۲۲۹۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

در پی نامه‌نگاری با دبیرخانه اوپک

ریاست موقتی اوپک به حسینی رسید

سیدشمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت به احتمال بسیار زیاد به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران - رئیس موقتی اوپک - در یکصد و پنجاه و نهمین اجلاس سازمان کشورهای صادرکننده نفت در وین شرکت می‌کند.

همزمان با آغاز شمارش معکوس برای برگزاری یکصد و پنجاه و نهمین نشست اوپک، حضور سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت به عنوان نماینده ایران در این اجلاس تقریبا قطعی شده است.

در حال حاضر مکاتبات با دبیرخانه سازمان اوپک برای معرفی رسمی شمس الدین حسینی به منظور حضور در نشست وین آغاز شده است.

پیش از این، وزارت نفت اعلام کرده بود: دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری و سرپرست وزارت نفت قصد حضور در یکصد و پنجاه و نهمین اجلاس اوپک را ندارد.

از این رو بر اساس تشخیص و صلاحدید رئیس جمهور یکی از وزیران هیئت دولت در اجلاس آینده اوپک و همچنین اجلاس مشترک اوپک با اتحادیه اروپایی معرفی و شرکت فعال خواهند داشت.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی پیشتر در جمع خبرنگاران درباره وضعیت رئیس اوپک، با تاکید بر اینکه موضوع ریاست کشورها بر سازمان اوپک موضوع اشخاص نیست، گفت: در حال حاضر وزارت نفت ایران ریاست دوره ای سازمان اوپک را بر عهده دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه با برگزاری یکصد و پنجاه و نهمین اجلاس اوپک رئیس‌جمهوری یا نماینده وی در این نشست حضور پیدا می کند، تصریح کرده بود: حضور رئیس جمهور به معنای افزایش جایگاه ایران در سازمان اوپک خواهد بود.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ۲۵ اردیبهشت ماه در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران گفته است که شخصا سرپرستی وزارت نفت را بر عهده گرفت و از این رو پیش بینی می شود تا اطلاع ثانوی بزرگترین وزارتخانه دولت با حضور رئیس کابینه دولت دهم مدیریت شود.

یکصد و پنجاه و نهمین نشست عادی و سالانه ۱۲ کشور عضو اوپک هجدهم خرداد ماه (۲۰ ژوئن۲۰۱۱ میلادی) به ریاست ایران در وین برگزار خواهد شد.

در نشست یکصد و پنجاه و هفتمین اجلاس وزارتی اوپک با تصمیم ۱۲ عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت، ریاست اوپک در سال ۲۰۱۱ میلادی پس از ۳۶ سال به وزیر نفت ایران واگذار شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج