۲۲۶۰۳۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اتمام ساخت واحد ۲ نیروگاه هسته‌ای هند

بنابر اعلام ستاد نظارت بر انرژی اتمی هند؛ علاوه بر صدور مجوز ایمنی و امنیتی لازم برای واحد ۱ نیروگاه کودانکولام، ساخت راکتور ۲ این نیروگاه هسته‌ای در هند به پایان رسیده است.

خبرگزاری ایسنا: هم‌چنین بنابر اعلام ستاد نظارت بر انرژی اتمی هند (AERB) راکتور هسته‌ای واحد ۱ این نیروگاه از ۳۱ دسامبر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

هم‌چنین بازرسان ایمنی در حال انجام آخرین بازرسی‌های ایمنی و امنیتی تا پیش از آغاز به فعالیت راکتور هسته‌ای واحد ۱ نیروگاه کودانکولام هستند.

این ستاد هم‌چنین اعلام کرده است که مجوز اولیه ساخت پروژه نیروگاه هسته‌ای (GHAVP) را که شامل ۴ راکتور هسته‌ای ۷۰۰ مگاواتی است و در منطقه گوراچنور هند واقع است را صادر کرده است. این ۴ راکتور، نسل جدیدی از راکتورهای آب سنگین تحت فشار (PHWR) است.

بنابر اعلام ستاد نظارت بر انرژی اتمی هند همه اصول طراحی و ساخت پروژه‌ نیروگاه هسته‌ای (GHAVP) در واقع تکرار پروژه‌های نیروگاه‌های هسته‌ای کاکراپار و راجاستان است که هر دوی این نیروگاه‌های هسته‌ای در مراحل پایانی ساخت خود قرار دارند؛ اما ۴ راکتور هسته‌ای ۷۰۰ مگاواتی نیروگاه (GHAVP) که از نوع راکتورهای آب سنگین تحت فشار هستند به ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید ایمنی و امنیتی مجهز خواهند بود.

هند هم اکنون دارای برنامه هسته‌ای گسترده‌ای است که انتظار می‌رود تا پایان ۲۰۲۰ ظرفیت تولید انرژی نیروگاه‌های هسته‌ای خود را به ۱۴۶۰۰ مگاوات برساند و درنظر دارد تا سال ۲۰۵۰ بتواند میزان ۲۵ درصد از برق مورد نیاز خود را از طریق استفاده از انرژی هسته‌ای تولید کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج