۲۳۱۲۰۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

ناامن‌ترین کشور برای خبرنگاران

سازمان گزارشگران بدون مرز (RSF)، مکزیک را یکی از نا‌امن‌ترین کشورها برای روزنامه‌نگاران و خبرنگاران در سراسر جهان دانست.

خبرگزاری فارس: سازمان گزارشگران بدون مرز (RSF) ضمن اعلام این‌که حدود ۸۸ روزنامه‌نگار از سال ۲۰۰۰ میلادی در مکزیک کشته شده‌اند، گزارش داد که این کشور آمریکای لاتین در جایگاه ۱۴۸ از ۱۸۰ کشور جهان در رتبه‌بندی آزادی مطبوعات قرار دارد و به همین دلیل مکزیک یکی از نا‌امن‌ترین کشورها برای روزنامه‌نگاران و خبرنگاران در سراسر جهان محسوب می‌شود.

سازمان گزارشگران بدون مرز همچنین گزارش داد که طی ۵ سال اخیر حدود ۳۴ روزنامه‌نگار و خبرنگار که در شهرهای مختلف مکزیک کار می‌کردند، پس از دریافت تهدیدها و حملات فیزیکی در ارتباط با حرفه‌‌شان این کشور را ترک کردند.

این سازمان در ادامه اعلام کرد که این آمار و ارقام شامل آن افرادی که بدون اعلام هشدار و تهدیدی مکزیک را ترک کردند یا تصمیم گرفتند شغل خود را تغییر دهند، نمی‌شود.

سازمان گزارشگران بدون مرز در این راستا تصریح کرد: یک روزنامه‌نگار و خبرنگار تصمیم به انجام کار برای حفظ تمایت خود می‌گیرد؛ حال آن‌که در مکزیک هیچ‌گونه تضمینی برای آزادی بیان و اجرای اقداماتی در جهت حفاظت از حقوق بشر وجود ندارد.

چندی پیش قتل یک خبرنگار عکاس در مکزیک خشم بسیاری از مردم این کشور و شبکه‌های اجتماعی را بر انگیخت؛ با این وجود این نخستین باری نیست که با چنین رخدادی در مکزیک مواجه می‌شویم.

در این راستا، دادستانی مکزیک اعلام کرد که به دنبال افراد مظنون به قتل «روبن اسپینوسا بسریل» خبرنگار عکاس که جسد وی به تازگی در «مکزیکوسیتی» (پایتخت مکزیک) یافت شد، می‌باشد.

«پدرو میگل» خبرنگار و مقاله‌نویس روزنامه «لا خورنادا» طی مصاحبه با شبکه خبری «تله‌سور» اعلام کرد که روزنامه‌نگاران و خبرنگاران مکزیکی در یک وضعیت نا‌امن باور نکردنی به سر می‌برند و افزود که خود ما نیز در معرض جرایم سازمان‌‍یافته در این کشور قرار داریم و همچنین مردم مکزیک نیز از امنیت کافی برخوردار نیستند.

«میگل» در این میان تاکید کرد که طی ۳۰ سال گذشته، در مکزیک الیگارشی (اشراف سالاری) حاکم بوده که طبق آن دستور دولت و خصوصی‌سازی تمام اموال عمومی دایر می‌باشد و این مسئله این کشور را از درون فرو پاشیده و تعهدات عمومی در مکزیک که حامی زندگی، امنیت و حقوق مردم می‌باشد، پایمال شده است.

وی در انتهای اظهاراتش گفت: مکانیسم حفاظت اجتماعی که برای خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق بشر برای مبارزه با مصونیت از مجازات در این کشور ایجاد شده، کامل نمی‌باشد و نقص‌های اساسی دارد و به مکانیسم ضد فساد که به تازگی «انریکه پنیا نیتو» رئیس جمهور مکزیک اعلام کرده بود، شباهت دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sara

      رم چی؟؟ رم؟ نگران حمید معصومی نژادم :D

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج