۲۳۰۰۹۲
۵۰۲۹
۵۰۲۹
پ

راهنمای زندگی و تحصیل در خارج از ایران

بورسیه SALAM و متقاضیان تحصیل در اروپا

پروژه SALAM، یکی از برنامه‌های بورسیه تحصیلی سیستم اراسموس موندس می‌باشد که مأموریت اعطای کمک هزینه‌های تحصیلی به دانشجویان غیر اروپایی دانشگاه‌های قاره سبز را بر عهده دارد. در این گفتار، با این برنامه بورسیه آشنا می‌شویم.

بورسیه SALAM و متقاضیان تحصیل در اروپا
برترین ها: در سلسله گفتارهای تحصیل در خارج از کشور که برای نخستین بار در میان پرتال‌های فارسی زبان اینترنت، به طور تخصصی پرداخته شده است، بیش از ۱۰۰۰ نکته در موضوع اصول اقدام برای اخذ پذیرش و بورسیه تحصیلی در ده‌ها کشور اروپایی، ارائه شد. در این گفتارهای، سعی بران بود تا متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، به تفکیک رشته و کشور مورد نظر، اطلاعات اجمالی خوبی را از وضعیت دانشگاه‌ها، شرایط پذیرش ظرفیت‌های موجود و مسائل مربوط به تحصیل و زندگی و اقامت و ارتباط با اساتید، کسب کنند. در گفتار امروز، به معرفی یکی دیگر از برنامه‌های مربوط به اعطای بورسیه تحصیلی اتحادیه اروپا به دانشجویان غیر اروپایی می‌پردازیم که در سال‌های اخیر، با استقبال دانشجویان خارجی دانشگاه‌های اروپا به ویژه ایرانیان مواجه شده است. پروژه "سلام"، در واقع ارائه کننده فرصت‌های بورسیه برای دانشجویان ایرانی، عراقی و یمنی می‌باشد.


بورسیه SALAM و متقاضیان تحصیل در اروپا

بورسیه SALAM و متقاضیان تحصیل در اروپا

قبلاً در یکی از گفتارهای مربوط به تحصیل رایگان در خارج از کشور، به معرفی برنامه بورسیه تحصیلی erasmus mundus پرداختیم. این برنامه اتحادیه اروپایی، تلاش می‌کند تا فرصت‌های کمک هزینه تحصیلی را برای متقاضیان غیر اروپایی دانشگاه‌های اروپایی، فراهم کند. اکنون، هزاران نفر در سراسر جهان از جمله ایران، از طریق برنامه بورسیه تحصیلی اراسموس موندس، توانسته‌اند، بورسیه تحصیلی دریافت کرده و مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را در دانشگاه‌های ممتاز اروپا، به پایان ببرند. اگر شما نیز علاقه‌مند به تحصیل رایگان در اروپا با دریافت کمک هزینه‌های تحصیلی هستید، پیشنهاد می‌کنیم این گفتار را مطالعه کنید.

پروژه SALAM، یکی از برنامه‌های بورسیه تحصیلی سیستم اراسموس موندس می‌باشد که مأموریت اعطای کمک هزینه‌های تحصیلی به دانشجویان غیر اروپایی دانشگاه‌های قاره سبز را بر عهده دارد. در این گفتار، با این برنامه بورسیه آشنا می‌شویم.

بورسیه SALAM و متقاضیان تحصیل در اروپا
(تصویر ایندکس پرتال برنامه بورسی تحصیلی ۱۰۰۰ یورویی " SALAM")

همان‌طور که عرض شد، پروژه سلام، در واقع بخشی از برنامه اعطای بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان غیر اروپایی می‌باشد که می‌کوشد تا فرصت‌های تحصیل و زندگی ملیت‌های مختلف جهان را در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منتخب این قاره، فراهم کند. یکی از برنامه‌های این مجموعه، پروژه سلام می‌باشد که برای متقاضیان ایرانی، عراقی و یمنی طراحی شده است. کلیه علاقمندان به تحصیل رایگان در دانشگاه‌های منتخب اروپا که در این برنامه گنجانده شده است، موظف هستند تا مدارک مورد نیاز اعلامی در پرتال این پروژه را، به صورت اینترنتی تکمیل و ارسال کنند.

پس از ارسال اینترنتی مدارک، کلیه مدارک در مرکز مربوط جمع آوری و پس از تفکیک، به دانشگاه‌های مورد علاقه دانشجویان ارسال می‌شود و بر اساس قابلیت‌ها و توان مندی های علمی متقاضی و ظرفیت دانشگاه و شمار متقاضیان، نتایج پذیرش به صورت اینترنتی در زمان مقرر، در پرتال اعلام می‌شود. در سال‌های اخیر، ده‌ها ایرانی موفق به اخذ بورسیه تحصیلی سلام شده‌اند و توانستند تحصیلات تکمیلی را در دانشگاه‌هایی مانند سوئد، هلند و ایتالیا، با موفقیت طی کنند.

بورسیه SALAM و متقاضیان تحصیل در اروپا

نخست باید اذعان کنیم که نقش اراسموس مندوس در تحول زندگی بسیاری از دانشجویان تحصیل در اروپا، تأثیر گذار بوده است. تنوع فرهنگی و ملیتی در مراکز تحقیقاتی قاره سبز، به عنوان یکی از اهداف اصلی اعطای بورسیه تحصیلی به متقاضیان مستعد اعلام شده است. این بورسیه نه تنها فرصت تحصیل در مقطع دکترا در یکی از بهترین دانشگاه‌های اروپایی را برای خیلی‌ها فراهم کرد، بلکه موجب آشنایی دانشجویان، با شهروندان اتحادیه اروپا شد که البته برخی از دانشجویان فعال نیز، زبان رسمی کشورهای مقصد خود را نیز فرا گرفتند.

همچنین اقامت در اروپا بهانه ای می‌شود تا در زمان‌های مناسب به دیدن دیگر کشورهای اروپایی دانشجویان بروند. بسیاری از دانشجویان طرح اراسموس معتقدند که میزان کمک هزینه اراسموس مندوس و تحت پوشش بیمه قرار دادن دانشجویان، همچنین بلیط رفت و برگشتی که ارائه می‌کند، قابل مقایسه با دیگر بورسیه‌های مطرح نیست. به این ترتیب اراسموس مندوس آرامش خیالی را به دانشجو هدیه می‌کند که بتواند تنها و تنها روی تحصیل و زندگی شیرین دانشجویی خود تمرکز نماید.

متقاضیان استفاده از بورسیه‌های تحصیلی پروژه سلام، می‌توانند به پرتال این برنامه portal.uw.edu.pl/en/web/salam/home مراجعه کنند. اگر احیاناً پرسشی درباره این برنامه تحصیلی دارید، پست الکترونیک salam@uw.edu.pl پاسخ گویی پرسش‌های شما می‌باشد که از طریق دانشگاهی در کشور لهستان، پاسخ‌ها ارسال می‌شود. دانشگاه ورشو، یکی از دانشگاه‌های هدف برنامه "سلام" می‌باشد. هر سال، اسامی پذیرفته شدگان برنامه بورسیه تحصیلی "سلام" در ماه می اعلام و افرادی که موفق به کسب پذیرش نشده‌اند، تا ۱ آگوست همان سال فرصت دارند تا اعتراض مکتوب خود را به پست الکترونیک فوق الذکر ارسال کنند. نتایج معمولاً بر اساس کد کاربری متقاضیان در نشانی http://portal.uw.edu.pl/en/web/salam/results اعلام می‌شود.

ده‌ها بورسیه تحصیلی برای متقاضیان دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتر و فوق دکترا، هر ساله توسط این پروژه به دانشجویان ایرانی، عراقی و یمنی اعطا می‌شود. هر کشور، ظرفیت مشخصی برای پذیرش دارد و تلاش شده است تا سهم کشورها و دانشجویان مستعد، نسبت برابری را شکل دهد.

بورسیه SALAM و متقاضیان تحصیل در اروپا

طبق اعلام پروژه بورسیه تحصیلی "سلام"، به دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، ماهانه ۱۰۰۰ یورو کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود که این رقم برای دانشجویان دکترا، فوق دکتر و پژوهشگران دانشگاهی، به ترتیب ۱۵۰۰، ۱۸۰۰ و ۲۵۰۰ یورو در ماه را شامل می‌شود. دانشجویانی که مقطع کارشناسی را در قالب این برنامه تمام می‌کنند، تنها برای ۱۰ ماه بورسیه تحصیلی دریافت می‌کنند. این موضوع برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، بین ۱۰ ماه تا ۳۶ ماه می‌باشد. دانشگاه لولئو سوئد، یکی از دانشگاه‌های همکار در پروژه سلام می‌باشد که فرصت‌های تحصیلی گسترده آن در نشانی http://lu.se در دسترس هست.

اگر می‌خواهید درباره دانشگاه‌های همکاری در پروژه سلام بدانید، فهرست زیر را بررسی کنید که دانشگاه‌هایی آر لهستان، آلمان سوئد، اسپانیا، پرتغال، انگلیس، هلند، ایران، عراق و یمن، در این پروژه تحصیلی مشارکت دارند. کمیسیون آوارگان و پناهندگان سازمان ملل متحد نیز، همکاری بین المللی این پروژه تحصیلی معرفی شده است.

دانشگاه‌های اروپایی فعال در پروژه بورسیه تحصیلی "سلام"

University of Warsaw, Poland - Project Coordinator

Georg-August-Universität Göttingen, Germany

for any information please contact: Janja.Kaucic@zvw.uni-goettingen.de or Vitali.Altholz@zvw.uni-goettingen.de

Lund University, Sweden

Universidad de Deusto, Spain

Universidade do Algarve, Portugal

University of Essex, United Kingdom

University of Twente (ITC), The Netherlands

دانشگاه‌های خاورمیانه ای فعال در پروژه بورسیه تحصیلی "سلام"

Ferdowsi University of Mashad, Iran

KN Toosi University of Technology, Iran

University of Tehran, Iran

University of Baghdad, Iraq

University of Duhok, Iraq

Salahaddin University, Iraq

Ibb University, Yemen

Sana'a University, Yemen

Thamar University, Yemen

دانشجویانی که به قول این پروژه تحصیلی، از کشورهای جهان سوم (Third Country) متقاضی دریافت این بورسیه هستند، باید شرایطی را داشته و این شرایط توسط داوران، احراز شود. موضوع اول این هست که متقاضی، ملیت ایرانی داشته باشد. در صورتی که شما، ۱۲ ماه در یکی از کشورهای اروپایی اقامت یا تحصیل یا کار کرده‌اید، حائز شرایط برای دریافت این بورسیه تحصیلی نیستید. یعنی اگر شما، دوره کارشناسی را در آلمان گذرانده باشید، نمی‌توانید متقاضی بورسیه تحصیلی در این پروژه شوید.

چرا که این پروژه، می‌خواهد فرصت‌ها را به افرادی بدهد که تا کنون سابقه تحصیل ،کار، زندگی و پژوهش در اروپا را نداشته‌اند. در اختیار داشتن مدرک زبان که نشان دهنده قابلیت و توانایی متقاضی در گذراندن دروس به زبان تحصیلی دانشگاه مقصد، از دیگر شرایط مورد نیاز متقاضیان اعلام شده است. این که شما برای نشان دادن قابلیت زبانی خود نیازمند چه مدرکی و چه سطح زبانی هستید، به دانشگاه مقصد مرتبط است که باید از طریق این پرتال با مسئولان دانشگاه مقصد در تعامل باشید و نیازمندی‌ها را چک کنید.

اما کلیه مدارکی که در این سیستم سابمیت می‌کنید، باید اسکن رنگی از ترجمه رسمی ممهور به مهر دارالترجمه وزارت خارجه کشورمان باشد. در صورتی که پذیرفته شوید، اصل ترجمه‌های رسمی باید به دانشگاه مقصد ارسال و تحویل داده شود.

از طریق بخش sign، نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارسال مدارک درخواستی، در زمانی که پرتال برای دریافت مدارک، آماده می‌باشد اقدام کنید. همان طور که قبلاً هم عنوان شد، ثبت نام کلیه متقاضیان ایرانی برنامه تحصیلی بورسیه "سلا"، از طریق پرتال اینترنتی دانشگاه وروشو به نشانی logowanie.uw.edu.pl صورت می‌گیرد.

بورسیه SALAM و متقاضیان تحصیل در اروپا
(تصویر بخش ثبت نام در پروژه بورسیه تحصیلی "سلام")

پرتال‌هایی مانند applyabroad.org، می‌تواند شما را با دانشجویانی که قبلاً این کمک هزینه‌های تحصیلی را دریافت کردند، آشنا کند. همواره، بخش اصول اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی و اقامت در اروپا را که در قالب 1000 نکته معرفی کردیم، مطالعه کنید. در صورتی که برای این بورسیه تحصیلی اقدام کردید و با وجود مستعد بودن و توانایی بالای علمی، موفق به دریافت بورس نشدید، اصلاً نگران نباشید. چرا که این پروژه، ظرفیت بسیار محدودی دارد و هر ساله، هزاران نفر برای فرصت‌های تحصیلی معرفی شده اپلای می‌کنند. به فکر راه‌های جایگزین باشید که قبلاً در بخش فرصت‌های بورسیه تحصیلی اروپا، معرفی کردیم. تغییر استراتژی در زمان‌های خاص، یک استراتژی اثر بخش است!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج