تایر جدید سازگار با محیطها و شرایط مختلف
تایر Kumho Maxplo موفق شده در مسابقات طراحی ایتالیایی کلاس آیندهنگرانه Italian A’ Design Awards، جایزهی برتر را بدست آورد. این تایر میتواند خود را بر اساس چندین شرایط مختلف تغییر داده تا با انواع جادهها از جادهی خشک گرفته تا جادههای برفی تطابق دهد.
وبسایت TopInEarth: تایرها به عنوان نقطهی تماس میان وسیله نقلیه و جاده، یکی از مهمترین قسمتهای خودرو به شمار میروند. متاسفانه تایری وجود ندارد که با تمامی شرایط آبوهوایی و سطوح همهی جادهها سازگاری داشته باشد. اما Kumho طرحی را از نوعی تایر ارائه داده که با این مشکل مواجه نیست و سازگار با تمامی شرایط میباشد.
تایر Kumho Maxplo موفق شده در مسابقات طراحی ایتالیایی کلاس آیندهنگرانه Italian A' Design Awards، جایزهی برتر را بدست آورد. این تایر میتواند خود را بر اساس چندین شرایط مختلف تغییر داده تا با انواع جادهها از جادهی خشک گرفته تا جادههای برفی تطابق دهد.
به منظور پمپاژ آب از بخش تماس میان خودرو و جاده بر روی جادههای خیس، سطح و محیط تایر مجهز به شیارهای خاص و سهبعدی شده است. مکان قرارگیری این شیارها به هیچ وجه تصادفی نمیباشد و گروه طراحی از شبیهسازیهای کامپیوتری برای بدست آوردن الگوی مناسب آنها استفاده کرده است.
بر روی جادههای ناهموار، بلاکهای تقاطعی بزرگ که سطح تایر را از هم جدا میکند، برای افزایش کشش در سطح تایر گسترش پیدا میکنند. برای جادههای برفی و یخی، این تایر دارای خطوط دیگری بر روی پوشش خود به عنوان استوک است که در زیر بلاکهای تشکیل دهندهی تایر در شرایط دیگر پنهان هستند. اندازهی تایر فوق ۷۰۰x۷۰۰x۲۵۰ میلیمتر و وزن آن ۱۲ کیلوگرم خواهد بود.
دیوید باشا، مدیر بازاریابی و آموزش استرالیایی Kumho Tyre، میگوید: " درحالیکه شاید در آیندهای نزدیک شاهد ورود تایرهای Maxplo به بازار نباشیم، بسیاری از ویژگیهای آن طی سالهای آینده در طراحی تایرها استفاده میشوند."
تایر Kumho Maxplo موفق شده در مسابقات طراحی ایتالیایی کلاس آیندهنگرانه Italian A' Design Awards، جایزهی برتر را بدست آورد. این تایر میتواند خود را بر اساس چندین شرایط مختلف تغییر داده تا با انواع جادهها از جادهی خشک گرفته تا جادههای برفی تطابق دهد.
به منظور پمپاژ آب از بخش تماس میان خودرو و جاده بر روی جادههای خیس، سطح و محیط تایر مجهز به شیارهای خاص و سهبعدی شده است. مکان قرارگیری این شیارها به هیچ وجه تصادفی نمیباشد و گروه طراحی از شبیهسازیهای کامپیوتری برای بدست آوردن الگوی مناسب آنها استفاده کرده است.
بر روی جادههای ناهموار، بلاکهای تقاطعی بزرگ که سطح تایر را از هم جدا میکند، برای افزایش کشش در سطح تایر گسترش پیدا میکنند. برای جادههای برفی و یخی، این تایر دارای خطوط دیگری بر روی پوشش خود به عنوان استوک است که در زیر بلاکهای تشکیل دهندهی تایر در شرایط دیگر پنهان هستند. اندازهی تایر فوق ۷۰۰x۷۰۰x۲۵۰ میلیمتر و وزن آن ۱۲ کیلوگرم خواهد بود.
دیوید باشا، مدیر بازاریابی و آموزش استرالیایی Kumho Tyre، میگوید: " درحالیکه شاید در آیندهای نزدیک شاهد ورود تایرهای Maxplo به بازار نباشیم، بسیاری از ویژگیهای آن طی سالهای آینده در طراحی تایرها استفاده میشوند."
پ
ارسال نظر