۲۳۱۷۷۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

شب نوستالژیک های بی‌نام و نشان

کنسرت «شب موسیقی فیلم‌های مسعود کیمیایی» در حالی دیشب برگزار شد که بروشور و صحنه‌هایی از فیلم‌ها در این اجرا عرضه نشد.

خبرگزاری مهر: کنسرت «شب موسیقی فیلم‌های مسعود کیمیایی» در حالی دیشب برگزار شد که بروشور و صحنه‌هایی از فیلم‌ها در این اجرا عرضه نشد.

در کنسرت «شب موسیقی فیلم‌های مسعود کیمیایی» به رهبری ارکستر بهزاد عبدی و خوانندگی رضا یزدانی که جمعه شب ۱۶ مرداد ماه برگزار شد قطعاتی از موسیقی فیلم‌های این کارگردان برای مخاطبان اجرا شد.

در ابتدای این کنسرت که با تاخیری یک ساعته و بدون عذرخواهی تیم اجرایی کنسرت از تماشاگران در تالار بزرگ وزرات کشور آغاز شد، ارکستر به رهبری بهزاد عبدی مشغول به نواختن شدند و قطعه هایی از موسیقی فیلم‌های «سرب» و «تیغ و ابریشم» را برای مخاطبان اجرا کردند.

تا قبل از معرفی قطعات توسط بهزاد عبدی نه بروشوری در سالن برای معرفی قطعات وجود داشت و نه صفحه نمایشگر سالن تصاویری از فیلم های مورد نظر ارکستر را به تماشاگران نشان می داد. البته علی شجاعی تهیه‌کننده کنسرت در نشست خبری این برنامه موسیقایی اعلام کرده بود که تمام تلاش خود را انجام می دهد تا بخش هایی از فیلم های مورد نظر در این کنسرت همزمان با اجرای قطعات به مخاطبان ارائه شود.

شب نوستالژیک های بی‌نام و نشان

بعد از اجرای این قطعات، کنسرت که به نوعی شب نوستالژیک های بی‌نام و نشان مسعود کیمیایی بود، بهزاد عبدی بخش هایی از موسیقی فیلم «مرسدس» ساخته مرحوم بابک بیات را به مخاطبان معرفی کرد که در این قطعه باربد بیات و علی بیرنگ به عنوان سولیست حضور داشتند.

بعد از اجرای این قطعه از کنسرت که با همراهی برخی از نوازندگان سابق و فعلی ارکستر سمفونیک تهران از جمله علی جعفری پویان، پدرام فریوسفی، امین غفاری، حسین شریفی، سیامک میردادیان همراه بود، ارکستر با ورود رضا یزدانی روی صحنه قطعاتی از موسیقی فیلم «رییس» را برای مخاطبان اجرا کرد. یزدانی قبل از اجرای این کنسرت خطاب به تماشاگران از آنها خواست که به افتخار حضور مسعود کیمیایی و هیات همراه، آنها را تشویق کنند.

وی بعد از اجرای قطعه « لاله زار» از فیلم سینمایی «حکم» به تماشاگران گفت: بیش از ۱۰ سال است که از ساخت این فیلم می گذرد و من امشب تمام خاطرات گذشته را به یاد می آورم. خوب یادم می آید روزی که مشغول ضبط این قطعه بودیم آقای کیمیایی در استودیو بود و وُکال من را کارگردانی می کرد. او به من می گفت طوری بخوان که انگار گلوله خوردی و من امشب طوری خواندم که انگار گلوله خوردم.

گروه بعد از یک آنتراکت بیست دقیقه ای مجددا وارد صحنه شد و قطعاتی از موسیقی فیلم «متروپل » را برای مخاطبان اجرا کرد. عبدی قبل از اجرای این بخش از کنسرت بود که مسعود کیمیایی را روی سن دعوت کرد تا با تماشاگران صحبت کند.

شب نوستالژیک های بی‌نام و نشان

مسعود کیمیایی هم بعد از حضور در پشت میکروفن خطاب به تماشاگران تالار بزرگ وزارت کشور که تقریبا هفتاد درصد سالن را پر کرده بودند، گفت: درود به این همه شعف، درود به این همه حس و زیبایی که برای اولین بار در قالب موسیقی فیلم به صورت آزاد در یک کنسرت به مخاطبان ارائه می شود. این کار برنامه سختی است. متاسفانه موسیقی فیلم به عنوان جریان مجزا از فیلم در ایران معرفی نمی شود و ماجرا به شکلی است که وقتی اکران یک فیلم تمام می شود گویی موسیقی فیلم نیز به فراموشی سپرده می شود. در حالیکه موسیقی فیلم یک اثر مجزا و مستقل است که می تواند بسیار بیشتر و پر رنگ تر به مخاطب ارائه شود.

این کارگردان پیشکسوت سینمای ایران ادامه داد: از بهزاد عبدی برای برگزاری چنین برنامه ای تشکر می کنم، از دلاورم پولاد نیز که در این کنسرت حضور پیدا کرده قدردانی می کنم. واقعا شب زیبایی بود و من را به یاد لحظه لحظه فیلم هایم انداخت. من از تعهد و آرمانم جدا نخواهم شد. من با آرمان هایم زندگی می کنم، من با آرمان هایم فیلم می سازم و حرکت می کنم و از همه شما تشکر می کنم که د راین فضا چنین شب زیبایی برای من رقم زدید.

شب نوستالژیک های بی‌نام و نشان

رضا یزدانی بعد از صحبت‌های کیمیایی خطاب به حاضران در سالن که از گروه اجرای قطعاتی از فیلم «قیصر» را می خواستند، گفت: به حرمت رفاقت مسعود کیمیایی امشب کارهای اسفندیار منفردزاده را اجرا نمی کنیم. ما هم در طول تمرینات قراری نگذاشتیم که در آخر کنسرت قطعه ای از این آثار را برای شما اجرا کنیم اما امشب دوباره فیلم «حکم» را می خوانم و امیدوارم از شنیدن دوباره آن لذت ببرید.

جواد طوسی، هوشنگ گلمکانی، پولاد کیمیایی، ابراهیم شیبانی، کیوان کثیریان، محمد رحمانیان، اشکان خطیبی، نازنین فراهانی، بیژن بیرنگ و تعدادی دیگر از هنرمندان از مهمانان ویژه کنسرت «شب موسیقی فیلم‌های مسعود کیمیایی» بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج