۲۳۶۱۶۳
۳۵ نظر
۵۰۰۴
۳۵ نظر
۵۰۰۴
پ

پشت پرده کمپین نخریدن خودروهای داخلی

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: کمپین نخریدن خودروهای داخلی تلفیقی از احساسات و خواسته‌های به‌حق مصرف‌کنندگان ایرانی با دست‌های پشت پرده و سازمان‌دهی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای است.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: کمپین نخریدن خودروهای داخلی تلفیقی از احساسات و خواسته‌های به‌حق مصرف‌کنندگان ایرانی با دست‌های پشت پرده و سازمان‌دهی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای است.

مجتبی نظری اظهار کرد: با امیدواری‌های ایجاد شده در دوره پس از توافق هسته‌ای، برخی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای وارد جنگ بازار شده و با سوءاستفاده از احساسات مصرف‌کنندگان، کمپین نخریدن خودروهای داخلی را سازمان‌دهی کرده‌اند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در این کمپین خواسته‌ها و توقعات مصرف‌کنندگان از خودروسازان داخلی به‌حق و درست است به‌گونه‌ای که مصرف‌کنندگان توقع افزایش تنوع و کیفیت محصولات در سال‌های گذشته را داشتند که البته خودروسازان به دلیل شرایط تحریم و نبودن امکان همکاری با خودروسازان جهانی نتوانستند نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند.

وی افزود: از آن سو نیز در برخی دولت‌های گذشته نگاه سیاسی به صنعت خودرو وجود داشت و درآمدهای خودروسازان به جای آنکه صرف تحقیق و توسعه و طراحی محصولات جدید شود صرف مصارف دیگری شد که این نیز باعث شد خودروسازان نتوانند توقعات مردم را برآورده کنند.

نظری با بیان اینکه بنابراین در چند سال اخیر مطالبات انباشته‌ای از خودروسازان در بین مردم شکل گرفته است، تصریح کرد: دقیقا در همین فضا و در شرایطی که خودروسازان با توافق هسته‌ای به دنبال مشارکت با خودروسازان جهانی، انتقال تکنولوژی و تولید محصولات جدید هستند؛ برخی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای احساس خطر کرده و نسبت به سازماندهی و جهت‌دهی کمپین نخریدن خودروهای داخلی اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: براساس شواهد موجود این واردکنندگان که بعضا پرونده تخلفات آنها به دلیل گران‌فروشی از سوی برخی مراجع رسمی کشور اعلام شده و در دست بررسی است، با سوءاستفاده از احساسات و خواسته‌های به‌حق مصرف‌کنندگان سعی در تضعیف صنعت خودروی داخلی با هدف سوق دادن تقاضای بازار به سمت خودروهای وارداتی چینی و کره‌ای دارند.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: این وضعیت در حالی است که در شرایط سخت تحریم و زیان‌دهی خودروسازان، این شرکتها از بیکاری کارگران جلوگیری و هم‌اکنون نیز به دنبال مشارکت با خودروسازان خارجی و انتقال تکنولوژی برای جبران کمبود تنوع محصول در سال‌های گذشته هستند.

وی خاطرنشان کرد: البته این همکاری‌ها زمان‌بر بوده و حدود یک سال و نیم تا دو سال زمان می‌برد تا محصولات جدید حاصل از همکاری‌ خودروسازان داخلی و خارجی وارد بازار شود با این حال واردکنندگان خودرو با پیش‌بینی این موضوع، از هم‌اکنون به دلیل از دست دادن بازار در‌ آینده احساس خطر کرده و می‌خواهند با هدایت کمپین‌های این‌چنینی، سوار بر موج احساسات مردم شده و ذائقه مصرف‌کنندگان را به سمت خودروهای چینی و کره‌ای کشانده و بازار خود را حفظ کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تلفیقی از احساسات و خواسته‌های به‌حق مصرف‌کنندگان ایرانی با دست‌های پشت پرده و سازمان‌دهی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای است.!!!!!!!!!
      یعنی مردم ما خودشان فکر وشعور ندارند وحتما باید یکی بهشون خط بدهد؟!!
      یک کمی مردم را ادم حساب کنید بابا!!!

    • بدون نام

      نه بابا دست اسرائیل وسطه !!!!!

      جمع کنین خودتونو کیفیت محصولاتتون رو بیارین بالا گردن این و اون هم نندازین

    • بدون نام

      چه استدلالی.

    • خدا

      باخودت روراست باش 206 12میلیونی را40میلیون پول بدی و 50درصد قطعاتش معیوب باشه هیچکس هم گردن نگیره،به حقه

    • ابرا

      باز خوبه نگفت کاره اسرائیله

    • حسین

      آقا این حرفا چیه ملتو چی فرض کردین شماها
      مسئله قیمت یه طرفه و مسئله خودرو صفر خریدنو خرابی دیسک صفحه و برق و موتور ماشین یه طرف دیگه برین پووووول حالال بخورین برررین
      لعنت خدا بر اون کسی که مردمو میخواهد سمت حاشیه بکشه

    • رضا

      واقعا چه رویی دارین شما مدیران ایران خودرو و سایپا

    • بدون نام

      ما خودرو چینی وکره ای نمیخواهیم ولی دوستداریم به اندازه ای که پول میدهیم هم امنیت جانی وهم ماشین خوب سوار شویم

    • کوروش

      به ما توهین نکنید. این صدای مردم ایران است که می شنوید. بهتر است بجای فرافکنی قدری از سود خود کاسته و با کاهش قیمت و افزایش کیفیت مشتری ایرانی را نگهدارید. ممکنه عوامل دیگری هم نقش داشته باشه ولی مهمترین عامل خودتان هستید.

    • شیرخان

      اینکه به مردم خودرو را چند برابر قیمت می فروشید و اصلا کیفیت ندارد . مردم تصمیم درست اتخاذ کرده اند احساساتی شده اند ، نخیر مردم عاقل شده اند و امید وارم همچنان عاقل بمانند. امیدوارم مردم اسیر چرب زبانی شما نشوند و گول شماها نخورند، من آرزو داشتم مردم عزیز ایران به این مرحله از درک و آگاهی برسند ،که به شکر خدا انشالله نخریدن خودروی صفر از شما اولین قدم باشد تا در مراحل بعدی هم هرشرکتی خواست حق ملت را بخور فورا آن شرکت رابایکوت کنند.

    • بدون نام

      خودتی

    • حامد

      نه آقا جون نه . به جا اين حرفا بريد کيفيت محصولات خودتون رو افزايش بديد و قيمت ها رو واقعي کنيد . اونوقت ميبينيد که مردم ماشين داخلي رو ميخرند و هيچ دستي پشت پرده نيست . ايراد شما خودرو ساز هاي داخلي اينه که ميخواهيد حاشيه سود بالا داشته باشيد و براتون سخته که از اين سود هاي کلاني اين سالها از ملت گرفتيد کم بشه .

    • بدون نام

      زيان مگه ميشه مگه داريم

    • بدون نام

      دوست کارشناس نخریدن خودرو به هیچ کدام از دلایل فوق نیست و این کمپین یک بازی بیش نیست فروش نرفتن خودرو داخلی به دلیل از دست دادن قدرت خرید طبقه متوسط است و لا غیر بنده کارمند قبلا هر چند سال یک بار خودرو را نوسازی می کردم الان 4 ساله به فکر از دست ندادن خودروی خودم هستم و اصلا به خرید جدید فکر نمی کنم اگر الان قدرت خرید بالا بره قطعا خریدار پیدا میشه

    • mimo

      نه خودرو صفر ایرانی میخریم و آشغالهای چینی آدم 40 میلیون میخواد بده میره ماشین مدل پایین ژاپنی یا کره ای میخره بخدا شرف داره به این ماشین های ایرانی یا چینی حداقلش اینه که داری ماشین خارجی سوار میشی

    • بدون نام

      من به هیچ عنوان حاضر نیستم خودروی چینی بخرم ولی همین پژو 405 ایران خودرو هم قیمتش به کیفیتش نمیخوره اگه قیمت خودروهای داخلی پایین بیاد و قیمت تمام شده واقعیشو بزارن روش ما سمت خرید خودروی خارجی نمیریم

    • رضا شاپور

      عجب.من فکر کردم دست های پشت پرده تو صنعت خودرو فقط ایران خودرو و سایپا هستند خوب شد پس فهمیدم چه جالب انگارشرکت های داخلی خودشون خودرو چینی و کالای چینی درست نمیکنند.ههههههه

    • خرید خودرو صفر ممنوع

      برترینها با چاپ این متن خودتو خراب کردی!
      تو هم داری طرف خودروسازها رو میگیری
      این کمپین کاملا مردمی،هیچ گروه و دست پشت پرده ای هم نداره،فک کردن مردم ببو گلابی ان و با زدن اینجور حرفا میخوان کمپین رو بهم بریزن!

    • ابرا

      باز خوبه نگفت کاره اسرائیله

    • درود بر کمپین

      خجالت هم بلدی بکشی آقای به اصطلاح کارشناس؟؟؟؟
      مردمو چی فرض کردی؟؟؟؟
      هرچی فرض کردی خودتی و بقیه دوستان گرامیت در صنعت افتضاح خودروسازان داخلی
      ما آشغالهای ساخته دست شما رو که فقط عامل بخطر انداختن جان و مال مردم است نمیخریم!
      (((( خرید خودرو صفر ممنوع ))))

    • بدون نام

      نمیخرم و نمیخری و نمیخرند!
      زالوها ورشکسته میشوند!
      تمام

    • امین

      یکبارهم که شده مرد و مردانه بیائید و اشتباه خودتون رو به گردن بگیرید ! این کارشناس خودرو شما فقط به فکر جیب خودروسازهاست اگه واقعا کارشناس بود به گوش خودروسازها می خوند که خودرو با کیفیت بسازن تا به این روز نیافتن !درضمن تحریم بهترین فرصت برای خودروسازها بود که به خود بیان و به فکر ساختن ماشین های درست وحسابی باشن نه با وارد کردن قطعات بی کیفیت چینی باعث بشن روزبه روز کیفیت خودروها پائین بیاد ! برنج پاکستانی رو کیلوئی 13 هزارتومن بدن میخری آقای کارشناس ؟!!!!!!!

    • بدون نام

      عوامل پشت پرده؟؟؟؟
      مگه میشه؟؟؟
      مگه داریم؟؟؟
      مرگ بر اسراییل
      کار اسراییله
      میخواد صنعت عالی و مقتدر و بی نقص خودروسازی ما رو خراب کنه

    • بدون نام

      آشغالترین خودروهای چینی و کره ای شرف دارن به آشغالهای داخلی،خودرو چینی مث پراید داریم؟؟؟؟

    • بدون نام

      راس میگه بنده خدا
      این چینی ها و کره ای ها دیدن نمیتونن از نظر سطح کیفی و ساخت و ایمنی و قیمت به پراید برسن
      واس همین این کمپینو راه انداختن
      (( برگرفته از کتاب داستان علمی و تخیلی گاوها پرواز می کنند))

    • بدون نام

      آقای کارشناس مشکل تنوع محصول نیست، مشکل قیمت بالای محصولات بی کیفیت خودروسازهای داخلی هستش

    • هوا

      پشت پرده هرچی هست کاری نداریم. حرف اینه که اولاً پولی که می گیرن له همان اندتزه باید جنس به مردم بدن نه آشغال. نه چند برابر.

    • irani

      یکی نیس که بگه ایران خودرو و سایپا که خودشون دارن از قطعه سازان چینی جنس بونجول وارد میکنن و نون میخورن بعد اونا میان ضد اینا کمپین راه میندازن که نون خودشونو آجر کنن؟ مسخره هست واقعا

    • بدون نام

      شعور بهتر است یا رو که که مث سنگ پا قزوین است؟؟؟ یعنی خودروهای روز دنیا اگه چند برابر قیمتشون تعرفه گمرکی بهشون نخوره و بیان داخل ایران! کی میره 20 میلیون بده پراید؟؟؟؟؟؟؟؟

    • جواد

      سلام. من کاری به پشت و روی پرده ندارم، ولی با این کامنت هایی که براتون گذاشتند خیلی باید بی غیرت باشید تا حرفتون رو تکرار کنید

    • بدون نام

      اگر الان قدرت خرید بالا بره قطعا خریدار پیدا میشه!!!
      عزیزم استدلالت چنگی به دل نمیزد چون
      (نبود قدرت خرید = گران بودن وسیله ) است .

    • رضا

      آقا یه سوال داشتم: پژو 405 که الان ما داریم کلی پولشو میدیم مال چند سال پیش فرانسویهاس؟؟؟؟

    • بدون نام

      خرید خودرو صفر ممنوع
      تمام

    • بدون نام

      من که اینها رو نمیبخشم.، ماشین صفر خریدم سمند،دومرتبه آب و روغن قاطی کرد بيشتراز دو ماه توی نمایندگی بود، هرچه گفتم، گفتندکارت طلایی داره پول خوابشو میدهیم، یک ریال ندادن که هیچ، قطعه نداشتن که تعمیرش کنن.

    • جواد

      سلام. من کاری به پشت و روی پرده ندارم، ولی با این کامنت هایی که براتون گذاشتند خیلی باید بی غیرت باشید تا حرفتون رو تکرار کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج