۲۳۷۱۳۶
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

مروری بر برخی از بهترین بازی های ابرقهرمانی

بازی های ابرقهرمانی طرفداران زیادی دارند. در این مطلب قصد داریم بهترین بازی های ابرقهرمانی را به شما معرفی می کنیم.

مروری بر برخی از بهترین بازی های ابرقهرمانی



مجله دانستنیها: بازی های ابرقهرمانی طرفداران زیادی دارند. در این مطلب قصد داریم بهترین بازی های ابرقهرمانی را به شما معرفی می کنیم.

هفتاد دوست و دشمن

Lego Batman2: DC Super Horoes

مروری بر برخی از بهترین بازی های ابرقهرمانی

دومین و بهترین قسمت از سه گانه «لگوبتمن» که در آن شاهد حضور تمامی ابرقهرمان های مشهور کتاب های DC بودیم. «لگوبتمن ۲» اولین بازی از سری عناوین «لگو» بود که با صداگذاری تمام شخصیت ها همراه شد، در حالی که پیش از آن، هیچ دیالوگی برای این دست عناوین نمی نوشتند.

داستان بازی در نوع خود بسیار جذاب و بامزه بود. بروس وین و «لکس لوتر»، نامزد کسب عنوان «مرد سال گاتهام» هستند، اما جوکر که خود را مستحق بردن جایزه می داند، با حمله به مراسم، جایزه مذکور را می دزدد! علاوه بر بتمن، رابین، «سوپرمن»، «فلش»، «گرین لنترن» و «زن شگفت انگیز» نیز در بازی حضور داشتند. البته تعداد شخصیت های قابل بازی این عنوان، به هفتاد عدد می رسید که در زمان خودش رکوردی به حساب می آمد. این بازی در سال ۲۰۱۲ عرضه شد.

دیوانه ای از قفس پرید

Batman: Arkham Asylum

مروری بر برخی از بهترین بازی های ابرقهرمانی

تیمارستان آرکام در تابستان ۲۰۰۸ معرفی شد و به فاصله یک سال در اختیار مخاطبان قرار گرفت. هنگام معرفی، نشریه گیم اینفورمر با دو کاور متفاوت از جوکر و بتمن، این بازی را معرفی کرد. اثری که با موتور قدرتمند UE۳ ساخته می شد و قرار بود پس از سال ها، به بتمنی با کیفیت در جهان بازی بدل شود. کار ساخت بازی نزدیک به دو سال طول کشید و در نهایت، وقتی به دست مخاطبان رسید که هیچ نقص بزرگی در آن مشاهده نمی شد.

بازی با استقبال بی نظیر مخاطبان و منتقدان همراه شد و هم از نظر اقتصادی و هم به لحاظ نمره، بهترین بازی تاریخ شوالیه تاریکی نام گرفت. داستان بازی طی یک شب اتفاق می افتاد، وقتی بتمن با موفقیت جوکر را دستگیر کرده و او را به تیمارستان مشهور شهر گاتهام به نام آرکام منتقل می کند، با این حال، شوالیه تاریکی از این موضوع بی خبر است که بزرگ ترین دشمنش، مدت هاست در پی یافتن راهی برای ورود به تیمارستان می گردد تا در آن جا با کمک دیگر جنایت کاران گاتهام، از تیمارستان فرار کند و شهر مورد علاقه بروس وین را در آتش جنونش بسوزاند.

نیویورک در آتش

Spider-Man: Web of Shadows

مروری بر برخی از بهترین بازی های ابرقهرمانی

پس از بتمن، این مرد عنکبوتی است که همیشه بهترین بازی ها برایش تولید شده و به عنوانی پول ساز در هنر هشتم مشهور است. طی بیست سال گذشته عناوین باکیفیتی مرتبط با مرد عنکبوتی تولید شدند، اما هیچ کدام نتوانستند تا این اندازه، ابرقهرمانان مارول را یک جا و در قالب عنوانی نامرتبط با «اَونجرز»، دور هم جمع کنند.

داستان بازی به سنت دیگر عناوین این مجموعه، در نیویورک اتفاق می افتاد؛ جایی که این شهر مورد هجوم نژاد «سیمبوت»ها واقع می شود. ماجرا طی چند روز، آن قدر بالا می گیرد که نیویورک قرنطینه شده و تعدادی از مشهورترین شخصیت های مارول همچون «ولورین»، «ونوم»، «کینگ پین»، «کرگدن»، «گربه سیاه» و «لوک کیج» در قالب دوست و دشمن وارد مهلکه می شوند. این بازی در سال ۲۰۰۸ در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

اسرار نهان یک شوالیه

Batman: Arkham Origins

مروری بر برخی از بهترین بازی های ابرقهرمانی

به پایان رسیدن چرخه کنسول های نسل هفتم، راکستادی را واداشت تا تمرکزش را روی کنسول های نسل هشتم قرار دهد. وارنر هم تصمیم گرفت زمام امور را به استودیوی تازه تاسیس «مونترال» بسپارد. با توجه به این که راکستادی خالق این مجموعه محسوب می شد، مسوولان عالی رتبه مونترال تصمیم گرفتند به جای ساخت دنباله ای بر شهر آرکام، به گذشته بتمن سفر کنند و ما را از اسراری باخبر سازند که مخاطبان از آن بی اطلاع بوده اند.

داستان بازی در شب کریسمس و در آستانه دومین سال ظهور بتمن در گاتهام رخ می دهد. ماسک سیاه یا همان Black Mask، هشت تن از بزرگ ترین آدم کُشان جهان را دور خود جمع می کند و به آن ها قول می دهد در صورت کشتن بتمن، با پنجاه میلیون دلار از آن ها تقدیر خواهدکرد.

برای نخستین بار در سری آرکام، شاهد طراحی گاتهام و دشمنانی بودیم که پیش از این جایی در مجموعه راکستادی نداشتند، اما با وجود شروع جذاب و داستان پرکشش، «ریشه های آرکام» خیلی زود به ورطه ی تکرار افتاد و به هیچ وجه نتوانست دنباله ای شایسته برای سری لقب بگیرد. این بازی، با متوسط نمره ۷۳، ضعیف ترین نسخه سری شناخته می شود.

مکمل فیلم

K- Mon Origins: Wolverino

مروری بر برخی از بهترین بازی های ابرقهرمانی

اثری که در ابتدا گمان می رفت تنها یک اقتباس ضعیف باشد، نه تنها از نمونه اصلی خود پیشی گرفت، بلکه نامش را در فهرست بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ به ثبت رساند. سازندگان برای افزایش کیفیت عنوان شان تصمیم گرفتند علاوه بر وقایع فیلم، تعدادی از حوادث مهم تاریخ زندگی و لورین را نیز در این بازی بگنجانند، صحنه هایی که در قالب فلاش بک های طولانی ظاهر می شدند.

در طول بازی، علاوه بر پیوستن «لوگان» به تیم «ایکس»، شاهد اتفاقاتی از قبیل مبارزه با «سنتینل»ها، نبرد با «ویکتور» (برادر ولورین)، شکل گیری رفاقت و لورین و «گمبیت» و چگونگی فرار شخصیت اصلی از دستان حکومت بودیم. در حالی که فیلم سینمایی مذکور با درجه سنی PG-۱۳ اکران شد، نسخه بازی آن خشن بود و به سری داستان های مصور این مجموعه وفادار ماند. این بازی در سال ۲۰۰۹ وارد بازار شد.

بتمن می فروشد

Batman: Arkham City

مروری بر برخی از بهترین بازی های ابرقهرمانی

پس از موفقیت کم نظیر تیمارستان آرکام، سازندگان به فکر طراحی محیطی عظیم تر افتادند. این گونه بود که «شهر آرکام» خلق شد. نسخه توسعه یافته تیمارستان که به دستور «کوئینسی شارپ» مدیر اسبق آن و شهردار فعلی گاتهام، گشایش یافته بود.

در این بازی، «هوگواسترنج» به دنبال این است تا با اجرای پروتکل ۱۰، تمام خلافکاران گاتهام را یک جا جمع کرده و یک بار برای همیشه، شهر را از شر آن ها پاک سازی کند؛ در مقابل او و رییسش «راس الغول» می ایستد.

المان ها و مکانیک های فراوانی به گیم پلی شهر آرکام اضافه شدند و بازی بیش از آن که به سری «کسلوانیا» شباهت داشته باشد، از روی عناوین جهان بازی همچون GTA الگو گرفته بود. این تغییر و تحولات T به همراه داستان جذاب و البته سیاه بازی T سبب شد تا شهر آرکام به یکی از محبوب ترین آثار تاریخ بازی های کامپیوتری مبدل شود، آن قدر که با متوسط نمره ۹۶، نامش را به عنوان بهترین عنوان اقتباسی در کتاب رکوردهای گینس جاودانه کرد.

در همان هفته نخست، برادران وارنر چهار و شش دهم میلیون نسخه از بازی را به فروشگاه ها فرستادند تا شهر آرکام در عرض تنها هفت روز، رکورد فروش تیمارستان آرکام را جا به جا کند.

The Punisher

مروری بر برخی از بهترین بازی های ابرقهرمانی

این بازی هم به فاصله یک سال پس از فیلم «پانیشر» (سال ۲۰۰۵) عرضه شد. جالب این جا بود که «توماس جین» بازیگر فیلم، این جا هم نقش شخصیت اصلی را ایفا می کرد؛ هرچند بین بازی و فیلم تفاوت های پرشماری وجود داشت. درواقع این دو عنوان هیچ شباهت خاصی جز حضور یک بازیگر مشترک نداشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی

      سلام و خسته نباشید اما به نظرم بهتره بازی
      THE AMAZING SPIDER MAN 1 رو هم قرار بدید بازی با سرعت و واکنش بالایی است و مهارت های بالایی دارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج