۲۴۰۳۵۹
۱۵ نظر
۵۰۰۶
۱۵ نظر
۵۰۰۶
پ

اظهارات جدید وزیر صنعت درباره «خودرو نخرید»

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه من نگفتم هر که خودروی داخلی نخرد ضد انقلاب است، گفت : منظور من این بود که مبارزه سازمان یافته ضد خرید محصولات داخلی و نخریدن خودروی داخلی مغایر با منافع ملی است.

عصر ایران: وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه من نگفتم هر که خودروی داخلی نخرد ضد انقلاب است، گفت: منظور من این بود که مبارزه سازمان یافته ضد خرید محصولات داخلی و نخریدن خودروی داخلی مغایر با منافع ملی است.

محمدرضا نعمت زاده با بیان اینکه صنعت کشور در رکود نیست، افزود: آنهایی که ضرورتی برای خرید خودرو ندارند دو ماه صبر کنند.

وی گفت: هدف ما تقویت وحمایت تولید داخلی است و راه اندازی مبارزه سازمان یافته برای نخردین کالای داخلی خیانت است.

نعمت زاده با اشاره به اینکه خودروسازان باید استاندارد ملی را رعایت کنند، افزود: من مسوول تولید نیستم و قیمت گذاری خودرو هم بر عهده شورای رقابت است.

وزیر صنعت گفت: شورای رقابت قصد افزایش قیمت خودرو را دارد اما ما موافقت نکرده ایم و می توانم بگویم خودرو ارزان نمی شود اما گران هم نمی شود.

وی به رشد۹.۸ درصدی در بخش معدن و۳.۷ درصدی تجارت در ۵ ماهه اول امسال اشاره کرد و اظهار داشت: اگر مذاکرات به نتیجه نمی رسید نرخ ارز در کشور گرانتر می شد و مردم باید بدانند بهای فعلی ارز قیمت واقعی است و خوشحالیم که در حال حاضر به ثبات نرخ ارز و ثبات شاخص صنعتی رسیده ایم.

نعمت زاده در ادامه به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان طرح های نیمه کاره اشاره کرد و گفت : این طرح ها در زمینه نیروی آموزش و پرورش و حوزه هایی از این دست بوده که دولت باید درباره آن ها قدم های مثبتی بردارد .

وزیر صنعت افزود: در دولت آقای روحانی ۷ طرح صنعتی کاملاً دولتی در بخش فولاد داشتیم که با مزایده ۸۰ درصد آن ها را خصوصی شد و البته طر ح هایی هم بوده که صد در رصد خصوصی شده اند.

وی درباره جلوگیری از خام فروشی گفت: اگر خام فروشی داریم دلیل آن این است که مراحل بعدی بهره برداری هنوز راه اندازی نشده است و با راه اندازی خط تولید و بهره برداری از مواد خام تا آخر سال ۹۵ می توانیم جلوگیری صد در صدی از خام فروشی داشته باشیم.

نعمت زاده تصریح کرد: در دولت یازدهم بیش از ۸ هزار واحد تولیدی به بهره برداری رسیده که به واسطه آن ۱۰۰ هزار اشتغال ایجاد شده است و در این بین بانک صنعت ومعدن سهم بسزایی در گشایش های اعتباری داشته است.

وزیر صنعت در مورد حوزه مبارزه با قاچاق هم گفت: جلوگیری از قاچاق با حرف پیش نمی رود به این خاطر مطالعاتی در زمینه چرایی قاچاق صورت دادیم و به این نتیجه رسیدیم که در بخش پوشاک طبق آمار بازار در سال گذشته سه میلیارد دلار قاچاق صورت گرفته که البته طبق آمار ما پنج میلیون دلار بیشتر نبوده است.

وی اظهار داشت: دستورالعمل هایی برای جلوگیری از خرید کالاهای قاچاق توسط صنوف تعیین شده که در صورت اجرا نشدن این دستورالعمل با متخلفان برخورد صورت می گیرد.

نعمت زاده درباره مطالبه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی وزارت صنعت از محل یارانه تولید گفت: هنوز پولی از سمت دولت به ما پرداخت نشده است البته مختصری پرداخت شده که به صادرات اختصاص یافته و مابقی هم طبق قول هایی قرار است که پرداخت شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: مردم حق دارند که از تاثیرات مذاکرات هسته ای بر صنایع کشور مطلع شوند و برای خرید خودرو تامل کنند.

وی اظهار داشت: دولت برای خروج از رکود اقداماتی همچون تحریک تقاضا در داخل و در صادرات را پیش گرفته است.

وی افزود: در حوزه تحرک تقاضای داخلی دولت اقدام به افزایش تسهیلات خرید خودرو ، مسکن وکالاهای بادوام مثل لوازم منزل کرده است ودر حوزه صادرات هم صنعت کشور متاثر از رکود جهانی است و جای نگرانی وجود ندارد.

وزیر صنعت از اعلام تصمیمات دولت برای تعیین تکلیف معوقات دولتی توسط بانک مرکزی خبر داد و گفت: بانکها از دیروز اقدام به ارائه تسهیلات خودرو کردند اما چند ماهی طول می کشد تا مردم آن را احساس کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کیفیت و قیمت مناسب با تولید و در امد خانواده ها با منافع ملی سنخیت ندارد؟

    • بدون نام

      شما بخر!!!البته اگه کسر شانت نیست که سوار اینجور ماشینا بشی.ما همچنان نمیخریم.هم خائنیم هم ضد انقلاب.هم هر چی که قراره بعد این بگی

    • doost

      به نظر من این محصولات با این قیمت و کیفیت به هیچ عنوان واقعی نیست این اقدامات یک طرفه دولت غیر قابل قبول است است.
      دولت باید به فکر جان و مال مردم باشد نه فقط هدفش منافع خود باشد
      وزیری که مردم را نادیده میگیرد و کمپین مردمی را خیانت خطاب میکند و از دو شرکت نالایق که بر همگان اثبات شده است حمایت میکند، از مردم نیست.

    • بدون نام

      عدم اتلاف سرمایه برای خریدن یک مشت گاری ضربه زدن به منافع ملیه؟!
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      دوغت بنووووووووش

    • mohammad

      نمیخریم اقا نمیخریییییییم
      زوره ؟؟؟

    • جواد

      به ابراهیم ادهم گفتند: گوشت گران است!
      گفت : تا ارزان کنیم!
      گفتند: چگونه؟
      گفت : نخریم و نخوریم!

    • سعید

      با سلام بنده به عنوان یک ایرانی وبا توجه به مسایل اقتصادی کاملا روشنه که مشکل خودرو سازها نیستن مشکل اصلی دولت مخترم قبلی می باشد که برای کسر بوذجه قیمت دلار رو برد بالا و حال دولت فعلی به جای اینکه مشکل را حل کنه راه اون دولت ادامه می دهد که این امر باعث این مشکلات شده اون زمان سال 90 ایکس 33 بود 29 میلیون پراید 8.5 میلیون پس این همه تند روی ذر مقابل خودرو ساز داخلی منصفانه نیست یا علی

    • پوریا

      چرا ول کن مردم نیست این پیرمرد پرحاشیه؟؟؟/

      پاسخ ها

      • پیمان

        خخخخخخخخخ

    • پیمان

      خدا کنه این کمپین علیه کارخانه های لبنیات و روغن و ... که معلوم نیست چی میدن دست ملت و هر روز هم به فکر سود بیشتر هستن راه بیفته .
      خدا رو شکر نرفتم رشته مهندسی صنایع

    • abbas

      با سلام يك سوال چرا مسئولين كشور و حتي مديران شركتهاي خودرو ساز خودشون از توليدات خودرو ملي خودشون استفاده نميكنن مثل پرايد، تيبا، پژوglx، 206، سمند و غيره و اگر هم استفاده كنن از با كيفيت ترين آنها استفاده ميكنن. به نظر من بايد اينها رو مجبور كرد كه خورو بي كيفيت خودشونو بندازن زير پاشون تا به فكر كيفيت و مردم هم باشن. هر چند ميدونم كه خانه از پايه ويران است.

    • محمدعلی

      مردم باید زمانی اینکار را بکنند که پراید ۸میلیونی ۲۰میلیون شد امروز هم که نخرند خوب است که کیفیت بالا بره با تفاضیلی که امروز خیلی ها چوب لای چرخ دولت میکنند 'اون از مخالفت با توافق مخالفت با باز شدن سفارتها وخیلی چیزها امروز هم مخالفت با نخریدن خودرو همه حکایت از این داره ناخواسته افتادیم در بازی قدرت سیاسی 'من مخالف هر دو گروه اصلاح واصول هستم چون اعتقاد بر این دارم کشوری که توسط ولی فقیه اداره میشه حزب معنا نداره پدران واجداد ما تمام اموراتشان در رابطه با دین وزندگی تابع مراجع بودن و هیچگاه تخطی در هیچ حرفی وکلامی نمیکردن وقتی امروز ولایت که مرجع ما در راس هستند 'گناه کبیره است ما بخواهیم دنبال گروه خاصی باشیم ' من ناراحت این هستم ناخواسته وارد بازی نشویم حال خد اکنه خودروها ارزان و کیفیت بالا رود

    • بهزاد

      جناب آقای نعمت زاده مصاحبه صوتی شما موجوده لااقل این شهامت را داشته باشید که از مردم عذرخواهی کنید و یا یاد بگیرید همانند مقامات کره و ژاپن که بخاطر کوچکترین مشکل در تولید ماشین از مردمشان غذرخواهی میکنند شما هم بخاطر این توهین از مردم بزرگوار ایران طلب بخشش نمائید .

    • mohamad

      اگه این تابوت ها تولید داخله پس ارزش ریاله و باریال ساخته میشه نه با دلار،واس ما اشغالی بنام پراید بیست تومن واس کشوارهای همجوار که دلار دارنهفت هشت تومن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج