جاباما
۲۴۰۵۵۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

سیا، سران داعش را در سوریه ترور می‌کند؟

به نوشته یک روزنامه آمریکایی، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در عملیات ویژه خود علیه داعش در سوریه، شماری از سرکردگان این گروه تروریستی را ترور کرده است.

العالم: به نوشته یک روزنامه آمریکایی، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در عملیات ویژه خود علیه داعش در سوریه، شماری از سرکردگان این گروه تروریستی را ترور کرده است.

روزنامه "واشنگتن پست" روز سه شنبه ۱اول سپتامبر در گزارشی نوشت: علاوه بر حملات هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا علیه داعش در سوریه، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و فرماندهی نیروهای ویژه آمریکا نیز عملیات نظامی مشترک و جداگانه ای علیه داعش انجام می دهند.

واشنگتن پست به نقل از برخی مسئولان آمریکایی که نام آنها را ذکر نکرد، آورده است: هدف عملیات سازمان سیا و نیروهای ویژه ترور سران داعش است. عملیات هفته گذشته برای ترور جنید حسین با موفقیت انجام شد. جنید حسین تبعه انگلیسی که کار تبلیغات داعش در شبکه های ارتباط اجتماعی را به عهده داشت، در حمله نظامی نزدیک رقه در شمال سوریه کشته شد.

به نوشته این روزنامه، تا به امروز حملات متعددی از این قبیل صورت گرفته است و سازمان سیا برای انجام این حمله نظامی دقیق، اختیارات گسترده ای برای مشخص کردن هویت افراد و مواضع سران داعش به دست آورده است.

این منابع تاکید کردند که این حملات فقط تحت نظارت "فرماندهی عملیات ویژه مشترک" (GSOC) وابسته به فرماندهی نیروهای ویژه آمریکا صورت می گیرد.

ماموریت اداره کردن این حملات که به فرماندهی عملیات ویژه مشترک واگذار شده است، با هدف دولت اوباما مبنی بر تمرکز سازمان سیا بر فعالیتهای اطلاعاتی (به جای پرداختن به فعالیت های شبه نظامی) مطابقت دارد، هرچند سازمان سیا همچنان با هواپیماهای بدون سرنشین در کشورهای دیگری از جمله یمن و پاکستان دست به عملیات می زند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یاسر

      سلام ممنون از خبرهای روز که در اختیار مردم قرار میدهید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج