۲۳۰۷۰۰
۵ نظر
۶۵۵۹
۵ نظر
۶۵۵۹
پ

ماندگارترین شماره پیراهن های دنیای فوتبال

هرکسی که فوتبال بازی می کند و شماره پیراهنی برای خودش انتخاب می کند، درواقع نام خودش را با آن شماره در ذهن ها ماندگار می کند. اگر شما بازیکن باشید و زمانی که آن شماره پیراهن را دارید، دیگر نمی خواهید از دستش بدهید.

ماندگارترین شماره پیراهن های دنیای فوتبال





هفته نامه چلچراغ - محمدحسین آقابزرگ: هرکسی که فوتبال بازی می کند و شماره پیراهنی برای خودش انتخاب می کند، درواقع نام خودش را با آن شماره در ذهن ها ماندگار می کند. اگر شما بازیکن باشید و زمانی که آن شماره پیراهن را دارید، دیگر نمی خواهید از دستش بدهید. اصلا ماجرا یک طور به غیرت و تعصب بازیکن ها هم ارتباط دارد و روی شماره شان تعصب خاصی دارند. پس خوب است بدانید که بسیاری از ستاره های دنیای فوتبال با رفتن به تیم های جدیدشان، شماره پیراهن هایشان را هم با خود می برند. در این جا به بررسی شماره پیراهن های چند ستاره فوتبال پرداخته ایم که برای خودشان حسابی ماندگار شده اند.

معروف ترین 10: دیه گو مارادونا- آرژانتین و ناپولی

ماندگارترین شماره پیراهن های دنیای فوتبال

شماره ۱۰ با بازی سازها گره خورده است، بنابراین کسی که این وظیفه را به خوبی انجام دهد، این شماره را بر تن می کند. مارادونا، اسطوره ای کاری کرده بود که تا سال های بعد از فوتبالش شماره ۱۰ به هیچ بازیکنی داده نشد تا اینکه برای جام جهانی ۲۰۰۲، فدراسیون آرژانتین اسامی ۲۳ بازیکنانش را از شماره ۱ تا ۲۴ به فیفا اعلام کرد، ولی آن ها شماره ۱۰ را به نام کسی نزده بودند. فیفا این رفتار آلبی سلسته را قبول نکرد و خواهان نامی برای شماره ۱۰ این تیم شد، تا این که آنها مجبور شدند شماره ۱۰ را به آریل اورتگا بدهند. مارادونا در روزهای حضورش در ناپولی هم شماره ۱۰ را می پوشید.

معروف ترین ۷: اریک کانتونا- منچستر یونایتد

ماندگارترین شماره پیراهن های دنیای فوتبال

معروف ترین ۷ اولدرافورد با همان ژست های همیشگی اش پس از گل زنی، شیرین ترین خاطرات دهه ۹۰ هواداران «من یو» را رقم زند. کانتونا در سال ۱۹۹۲ کارش را با پیراهن شماره ۱۲ یونایتد آغاز کرد، هنگامی که برایان رابسون در سال ۱۹۹۴ کفش هایش را آویخت، او بدون نگاه کردن به جایگاه رابسون شماره ۷ را انتخاب کرد، درست کاری که در سال های بعد دیوید بکام با بازنشستگی کانتونا انجام داد و ۷ او را پوشید!

کنی دالگلیش یک ۷ دیگر:- لیورپول

ماندگارترین شماره پیراهن های دنیای فوتبال

شاید دور از ذهن بود که دالگلیش به اندازه کوین کیگان ستاره خوبی نباشد تا بخواهد شماره ۷ او را بپوشد. بعد از رفتن کیگان به هامبوگ در سال ۱۹۷۷، سلطان کنی به آنهایی که درباره اش تردید داشتند، نشان داد که چه ستاره درخشانی برای اهالی لیورپولی های دو آتشه آنفیلد آن هم برای دهه ها خواهد بود.

معروف ترین ۳۹: نیکولاس آنلکا- منچسترسیتی، فنرباغچه، بولتون و چلسی

ماندگارترین شماره پیراهن های دنیای فوتبال

زمانی که در سال ۲۰۰۲ به من سیتی رفت، پیراهن شماره ۹ متعلق به پائولو ون چاپ بود. بنابراین آنکلا ۳۹ را انتخاب کرد. حالا چرا ۳۹؟ نظرات متفاوتی در این زمینه گفته شده است، ولی یکی از آن معروف ترین دلایل این گونه عنوان شد که او دوست داشت عدد ۹ در شماره پیراهنش وجود داشته باشد. بعد از آن شماره ۳۹ به مثابه یک برند شد و در باشگاه های بعدی که حضور داشت، از این شماره استفاده کرد.

رائول و ۷ به یادماندنی رئال مادرید

ماندگارترین شماره پیراهن های دنیای فوتبال

اما بازیکن محوب برنابئو دلیل محکمی بود تا دیود بکام مجبور به انتخاب شماره دیگری جز ۷ در روزهایی شود که به رئال مادرید پیوسته بود. شماره ۷ بر تن رائول حسابی نشست و او با رئال مادرید کولاک می کرد. طوری که وقتی بکام به رئال رفت، کلا اصلا کسی نپرسید که چرا شماره ۷ را به بکام ندادند.

معروف ترین ۶: دانیل پاسارلا- آرژانتین

ماندگارترین شماره پیراهن های دنیای فوتبال

زمانی که فدراسیون فوتبال آرژانتین عنوان کرد که بازیکنان مثل جام جهانی 1982 باید به ترتیب الفبا در جام جهانی 1986 ظاهر شوند، به جز دیه گو مارادونا که 10 را می پوشید، کاپیتان پاسارلا و بازیکن رئال مادرید خورخه والدانو هم شماره های مورد علاقه خودشان را پوشیدند. بنابراین پاسارلا 6 دوست داشتنی اش را انتخاب کرد و والدانو هم 11 را پوشید و البته هر دو در این پیراهن ها ماندگار شدند.

معروف ترین 13: گرد مولر- آلمان غربی و بایرن مونیخ

ماندگارترین شماره پیراهن های دنیای فوتبال

بزرگ ترین بدشانسی برای مدافعان قرارگیری این بمب گل زنی شماره ۱۳ مقابلشان بود؛ بازیکنی که بیشترین گل هایش را با این شماره به ثمر رسانده است. گرد مولر نشان داد شماره ۱۳ نحس نیست. اصلا هم نحس نیست، بلکه فقط بوی گل می دهد.

معروف ترین ۳۱: اوزه بیو- پرتغال

ماندگارترین شماره پیراهن های دنیای فوتبال

برای او غیرممکن بود تا در تیم سرزمین مادری اش یعنی موزامبیک بازی کند. اوزه بیوی بزرگ شماره ۳۱ را در تیم ملی پرتغال برای خود انتخاب کرد. موزامبیک که مستعمره پرتعال بود، خدمت زیادی به فوتبال پرتغال کرد. اوزه بیوی سیاه پوست، با به ثمر رساندن ۴۱ گل، تنها در ۶۴ بازی ملی یک رکورد از خودش به جا گذاشت. گل زنی این بازیکن رنگین پوست در تیم باشگاهی اش بنفیکا هم جالب بود، ۷۲۷ گل در ۷۱۵ مسابقه! و این یک رویا نیست، بلکه خود واقعی اسطوره فوتبال، اوزه بیو است. اوزه بیو دو سال پیش دار فانی را وداع گفت.

معروف ترین ۲۰: روبرتو دینامیته- برزیل

ماندگارترین شماره پیراهن های دنیای فوتبال

نامی برزگ، بازیکنی بزرگ، گل زنی تمام عیار برای واسکو دوگاما! دینامیته در جام های جهانی ۱۹۷۸ و ۸۲ پیراهن شماره ۲۰ را برای تیم ملی برزیل بر تن داشت و هنوز سوال های زیادی برای انتخاب این شماره در ذهن هواداران برزیل باقی مانده است. واقعا باید با نام این بازیکن به یاد دینامیت بیفتید.

معروف ترین ۱۴: یوهان کرایف- هلند و آژاکس

ماندگارترین شماره پیراهن های دنیای فوتبال

تا قبل از ۱۹۷۰، کرایف شماره ۹ را برای آژاکس می پوشید، اما هنگامی که دچار مصدومیت شد، در غیاب او گِری مُرِن پیراهنش را پوشید. بعد از بازگشت یوهان به میادین در مقابل پی اس وی آیندهوون، شماره پیراهنش ۱۴ شد و از آن بازی به بعد کرایف ۱۴ را انتخاب کرد و ترجیح داد ۹ بر تن مُرن باقی بماند. حسرت قهرمانی در جهان با این شماره روی دل کرایف ماند.

معروف ترین ۲۳: دیوید بکام رئال مادرید و لاس اُنجِلس گَلِکسی

ماندگارترین شماره پیراهن های دنیای فوتبال

بکام شماره ۷ منچستر یونایتد را می پوشید، ولی بعد از آن که در سال ۲۰۰۳ به رئال مادرید منتقل شد، شماره ۷ متعلق به رئال بود و دلیلی هم برای واگذاری این شماره ستاره رئالی ها به بکام وجود نداشت. بنابراین از آن جایی که او به بازی مایکل جردن، ستاره افسانه ای بستکبال ان بی ای، علاقه مند بود، شماره پیراهن ۲۳ جردن را برای بازی در رئال انتخاب کرد. ولی واقعیت این است که او میان شماره های ۴ و ۲۳ باید یکی را انتخاب می کرد. هنگامی که در سال ۲۰۰۷ به ال ای گلکسی نقل مکان کرد، باز هم ۲۳ را انتخاب کرد و کُواس کِرک را مجبور کرد تا شماره پیراهن دیگری را برای خود انتخاب کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس مالدینی چی؟

    • nader

      پس یورگن کلینزمن
      شماره 18

    • علیرضا

      پس داوید ویا چی؟

      پاسخ ها

      • مرجان

        واقعن پ داوید جون من کو؟؟؟؟؟؟

    • امیر

      8 علی کریمی چی ؟ :)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج