اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۲۶۵۹۹
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

جدیدترین اخبار از اقدامات پلیس سایبری

پلیس سایبر کشورمان در آخرین هفته تیرماه سال جاری، هفته پر خبری را پشت سر گذاشت که در این گفتار، به مروری بر مهم‌ترین اقدامات پلیس فضای مجازی کشور می‌پردازیم.

جدیدترین اخبار از اقدامات پلیس سایبری



برترین ها: پلیس سایبر ایران در آخرین هفته تیرماه، بار دیگر خبر ساز شد و گزارشات جالب و خواندنی درباره برخورد با جرائم سایبری و شناسایی و کشف کلاهبرداران اینترنتی و مجرمان مجازی کشور، منتشر نمود.

به دلیل آن که شاید بسیاری از کاربران پرتال، فرصت بررسی و مطالعه این اقدامات را نداشته باشند و از سویی، آگاهی از برنامه‌ها و رفتارهای عملیاتی پلیس در عرصه فضای مجازی می‌تواند در ارتقای امنیت و اطلاعات کاربران، مؤثر باشد، خلاصه ای از این اقدامات ارزشمند، ارائه شده است.

جدیدترین اخبار از اقدامات پلیس سایبری
(تصویر ایندکس پرتال پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) - مرداد ۹۴)

هکر قمی، دستگیر شد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری فردی که صفحه دوست خود را در یکی از شبکه‌های اجتماعی هک کرده بود، خبر داد. این مقام انتظامی اظهار داشت: متهم با ارائه اسناد و مدارک به بزه انتسابی اعتراف کرد و اذعان داشت شاکی به دلیل اعتمادی که در گذشته به بنده داشت، بارها در مقابل من رمزعبور خود را وارد می‌کرد و با توجه به ساده و کوتاه بودن ارقام آن، به راحتی به حافظه‌ام سپردم.

عامل هتک حیثیت خانم گیلانی در وایبر، دستگیر شد

عامل هتک حیثیت خانم 42 ساله گیلانی در شبکه اجتماعی موبایلی شناسایی و دستگیر شد. رئیس پلیس فتا استان گیلان افزود: با پی جویی‌های فنی و پلیسی، عامل هتک حیثیت شاکی در شبکه اجتماعی موبایلی که مردی 44 ساله اهل و ساکن رشت بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

دستگیری یک سارق 700 هزار تومنی در همدان

رئیس پلیس فتا همدان از شناسایی و دستگیری فردی که مبلغ 7 میلیون ریال از حساب پدرخوانده خود سرقت کرده بود خبر داد. رئیس پلیس فتا همدان در ادامه گفت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد از حساب بانکی شهروند همدانی از طریق خریدهای اینترنتی و خرید شارژ موبایل مبلغ قابل توجهی سرقت صورت گرفته است. متهم در بازجویی‌های فنی به عمل آمده اظهار داشت: به دلیل کینه قبلی که از پدرخوانده خود داشته این عمل مجرمانه را مرتکب شده است.

جدیدترین اخبار از اقدامات پلیس سایبری

بازداشت عامل انتشار تصاویر خصوصی در گلستان

رئیس پلیس فتا گلستان از دستگیری فردی که اقدام به توهین و مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی شهروند علی آبادی در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی نموده بود خبر داد. رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان افزود: در ادامه حسب هماهنگی قضایی، نامبرده به این پلیس احضار و با تحقیقات از وی، در نهایت به بزه ارتکابی اعتراف و هدف و انگیزه خود از این اقدام را چنین بیان داشت: بنده همسر سابق شاکی بودم. جهت انتقام‌جویی تعدادی از عکس‌های مربوط به دوران ازدواج را که در اختیار داشتم از طریق اینترنت پخش نمودم.

بازداشت عامل انتشار تصاویر خصوصی در اصفهان

فردی که تصاویر شخصی و خانوادگی یکی از اقوام خود را در یکی از شبکه‌های اجتماعی اینترنت منتشر کرده بود توسط کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد. با اظهارات شاکی پرونده بلافاصله کارشناسان این پلیس دست به کار شده و با انجام اقدامات تخصصی در فضای سایبر توانستند منشأ انتشار این تصاویر را به دست آورده و فردی که اقدام به این عمل مجرمانه کرده بود را ظرف ۲۴ ساعت شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متهم پسر دائی شاکی است افزود: متهم پس از دستگیری به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود از ارتکاب این عمل را اختلاف انتقام‌جویی از شاکی عنوان کرد.

شناسایی سارق ۱۰ میلیون ریالی در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان "چابهار" استان سیستان و بلوچستان از دستگیری سارق اینترنتی توسط کارشناسان پلیس فتا خبر داد. با بررسی دقیق موضوع, کارشناسان پلیس فتا در بر خورد با تراکنش‌های انجام شده متوجه شدند که مبلغ ده میلیون ریال در بازه‌های زمانی خاصی از حساب شاکی برداشت شده است و کارشناسان پلیس وارد عمل شده که با بررسی‌های فنی انجام شده از طریق فضای مجازی، هویت سارق را شناسایی کردند.

اخاذی اینترنتی زن از شوهر در کرمانشاه

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه از دستگیری زنی خبر داد که با همکاری فرد دیگری و با سوءاستفاده از اعتماد شوهرش ۱۱۰ میلیون ریال را از وی به سرقت برده بود.

جدیدترین اخبار از اقدامات پلیس سایبری

خلبان قلابی در اینستاگرام به دام افتاد

فردی که با معرفی خود به عنوان خلبان در شبکه‌های اجتماعی موبایلی اقدام به فریب و اغفال دختران جوان کرده و پس از ملاقات با آنان در یک فرصت مناسب طلاجات آنان را سرقت می‌کرد توسط کارشناسان پلیس اصفهان دستگیر شد. شاکیان در اظهارات خود بیان داشتند در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی با فردی که خود را خلبان معرفی کرده و تصاویری با لباس خلبانی را بر روی صفحه شخصی‌اش انتشار داده آشنا شده و به پیشنهاد ازدواج او پاسخ مثبت می‌دهند.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: پس از مدتی که ارتباط در فضای مجازی بین قربانیان و متهم انجام یافت فرد شیاد درخواست ملاقات حضوری با طعمه‌های خود کرده و در فرصتی مناسب طلا و جواهرات آن‌ها را به سرقت می‌برده است.

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در آذربایجان شرقی

فردی که با به دست آوردن اطلاعات و عکس‌های شخصی از دختران شروع به اخاذی و تهدید از آن‌ها می‌کرد توسط پلیس فتای آذربایجان شرقی شناسایی و دستگیر شد. در پی شکایت فردی از شهروندان مبنی بر این که در یکی از شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه فردی ناشناس با ارسال پیامی عنوان کرده که عکس‌های شخصی بنده را از طریق نفوذ به گوشی برداشته و اقدام به تهدید و دعوت به رابطه نامشروع و یا پرداخت پنج میلیون ریال وجه نقد کرده است، مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ محمد "قاسملو" تصریح کرد: در ابتدا مستندات فنی و تخصصی از شبکه اجتماعی تلفن همراه مربوطه استخراج و بررسی‌های فنی و مهندسی اجتماعی لازم توسط کارآگاهان انجام پذیرفت که فرد متخلف شناسایی و پس از کسب دستور قضایی متهم دستگیر و به همراه سیستم‌های رایانه ای وی به محل پلیس فتا منتقل شد.

کلاهبردار گیلانی، به دام افتاد

پلیس فتا گیلان در خصوص کلاهبرداری اینترنتی با موضوع خرید شارژ ارزان تلفن همراه هشدار داد.

مجرم تلگرامی در شیراز دستگیر شد

با تلاش مأموران پلیس فتا فارس فردی که در فضای سایبر از طریق نرم افزار پیام رسان تلگرام موجب سلب آرامش خانواده ای در شیراز شده بود، شناسایی شد.

سارق ۲۴۴ فقره شارژ تلفن همراه در تهران دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم غرب استان تهران از دستگیری نگهبان سارق با ۲۴۴ فقره برداشت غیر مجاز از حساب یک شهروند در رباط کریم خبر داد. کارشناسان پلیس وارد عمل شده و در تحقیقات اولیه متوجه شدند مبالغ مسروقه برای خرید ۲۴۴ فقره شارژ تلفن همراه مورد استفاده قرار گرفته است.

قابل ذکر است، ایجاد امنیت و کاهش مخاطرات برای فعّالیت‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی در جامعهٔ اطّلاعاتی، حفاظت و صیانت از هویت دینی و ملّی، مراقبت و پایش از فضای تولید و تبادل اطّلاعات برای پیش‌گیری از تبدیل شدن این فضا به بستری برای انجام هماهنگی‌ها و عملیات برای انجام و تحقّق فعّالیت های غیرقانونی و ممانعت از تعرّض به ارزش‌ها و هنجارهای جامعه در فتا از جملهٔ وظایف و مأموریت‌های پلیس فضای تولید و تبادل اطّلاعات ناجاست. پلیس فتا ایران در نشانی CYBERPOLICE.IR قرار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امین

      درود به شرف پلیسای سایبر دردو بر شرفتوووووون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج