۲۳۱۵
۵۱۸۹
۵۱۸۹
پ

خطر لخته شدن خون!

مردان قد بلند و چاق بیشتر مراقب باشند

نتايج يك تحقيق جديد نشان مي‌دهد مردان قدبلند و چاق بسيار بيشتر از ديگران در معرض خطر لخته شدن خون در پاهاي خود قرار دارند.

مردان قد بلند و چاق بیشتر مراقب باشند

مردان قد بلند و چاق بیشتر مراقب باشند


نتايج يك تحقيق جديد نشان مي‌دهد مردان قدبلند و چاق بسيار بيشتر از ديگران در معرض خطر لخته شدن خون در پاهاي خود قرار دارند.
محققان اعلام كردند داشتن قد بلند و به همراه آن اضافه وزن مي‌تواند به بالا رفتن خطر لخته شدن خون خصوصا در پاها كمك كند، به‌طوري كه اين افراد با احتمال ۵ برابر بيشتر از مردان كوتاه و لاغر ممكن است دچار لخته خون شوند. به همين دليل پزشكان به افراد در معرض خطر هشدار دادند براي مدت طولاني در يك مكان نشينند. البته علاوه بر مردان، زناني هم كه داراي اين خصوصيات فيزيكي هستند ممكن است به اين مشكل دچار شوند. معمولا لخته شدن خون در افرادي بروز پيدا مي‌كند كه فرصت و شانس زيادي براي حركت به اطراف ندارند و به‌صورت طولاني مدت در يك مكان به حالت نشسته قرار دارند. پروازهاي طولاني مدت، آسيب ديدگي و عوامل ژنتيك هم در افزايش احتمال لخته شدن خون در انسان‌ها موثر هستند. با وجود آن‌كه اين لخته‌ها در پا تشكيل مي‌شوند اما ممكن است با جريان خون در بدن حركت كرده و حتي به سمت ريه‌ها بروند. اين حالت مي‌تواند بسيار خطرناك باشد و در موارد زيادي حتي منجر به مرگ انسان‌ها شود. مرداني كه بيش از ۱۸۰ سانتي‌متر قد داشته و از اضافه وزن رنج مي‌برند، در اين ميان بايد بيش از ديگران مراقب باشند. به‌دليل بلند بودن قد اين افراد، قلب آن‌ها بايد با قدرت بيشتري خون را به سمت پاها پمپاژ كند اما به‌دليل فاصله زياد بين پاها و قلب، جريان خون در اين قسمت ضعيف‌تر بوده و به همين دليل خون با احتمال بيشتري در پاها لخته مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج