۲۳۳۰۱۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

گفت وگوی ظریف و نخست وزیر لبنان

محمد جواد ظریف وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای دیداری رسمی از لبنان در بیروت به سر می برد در نخستین برنامه خود با تمام سلام نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

خبرگزاری ایرنا: محمد جواد ظریف وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای دیداری رسمی از لبنان در بیروت به سر می برد در نخستین برنامه خود با تمام سلام نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار که ساعتی بعد از ورود ظریف به بیروت در کاخ نخست وزیری لبنان برگزار شد و اعضای هیات ایرانی و محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز حضور داشتند، دو طرف در باره راه های گسترش و تقویت همکاری های تهران و بیروت در همه زمینه ها گفت وگو کردند.

ظریف عصر سه شنبه در راس هیاتی و در اولین ایستگاه از دور دوم سفرهای منطقه ای خود بعداز توافق هسته ای با گروه ۱+۵ برای دیدار و گفت وگو با مقامات رسمی و حزبی لبنان وارد بیروت پایتخت این کشور شد.

وی در گفت وگو با خبرنگاران در پاویون فرودگاه رفیق الحریری بیروت تاکید کرد: بار دیگر از کشورهای مسلمان منطقه می خواهم برای تامین منافع دولت ها و ملت های منطقه به دعوت ایران برای گفت وگو و همکاری پاسخ مثبت دهند.

وزیر امور خارجه ایران اظهارداشت که توافق هسته ای یک فرصت تاریخی در منطقه فراهم کرده تا بتوانیم ضمن مقابله با چالش ها و تهدیدهای خطرناکی مانند رژِیم صهیونیستی و تروریسم بتوانیم با یکدیگر همفکری، تشریک مساعی و همکاری کنیم.

وی گفت: امیدوارم در طول اقامتم در لبنان با مسئولین مختلف لبنانی درباره صلح و امنیت در منطقه و همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و لبنان در منطقه به عنوان دو کشور دوست و برادر صحبت کنم تا بتوانیم زمینه های همکاری بین دو کشور را گسترش بدهیم.

گفت وگو با نبیه بری رییس مجلس، جبران باسیل وزیر امور خارجه ، دیدار با مسئولان گروه های فلسطینی مقیم لبنان و کنفرانس خبری از دیگر برنامه های اعلام شده دومین سفر ظریف در مقام وزیر امور خارجه دولت یازدهم ایران به لبنان اعلام شده است.

ظریف دهه سوم دی ماه سال ۱۳۹۲ نیز به عنوان وزیر امور خارجه دولت یازدهم به لبنان سفر کرده است.

وی درسفر گذشته خود به لبنان با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله دیدار و گفت وگو کرده بود.

وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است فردا چهارشنبه در پایان سفر به لبنان، بیروت را به مقصد دمشق برای گفت وگو با مقامات ارشد سوری ترک کند.

وی قرار بود قبل از بیروت عازم ترکیه شود که این سفر به زمانی دیگر موکول شد.

سفر به پاکستان، هند و روسیه از جمله برنامه های کاری چند روز آینده دکتر ظریف اعلام شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج