشت هسته ۲.۲ گیگاهرتزی Cortex-A۵۳ و پردازشگر گرافیکی PowerVR G۶۲۰۰ و سه گیگابایت رم می باشد. این تراشه می بایست قدرت کافی برای پردازش اکثریت وظایف را فراهم اورد. دوربین اصلی ۲۰.۷ مگاپیکسلی با laser autofocus و دوربین ۵ مگاپیکسلی جلوی دستگاه از مشخصات بخش عکسبرداری گوشی میزو است.

گوشی هایی با نمایشگرهای OLED
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج