اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۴۱۹۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

با پرواز در شب ارزان تر سفر کنید!

قرار است ساعات پرواز به دو بخش اوج و غیراوج تقسیم شود و باتوجه به آن، قیمت بلیت های پروازها مشخص شود.

با پرواز در شب ارزان تر سفر کنید!

هفت صبح: ماجرای پر کش و قوس بلیت های هواپیما به روزهای پایانی نزدیک می شود. طبق خبرهایی که روز گذشته منتشر شده، قرار است ساعات پرواز به دو بخش اوج و غیراوج تقسیم شود و باتوجه به آن، قیمت بلیت های پروازها مشخص شود.

یعنی اگر در ساعات اوج پرواز خواستید مسافرت کنید باید بلیت گران تری تهیه کنید و در صورت پرواز در ساعات دیگری با تخفیف رو به رو خواهید شد. منتشر شدن خبر اعمال تخلفیفات برای مسافران داخلی سبب شد تا در پرونده امروز نگاهی بیندازیم به راز و رمزهای بسته های تخفیفی در خطوط پروازی سایر نقاط دنیا و بررسی این موضوع که در ایرلاین های معتبر چه تخفیفات را برای مسافران خود درنظر می گیرند.

ماجرا چیست؟

روز گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد طی توافق با شرکت های هواپیمایی ساعت پروازها به دو گزینه ساعت اوج پرواز (پیک) و ساعت غیرپیک پرواز تقسیم می شود به گفته نماینده تام الاختیار وزارت راه در هدفمندی یارانه ها، پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی این بوده که هر نرخی که برای بلیت هواپیما از سوی ستاد هدفمندسازی یارانه ها مصوب می شود، در راستای حمایت از مسافران و استفاده از ظرفیت مطلوب فرودگاه ها و هواپیماها، 15 درصد آن در ساعات غیرپیک و یا همان غیراوج کاهش یابد.

به همین منظور در طول 24 ساعت شبانه روز، از ساعت شش الی 10 صبح و همچنین 17 الی 21 نرخ بلیت هواپیما براساس موارد مذکور و بر پایه قیمت اصلی اعمال می شود اما در ساعت های غیراوج یعنی ساعت 10 صبح الی 17 و ساعت 21 الی شش صبح روز بعد و همچنین روزهای تعطیل، 15 درصد از نرخ اصلی بلیت هواپیما کاهش می یابد و درواقع تخفیفی اعمال می شود. در واقع پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی این است که هر نرخی که از سوی ستاد هدفمندی یارانه ها تعیین شود، در ساعات غیراوج پروازی با 15 درصد کاهش ارایه شود که ایرلاین ها نیز از این مورد استقبال کرده اند.

شهریار افندی زاده در پایان یادآور شده، این بسته حمایتی به ستاد هدفمندی یارانه ها پیشنهاد شده است اما نکته عمده این است که به هر حال در قانون برنامه پنجم آزادسازی کامل نرخ در سال سوم برنامه پیش بینی شده است که صنعت هوایی باید در آمادگی کامل باشد تا بتوان نرخ ها را آزاد کرد.


ایرلاین هایی با تخفیفات ویژه

خبر اعمال تخفیفات برای مسافران داخلی سبب شد تا در پرونده امروز «هفت صبح» نگاهی بیندازیم به راز و رمزهای بسته های تخفیفی در خطوط پروازی سایر نقاط دنیا. برای این منظور با بهزاد زاهد، دانشجوی دکترای مدیریت و جهانگردی گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه آن را می خوانید:

به طور کلی ایرلاین ها به دو نوع Traditional و Low Cost تقسیم می شوند که ایرلاین های Low Cost اصولا تخفیفات زیادی را برای مسافران خود در نظر می گیرند. نکته مهم آن است که ایرلاین های معتبر و قدیمی مانند لوفتانزا، امارات، بریتیش، ایرفرانس، ترکیش ایر و... هیچ کدام جزو این دسته از ایرلاین ها نیستند و همگی جزو سنتی ها به حساب می آیند. چه دلایلی اما باعث می شود تا ایرلاین ها تخفیفات زیادی را برای مسافران خود قائل شوند؟

۱- در این ایرلاین ها هزینه غذا و نوشیدنی جزو بلیت ها به حساب نمی آید و اگر تمایل داشته باشید خودتان باید هزینه آن را پرداخت کنید.
2- بلیت این ایرلاین ها غیرقابل استرداد است، تغییر تاریخ پرواز هم شامل جریمه های سنگینی می شود و گاهی حتی تا 80 درصد قیمت بلیت را از شما می گیرند. در اکثر این دسته از ایرلاین ها معمولا از 48 ساعت قبل از پرواز هم امکان استرداد بلیت ها ممکن نیست.

3- هرچه زودتر بلیت خود را تهیه کنید، تخفیفات این دسته از ایرلاین ها بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال اگر بخواهید بلیت پرواز فرانکفورت - لندن با خط هوایی German Wing که در حال حاضر حدود 150 یورو قیمت دارد را برای مثلا شش تا هشت ماه دیگر تهیه کنید، قیمت آن به کمتر از 10 یورو خواهد رسید!

4- یک نکته مهم! این ایرلاین ها برای هر سری از صندلی های خود قیمت های متفاوتی تعیین می کنند. به عنوان مثال برای پرواز از تهران به مقصد کوالالامپور که چهار ماه دیگر پرواز خواهد کرد، حدود 10 تا 15 صندلی با قیمت 100 دلار به فروش خواهد رسید! بعد از به فروش رفتن این تعداد، قیمت بلیت 15 صندلی بعدی به 150 دلار می رسد و این روند صعودی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد تا به قیمت واقعی خود که حدود 350 دلار است، می رسد. برای آنکه ارزان ترین بلیت ها را گیر بیاورید، باید سایت این شرکت ها را چک کنید و منتظر بازشدن صندلی های ارزان باشید و فورا آنها را خریداری کنید.

5- جالب است بدانید که این شرکت ها هوایی برای پایین آوردن هزینه های خود معمولا حتی فاقد دفاتر فروش هستند و همه کارها را باید اینترنتی انجام دهید. برای پرداخت هم باید حتما کارت اعتباری داشته باشید و بدون آن امکان خرید بلیت های این شرکت ها ممکن نیست.

6- چه شرکت های Low Cost هستند و از این قبیل تخفیفات را دارند؟ Air Asia یکی از معروف ترین این شرکت های هوایی است که خصوصا برای آسیایی ها گزینه مناسبی به نظر می رسد و به اکثر نقاط دنیا هم پرواز دارد Easy Blue، Easy Jet، Blue Jet سه شرکت هوایی معتبر در اروپا هستند و شرکت های هوایی دیگری مانند Web Jet، German Wing و... نیز در این زمینه مشغول هستند.

شرکت های سنتی، تخفیفات سنتی

به گفته دکتر زاهد، در شرکت های هواپیمایی سنتی تخفیفات قیمت های بلیت ها بیشتر به مدت اقامت بستگی دارد. بسته به آنکه چند ماه بعد از تاریخ رفت بخواهید بلیت برگشت خود را تهیه کنید، قیمت بلیت هایتان هم متفاوت است.

به عنوان مثال برای برخی بلیت ها تا سه ماه مهلت برگشت وجود دارد که قیمت پایین تری را شامل می شود اما اگر به طور مثال تاریخ برگشت شما شش ماه بعد از تاریخ رفت باشد، باید بهای بلیت بیشتری را پرداخت کنید.

نکته مهم اینجاست که این دسته از شرکت های هوایی برای یک پرواز خود تعدادی از بلیت ها را با اعتبار سه ماهه و ارزان تر می فروشند و پس از اتمام آنها، باقی صندلی ها را با اعتبار طولانی تر و گران تر به مسافران می دهند.

در این حالت اگر بلیت های سه ماهه تمام شده باشد و شما بخواهید دو ماه هم اقامت داشته باشید، ناچارا باید بلیت هایی با اعتبار طولانی تر و گران تر را تهیه کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج