۲۳۱۹۵۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نبرد دیجیتالی استقلال و پرسپولیس

با شروع دومین هفته لیگ برتر، کم کم دارد صدای کل کل هواداران به گوش می رسد. صدایی که هفته به هفته بیشتر خواهدشد. در شب و روز دربی ها که حالا در اکثر شهرها اهمیت دارد، بالا خواهدرفت و در هفته های آخر هم به حالی کرکننده خواهدرسید. با نفوذی که فضای مجازی بین مردم و به خصوص در بین جوانان پیدا کرده، حالا خیلی از این کل کل ها در این فضا دنبال می شود.

نبرد دیجیتالی استقلال و پرسپولیس





روزنامه هفت صبح - مصطفی مسجدی آرانی: با شروع دومین هفته لیگ برتر، کم کم دارد صدای کل کل هواداران به گوش می رسد. صدایی که هفته به هفته بیشتر خواهدشد. در شب و روز دربی ها که حالا در اکثر شهرها اهمیت دارد، بالا خواهدرفت و در هفته های آخر هم به حالی کرکننده خواهدرسید. با نفوذی که فضای مجازی بین مردم و به خصوص در بین جوانان پیدا کرده، حالا خیلی از این کل کل ها در این فضا دنبال می شود.

از این رو بود که تصمیم گرفتیم حضور دو باشگاه بزرگ پایتخت را در فضای صفر و یک بررسی کنیم و ببینیم این فضا به رنگ آبی آسمانی است یا سرخی خون؟ نتیجه کار به ما می گوید قرمزها 3 بر 2 جلو هستند. آنها وب سایت پربازدیدتری دارند. در فیس بوک افراد بیشتری صفحاتشان را لایک کردند و در اینستاگرام هم دنبال کنندگان بیشتری دارند ولی آبی ها توئیتر خوبی دارند و بیشتر هم در گوگل جست و جو شده اند.

وب سایت رسمی: سایت رسمی باشگاه استقلال /http://www.fcesteghlal.ir است. سایتی که بخش چندرسانه ای شامل عکس و فیلم خوبی دارد و قالبش هم معمولی اما مناسب است. این سایت به خوبی هم به روز می شود و در کل یک سایت آبرومند است اما رتبه آن در الکسا خیلی مناسب نیست. الکسا وب سایت رتبه بندی سایت های اینترنتی است و می گوید این سایت در ایران، رده 1072 و در جهان رتبه 78هزار را دارد. هر بازدیدکننده به طور متوسط، دو دقیقه و نیم در این وب سایت می ماند و نزدیک به دو و نیم صفحه را هم می خواند.

در کنار سایت رسمی باشگاه، سه سایت استقلالی، کانون هوادار و آبیته هم با موضوع این باشگاه تهرانی فعال هستند. سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، /http://www.fc-perspolis.com است. این وب سایت هم مثل سایت باشگاه استقلال بخش چندرسانه ای خوبی دارد. بخشی که با رشد سرعت اینترنت در کشور، مورد بازدید کاربران بیشتری قرار می گیرد. رتبه سایت پرسپولیس در الکسا، 538 و در جهان 35هزار است و این یعنی، دو برابر بازدید وب سایت استقلال. میزان ماندگاری هر بازدیدکننده در وب سایت هم 3 دقیقه و 9 ثانیه و میزان مطالعه صفحات هم 2.85 است تا در این بخش هم پرسپولیسی ها از استقلال جلو بزنند. سایت های غیررسمی قرمزهای تهران هم ارتش سرخ و پرسپولیس نیوز هستند.

فیس بوک: استقلالی ها ظاهرا پیج رسمی در فیس بوک ندارند. برای این تیم تهرانی هم صفحات زیادی در فیس بوک وجود دارد ولی محبوب ترین آن به نام استقلال، تاج آسیا، 49 هزار نفر را به خود جذب کرده است. شکستی سخت از رقیب سنتی در محیطی که اتفاق رنگ قالب آن هم آبی است. صفحه رسمی باشگاه پرسپولیس در فیس بوک (که لینک آن در وبسایت رسمی قرار دارد ولی هنوز وریفای (تایید) نشده) فقط 634 لایک دارد. از قرار معلوم این صفحه آنچنان هم بروز نمی شود چرا که آخرین پست آن مربوط به حدود یک ماه قبل است. اما به نام پرسپولیس و پیروزی تا دلتان بخواهد در فیس بوک پیج باز شده است. محبوب ترین این صفحات، 120 هزار لایک دارد.

توئیتر: استقلالی ها در توئیتر یک حساب کاربری دارند که خیلی هم فعال است. این حساب را حدود 9 هزار نفر دنبال می کنند. با این حال به نظر نمی رسد که این حساب کاربری، مربوط به سایت رسمی باشگاه باشد کمااینکه وریفای هم نشده است. پرسپولیسی ها در توئیتر فعالیت ندارند. دو حساب مربوط به این تیم، یکی مربوط به هواداران است و دیگری مربوط به سایت پرسپولیس نیوز ولی هیچ کدام در شش ماه اخیر فعال نبوده اند. مجموع دنبال کنندگان این دو حساب هم به چهار هزار نفر نمی رسد.

اینستاگرام: در اینستاگرام، که جولانگاه این روزهای اکثر کاربران ایرانی است، وضع استقلال از پرسپولیس بدتر است. صفحه رسمی این باشگاه، حدود 99 هزار دنبال کننده دارد ک کمتر از فن کلوب قرمزهاست. چند صفحه دیگر مربوط به آبی ها هم حداکثر 30 هزار دنبال کننده دارد و حتی فرهاد مجیدی، محبوب ترین آبی ها هم صدهزار دنبال کننده کمتر از علی کریمی دارد. پرسپولیسی ها در اینستاگرام می توانند چند حساب کاربری با موضوع این باشگاه را دنبال کنند. حساب اصلی این باشگاه پنج هزار و 300 دنبال کننده دارد ولی بیشترین دنبال کننده مربوط به صفحه ای به نام پرسپولیس فن کلاب است که 144 هزار دنبال کننده دارد. محبوب ترین پرسپولیسی اینستاگرام هم علی کریمی با 380 هزار دنبال کننده است.

جست و جوی گوگل: استقلالی ها در هر جایی کم آوردند در اینجا می توانند جبران کنند. آمار گوگل ترند نشان می دهد، از سال 2004 تاکنون یعنی ظرف 11 سال، میانگین علاقه به جست و جوی کلمه استقلال، 31 بوده است. یعنی حدود 3 درصد از کل جست و جوی ایرانیان در گوگل در این یازده سال، کلمه استقلال بوده است. در بخش جست و جوی عکس شاخص به عدد 45 رسیده است. یعنی حدود 4 و نیم درصد کل جست و جوی عکس ها در گوگل. آمار استقلال همیشه رو به رشد بوده و در حال حاضر در بالاترین رقم یعنی 95 است. بیشترین جست و جوی کلمه استقلال در استان های ایلام، تهران و اهواز بوده است. در همین مدت زمان شاخصی جست و جوی کلمه پرسپولیس در گوگل، 24 و در تصاویر، 28 بوده است.

این یعنی شاخص در وب، 7 واحد و در تصاویر، 17 واحد کمتر از استقلال بوده است. نمودار رشد جست و جوی کلمه پرسپولیس هم تقریبا مثل استقلال رشد کرده است. بیشترین جست و جوی پرسپولیس هم در بوشهر، ایلام و کاشان بوده است جالب این است که ایلامی ها که در هر دو تیم، رتبه برتر جست و جو را داشتند تیمی در لیگ برتر ندارند. البته در مورد این نتایج باید این نظر را داشت که هنوز هستند کسانی که به قرمزپوشان پایتخت پیروزی می گویند پس با اضافه کردن آن نتایج، شاید سرخ ها در اینجا هم آبی ها را شکست بدهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج