۲۲۷۰۹۹
۲۳ نظر
۵۰۰۸
۲۳ نظر
۵۰۰۸
پ

اعتراض ایرانی ها به سفر فابیوس به ایران

این روزها سفر وزیر امورخارجه فرانسه به تهران به موضوع داغ شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. بسیاری از ایرانی‌ها مخالف حضور وی در تهران هستند. مخالفتی که به نظر می‌رسد رنگ و بوی سیاسی ندارد.

خبرگزاری مهر: در روزهای گذشته خبر ورود لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه به ایران با واکنش های زیادی در فضای مجازی روبرو شد. بسیاری از ایرانی ها مخالفت خود را از حضور فابیوس اعلام کرده اند. هرچند که خیلی ها فابیوس را در ماههای اخیر به کارشکنی علیه مذاکرات هسته ای می شناسند ولی به نظر می رسد علت اصلی مخالفت کاربران ایرانی ربط چندانی به سیاست نداشته و بیشتر متوجه فاجعه خون های آلوده به ایدز است.

در دوران نخست‌وزیری فابیوس خون‌های آلوده به ویروس‌های خطرناک در فرانسه توزیع شد و انستیتو مریو فرانسه فراورده فاکتورهای انعقاد خونی آلوده به ویروس HIV و هپاتیت را به برخی از کشورها مانند آلمان غربی، ایتالیا، آرژانتین، عربستان، عراق و ایران و ... صادر کرد. این فاکتور در کمک به انعقاد خون بیماران مبتلا به هموفیلی مصرف می‌شود و در نتیجه سبکسری انستیتوی فرانسوی تعدادی از بیماران هموفیلی کشورهای دریافت کننده به ویروس HIV و بیماری ایدز و هپاتیت مبتلا شدند. نتیجه این فاجعه چیزی نبود جز آلوده شدن بسیاری از هموطنان ایرانی به ویروس ایدز!

حالا در شبکه های اجتماعی کاربران برای فابیوس طرح های گرافیکی منتشر کرده اند تا خاطره قربانیان خون های آلوده را دوباره زنده کنند.


این اعتراض در رسانه های بین المللی نیز انعکاس ویژه ای یافت. تا جایی که المانیتور در یادداشتی به واکنش منفی ایرانی ها به سفر فابیوس پرداخت.

اعتراض ایرانی ها به سفر فابیوس به ایران

نکته جالب اینکه در فضای رسانه ای داخل کشور نیز به نظر می رسد اوضاع برای ورود فابیوس آنچنان هموار نیست. بسیاری از رسانه ها به بازتاب خیانت فابیوس علیه بیماران هموفیلی پرداخته و برخی دیگر ماجرای دریافت غرامت از فرانسه را مطرح کردند. اما در این میان یکی از رسانه های داخلی در موضعی متفاوت تلاش کرد تا سفر فابیوس را مثبت ارزیابی کرده و با موج مخالفت کارابران ایرانی مقابله کند.

اعتراض ایرانی ها به سفر فابیوس به ایران
اما این رویکرد به مذاق مخاطبین این رسانه خوش نیامد و ذیل این یادداشت نظرات جالب توجهی ثبت شده است. یکی از کاربران با نام «فرزند ایران» در واکنش به رویکرد این رسانه می نویسد: «حرف هایی میزنی که برای خوانندگان خوش میاد. ولی بازم به غیرت سیب زمینی! هزاران جوون ایرانی ایدز گرفتن که اگر تمام دنیا بخوان هم نمیتونن جبرانش کنن!»

یکی دیگر از کاربران خطاب به نویسنده این یادداشت می نویسد: «امریکا به خاطر اینکه طرف چند تا جمله هنگام اشغال سفارت امریکا ترجمه کرده برخلاف قوانین سازمان ملل بهش ویزای ندادن! بعد اینجا طرف باعث آلوده شدن افراد کشورمون به ایدز شده حتی انتقاد هم نباید بکنیم؟؟؟ فقط یه لحظه تصور کن برادر یا خواهر خودت الان به خاطر خون آلوده ایدز داشت باز هم همچین مقاله ای می نوشتی؟»

این واکنش ها نشان می دهد پرونده واردات فرآورده‌های خونی مبتلا به ایدز، هیچگاه از خاطر ایرانی‌ها پاک نمی‌شود؛ پرونده‌ای که باعث شد نام اولین بیمار ایدزی در ایران ثبت شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      این قاتل رو چرا ایران می گذارند؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این که گفتی یعنی چه!!؟؟؟

    • مهدی

      فابیوس کیه؟

      پاسخ ها

      • جهان

        قربون اقای چیز فهم

    • بدون نام

      روحانی مچکریم .

    • علیرضا

      ""پرونده‌ای که باعث شد نام اولین بیمار ایدزی در ایران ثبت شود.""
      اولین؟

      چرا اینقدر دروغ و فرافکنی؟
      مشکل شما چیز دیگه است.
      ""ادامه سناریوی دلواپسان""

      پاسخ ها

      • رسول

        ببین بدبخت چقدر شست و شوی مغزی شده که پرونده و خیانت به این روشنی رو نمیخواد قبول کنه!
        واقعا برات متاسفم

    • جهان

      یعنی الان شما بیغرض نوشتید؟ یا آقای فبیوس این خونها را عمدا برای ایران فقط و فقط ایران فرستاد؟ و به همین منظور هم فرستاد ؟ در عرض این چند سال مگر دوستان ما کم از این خدمات این شکلی و مشابه این داشتیم؟ ظاهرا اسمش ربطی به سیاست نداره لی باطنا آیا واقعا سیاسی نیست؟

    • بدون نام

      دستاوردهای توافقه دیگه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هه هه چقدر تو بانمکی پسر!

    • گوى

      اى بابا عراق چند هزار جوان ما رو تو جنگ شهيد كرد اونوقت الان دوست صميمى ما شده و برادر هاى ما شدن ، يا همين فلسطينى ها تو جنگ ايران با عراق چقدر به عراق كمك كردن حالا ما داريم واسه حمايت از اونا خودمونو ميكشيم و يا همين عربستان هزاران زاير ما رو به گلوله بست و خيلى از اين مثال ها. حالا شما گير دادين به اين فابيوس كه اصلا هنوز معلوم نيست اون تقصير داشته يا نه؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون صدام و حزب بعث بودن که به مردم عراق میگفتن ایرانیها مجوس و آتش پرستند و جنگ با ایرانیا یعنی جنگ با کفار در ضمن خود همین صدام و پسراش قصی و عدی و دامادش قاتل شیعیان عراق و دزد ناموس شیعه بودن اما الان همه چیز فرق کرده . ایرانیها و شیعیان عراق برادرند یعنی اون موقع هم بودن ایراد حاکمیت ظالم عراق بود

    • مجید

      دولت فرانسه از حسن نیت دولت وملت ایران در ۳۵ سال گذشته سو استفاده کرده و جواب محبت های دولت و ملت ما را با کمکهای بی دریغ خود به صدام و دادن بروزترین اسلحه ها و مهمات در دوران جنگ تحمیلی و سو استفاده میلیونها دولار شرکت پژو از ایرانخودرو و بارها اعتراض و سنگ اندازی در مذاکرات هسته ای & اینها گوشه ای از کارهای ناپسند دولت فرانسه نسبت به کشورمان میباشد امید است در آینده در روابطمان با این کشور تجدید نظر شود

    • بدون نام

      ایشون در این رابطه محاکمه شد و دادگاه بی گناه تشخیص داده شد ! البته اگه بخواهیم به خاطر ارسال خون آلوده نخست وزیر یک کشور را محاکمه کنیم در ایران خیلی ها باید به خاطر سهل انگاری محاکمه و زندانی شوند

    • رهگذر

      فابیوس کسی است که امسال تو را دچار بیماری کرد.

    • بدون نام

      سالی چندین هزار نفر در حوادث رانندگی جان خودشون رو از دست میدن هیچ کس هم جوابگو نیست و هیچ کس هم دنبال مقصر نمی گرده حالا بند کردن به این بیچاره

    • بدون نام

      باو بزارید رابطه ها خوب بشه دیگه اه

    • علی

      همین فابیوس نوکر اسراییل و نتانیاهو هست.در قضیه خون های آلوده هم دستور داد خون ها بدون هیچگونه آزمایشی صادر شن به ایران و قربانی هایی که ما برای همین دادیم.اگه خودتون قربانی این مسئله بودین بازم اینجور حرف میزدین؟؟! نمیدانم چرا چشمتان را بسته و عاشق غربی ها هستین و هرچی که میگن و انجام میدن حتی اگه اشتباه هم باشه الگو قرار میدین ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسرائیلو انقدر گنده نکن دوست عزیز
        اسرائیل کی هست که بخواد نوکر داشته باشه
        اولا این خون ها فقط واسه ایران فرستاده نشده (کانادا عراق ایتالیا )حتی تو خود فرانسه هم توضیع شده و 4000 هزار نفرو ایدزی کرده که 4 برابر ایرانه اگه فابیوس مقصر بود خود فرانسویا دخلشو میووردن الان نمیومد بشه وزیر امور خارجه (این مساله کاملا روشنه)
        دوما قبل این خون ها چند مرتبه هم خون فرستاده شده و خیلیا سر همین خون ها به زندگیشون ادامه دادن چرا اینارو نمیاید بگید؟
        سوما اونا کوتاهی کردن و ازمایشاتو انجام ندادن چرا خود مسئولین وقتی میدونستن ازمایش صورت نگرفته خودشون ازمایشو انجام ندادن؟اصلا اونا ازمایش هم انجام میدادن خود ایران نباید ازمایش انجام بده؟هر چی دمه دستشون رسید باید همینجوری به خورد ملت بدن؟
        چهارما ما چشمامون بازه دوست عزیز شما چشماتون بستس هر چی دلواپسا میگن زود باور میکنید قشنگ معلومه از هر بهونه ای دارن استفاده میکنن تا دید مردمو به نفع خودشون عوض کنن نمونش همین توافق

    • اکرم

      یه سوال.... حالا گیریم فابیوس گفت خونا رو بدون آزمایش بفرستید ولی مگه ما و مسئولای مرتبط و خییییییلی دلسوزمون نبایس اون خونارو آزمایش کنن بعد اجازه ی استفاده از اونا رو بدن،هر کشوری موظفه برای تامین امنیت جامعش یه سری اقدامات رو انجام بده به نظر من ایران چه بسا بیشتر مقصره چون کوتاهی کرده .

    • بدون نام

      یعنی چی؟ خوب خون آلوده داده که داده ... یعنی انقدر این کشورای وارد کننده عقب مونده بودن که تا خونها وارد کشورشون شده زرتی اونا رو تزریق کردن به بیمارا بدون اینکه آزمایش کنن یک دونه واحد خون رو؟
      آزمایش رو واسه چی گذاشتن؟
      کم کاری متخصصات کشورای وارد کننده این فاجعه غم انگیز رو به بار آورده ... ما تو زندگیمون همش دنبال انداختن تقصیر به گردن دیگرانیم!
      در بدجنس بودن فرانسه که شکی نیست اما باید خیلی چیزا رو فراموش کنیم ... اگه قرار باشه دنبال عقده گشایی و فلانی فلان سال فلان کارو کرد و ... این حرفا باشیم همون بهتر که ایران بگه من میخوام بمب بسازم ... اونام ما رو تحریم کنن و والسلام...
      بدبختی ای داریم با این ملت ... تا تحریم بودیم یه حرف میزدن، حالام که داره وضع بهبود پیدا میکنه یه حرف مفت دیگه ...
      واگذارشون کنید به خدا ، خدا خودش میدونه چیکار کنه ... زندگی الان رو بچسبین چون زندگی و پیشرفت جریان داره ...

    • بدون نام

      خب اینم یکی از سیاست های دلواپسان هست این هم یه جور ترفند ایناست که میخوان این وسط مغلطه کنن میشه گفت یه جور حقه بازیه

    • بدون نام

      اگر ارسال خون الوده که باید وزارت بهداشت قبل از استفاده دستور ازمایشش را میداد جرمه پس چرا هواپیماهای مسافر بری روسی که راحت سقوط می کنند و جان مسافران را دسته جمعی می گیرند و یا پراید که سالانه بیشتر از کل الوده شده گان به ویروس ایدز کشته میگیرید مواخذه نمی شوند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج