۲۴۰۴۱
۷ نظر
۵۰۱۲
۷ نظر
۵۰۱۲
پ

آخرین وضعیت درمان رضا داوودنژاد

بالاخره رضا OK شد !

عمل پیوند کبد رضا داوودنژاد در بیمارستان نمازی شیراز تحت نظر دکتر ملک حسینی با موفقیت انجام شد.

بالاخره رضا OK شد !

بالاخره رضا OK شد !

برترین ها: رضا داوودنژاد در روزها و هفته‌های اخیر از خبرسازترین چهره‌های ایران بود.

بازیگر جوان و محبوب همه را نگران خود كرده بود اما در شرایطی كه همه از بهتر شدن حال رضا داوودنژاد می‌گفتند دوباره خبر رسید كه باید عمل پیوند كبد قرار بگیرد و به‌همین دلیل به شیراز رفته است تا هرچه سریع‌تر تحت عمل انجام دهد. برخی منابع می‌گویند بیماری او ناشی از رژیم‌غذایی نادرستی است كه ظرف این یك‌سال گرفته است. او به دستورات پزشك متخصص‌اش گوش نكرد و بیش از حد لازم وزن كم كرد. در این مدت خیلی از مجلات و سایت‌ها به او و بیماری‌اش پرداخته‌اند. البته صحبت‌های پزشكانی كه رضا داوودنژاد برای اولین‌بار سراغ آنها رفته یا حالا تحت‌نظر آنها می‌تواند خیلی از ابهامات را درباره او و بیماری‌اش برطرف كند.


علیرضا داوودنژاد: در شیراز منتظر پیوند كبد هستیم

عمل پیوند كبد انجام نشده و رضا همچنان در بیمارستان بستری است. هنوز تاریخ دقیق این عمل مشخص نیست اما ما منتظریم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد. مدتی است كه رضا را برای درمان به شهر شیراز منتقل كرده‌ایم و چند روزی را در بیمارستان شهید نمازی این شهر بستری بود. در حال حاضر از بیمارستان مرخص شده و در انتظار پیداشدن كبدی برای پیوند در شهر شیراز ساكن شده است. خوشبختانه در حال حاضر حال پسرم خوب است و تحت نظر پزشكان، خارج از بیمارستان در انتظار پیوند كبد است.


دكتر سیدعلی ملك حسینی، رئیس بخش پیوند اعضای بیمارستان نمازی شیراز:

بیمار پیوندی تا 20 سال هم زنده می‌ماند

شیراز بزرگ‌ترین بخش پیوند را در كشور دارد و تقریبا همه مراكز پیوند عضو در جهان به دستاوردهای علمی پیوند در شیراز آگاهی دارند. شیراز قطب پیوند كلیه و كبد كشور است و سالانه ۲ هزار پیوند كبد در بیمارستان نمازی شیراز انجام می‌شود. مردم ایران با اهدای عضو پس از مرگ در زمینه رشد دانش پیوند با ما مشاركت كرده‌اند و این موضوع اكنون در شیراز به یك فرهنگ تبدیل شده است. باید استقبال از پیوند اعضا در جامعه همگانی شود به‌طوری كه خانواده‌ها به جای دفن كردن مردگان اعضای بدن كسانی كه دچار مرگ مغزی شده‌اند را اهدا كنند. بیمارانی بوده‌اند كه ۲۰ سال پس از پیوند هم زنده مانده‌اند و از این جهت باید فرهنگ اهدای عضو را توسعه دهیم. درمان به وسیله پیوند بسیار ارزان‌تر از دیالیز و سایر روش‌هاست ضمن اینكه داروهای پیوند نیز ارزان‌تر است.


محمد طالب‌پور، پزشك رژیم‌درمانی رضا داوودنژاد: «بیماری ایشان ربطی به گرفتن رژیم‌ لاغری ندارد.»

از لحاظ اخلاق پزشكی و حرفه‌ای من نمی‌توانم موارد خصوصی بیماران خود را به دیگران اعلام كنم. ایشان حدود ۸ سال پیش عملی روی دستگاه گوارش خود داشتند كه خوردن را محدود می‌كرد. به‌تدریج هم لاغر شدند اما به‌تازگی و حدود 2 ماه پیش به‌دلیل دیگری و مشكلی كه برایشان پیش آمد، دچار نارسایی حاد كبد شدند. این نارسایی 2 حالت دارد، یا ممكن است خوب بشوند و همه‌چیز به حالت عادی برگردد یا ممكن است این اتفاق نیفتد كه كار را به پیوند كبد می‌رساند. جریان لاغری ایشان در ۸ سال اخیر ادامه داشته و طی سال‌های اخیر بیشتر مشهود شده است. حدود ۱۰درصد امكان عدم‌بازگشت بیمار وجود دارد، ولی آنزیم‌های امروز ایشان نشان داده حالشان بهتر شده است و اگر روند درمانی همین‌طور پیش برود، نیازی به پیوند كبد نخواهند داشت. بنابراین روند بیماری داوودنژاد هیچ ربطی به عمل ایشان و رژیم لاغری كه انجام گرفته ندارد.


آخرین گفت‌وگوی رضا داوودنژاد

ترك خوردن، سخت‌تر از ترك اعتیاد است

مهم‌ترین ركن رژیم گرفتن، گرفتن یك تصمیم بزرگ است. همه آدم‌های چاق همیشه قصد رژیم گرفتن دارند. همیشه می‌گویند از فردا. روزی كه تصمیم به لاغرشدن گرفتم نگفتم از فردا. از همان لحظه شروع كردم به نخوردن كه البته این نخوردن كار بسیار سختی است. از قدیم می‌گویند ترك خوردن برای چاق‌ها خیلی سخت‌تر از ترك كردن هروئین است. من ۸۰ كیلو وزن كم كردم. من با به‌وجود آوردن دغدغه در خودم توانستم وزن كم كنم. مثلا بازی در فیلم آقای بیضایی برایم واقعا مهم بود. قدمی‌كه برداشتم این بود كه با كم كردن وزنم بتوانم نقشی در این فیلم داشته باشم. چون وقتی بازیگر باشی و دوست نداشته باشی تصویر خودت را ببینی، می‌تواند اتفاق‌های بدی برایت رقم بخورد. اما همین بازی در این فیلم به من واقعا امید داد. واقعا دوره سختی را گذراندم و فقط با رژیم و ورزش وزن كم كردم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهرام

      بیمارستان شهید نمازی رو کی ساختن ؟

      پاسخ ها

      • فاران

        سال ۱۳۲۹ توسط محمد نمازی تأسیس شد .

    • سپیده

      خب خداروشکر

    • عسل

      احتمالا اون وقت که آقا شهرام هنوز به دنیا نیومده بود

    • ن

      ایشاالله همیشه سلامت باشه...

    • سروش

      خوشحالم از اینکه حالش خوب شد خدارو شکر

    • شکیبا

      خدایا چرا من برای اقای داوود نزاد دعا کردم دعام گرفت اما برای خودم دعا میکنم نمیگیره؟!!!!؟!
      ولی خدا رو شکر که حالش خوب شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج