۲۴۲۲۰۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خوش گذرانی دسته جمعی از نوع دیجیتالی

زمانی نه چندان دور و همین نزدیکی ها، بچه ها وقتی دور هم جمع می شدند برای تفریح گزینه های زیادی داشتند. بازی هایی مثل «هفت سنگ»، که برای خودش کلی تاکتیک داشت و امکان نداشت بشود شانسی در آن برنده شد.

خوش گذرانی دسته جمعی از نوع دیجیتالی





مجله روشن - محمد یوسفی: زمانی نه چندان دور و همین نزدیکی ها، بچه ها وقتی دور هم جمع می شدند برای تفریح گزینه های زیادی داشتند. بازی هایی مثل «هفت سنگ»، که برای خودش کلی تاکتیک داشت و امکان نداشت بشود شانسی در آن برنده شد. «گل کوچیک»، که درحد یک آیین سنتی پرستیده می شد و «وسطی»، که خوراک جمع های خانوادگی بود.

گذشته از این ها بازی های «نشستنی» هم بودند که می شد ساعت ها با آن ها سرگرم شد. از «اسم فامیل» و «نقطه خط» گرفته تا «منچ» و «ماروپله» و اگر خیلی کارتان درست بود «شطرنج» و «تخته نرد» همه جزو بازی هایی بودند که می توانستند با کم ترین امکانات ممکن ساعت ها جماعتی را سرگردان خودشان کنند.

اما این روزها کم تر کسی سراغ بازی های انرژتیک آن دوره می رود و خیلی کم می شود کوچه ای را پیدا کرد که بچه هایش دور هم جمع شده باشند و بگردند دنبال هفت قطعه سنگ صاف که بتوانند روی هم سوارشان کنند و بعد یارکشی و شروع کنند به هفت سنگ بازی کردن. حالا عصر تجهیزات دیجیتال است که فقط جنبه منفی ندارند و خیلی راحت می توان از آن ها هم برای فراهم کردن یک آخر هفته شاد و به یادماندنی استفاده کرد. فرقی هم ندارد موبایل و تبلت داشته باشید یا کنسول بازی و لپ تاپ. کافی است سری به روی دیگر گجت ها بزنید و بدون هیچ هزینه ای چندین ساعت خوش بگذرانید.

پیشنهاد اول: فوتبال چهارنفره

خوش گذرانی دسته جمعی از نوع دیجیتالی

بیش تر مواقع بازی فوتبال روی رایانه ها یا کنسول های بازی انفرادی یا دونفره انجام می شود. اما یکی از ویژگی هایی که معمولا کسی سراغش نمی رود، چندنفره بازی کردن است. فرض کنید چهار نفر هستید و می خواهید دور هم فوتبال بازی کنید. روش مرسوم به این شکل است که توافق می کنید اول دو نفر با هم بازی کنند و دو نفر دیگر تماشاچی باشند تا نوبت شان بشود یا این که برنده هم چنان سر جای خودش باشد و بازنده جایش را به نفر بعدی بدهد.

اما راه بهتری هم وجود دارد. فرقی نمی کند از کدام بازی استفاده می کنید، هم PES و هم FIFA این قابلیت را دارند که دو تیم انتخاب کنید و بعد هر دو نفر در یک تیم بازی کنند. شاید اول کمی گیج کننده به نظر برسد اما بعد از یکی دو دست بازی کردن متوجه می شوید تا به حال چه شاهکاری را از دست داده اید. معمولا بازیکنان تحت کنترل هر یک از چهار نفر با یک نشان گر رنگی مشخص می شوند تا بازیکنان با هم اشتباه نشوند.

نکته جالب در این مدل فوتبال بازی کردن آن است که طبق عادت همه دنبال توپ می دوند و همیشه با صحنه هایی مواجه می شوید که یک طرف زمین خالی شده و ۲۰ بازیکن دیگر همه در یک محوطه کوچک دنبال توپ هستند. البته اگر کمی تحمل کنید خیلی زود در این مدل بازی هم حرفه ای خواهید شد و آنوقت است که اصل هیجان شروع می شود. بازی های ترکیبی، یک دو کردن، حرکت پا به توپ یک نفر و حرکت یک نفر دیگر توی عمق، سانتر و سرزدن و بیرون کشیدن دروازه بان در مواقعی که با بازیکن حریف تک به تک شده از آن تجربه هایی هستند که همیشه باعث خنده می شوند و می توانید تا مدت ها درباره خاطراتش با دوستان صحبت کنید. لوازم مورد نیاز هم یک لپ تاپ، PC یا کنسول بازی و کنترلر به تعداد کافی است.

پیشنهاد دوم: Fruit Ninja

خوش گذرانی دسته جمعی از نوع دیجیتالی

به احتمال زیاد Fruit Ninja اولین بار در سال ۲۰۱۰ برای دستگاه های آیپاد و آیفون ارائه شده و از آن زمان آن قدر از آن استقبال شد که تقریبا برای همه سیستم عامل های مطرح بازار عرضه شده است. حتی در سال ۲۰۱۱ و در نمایشگاه E۳ آن سال نسخه مخصوص کینکت این بازی هم برای کنسول Xbox ارائه شد و در سال ۲۰۱۲ براساس آمار بیش از ۳۰۰ میلیون نفر Fruit Ninja را دانلود کرده بودند. همین نشان می دهد این بازی چه محبوبیتی در سراسر جهان پیدا کرده است.

روش بازی هم خیلی ساده است؛ از یک سمت صفحه نمایش میوه هایی به هوا پرتاب می شوند که باید با شمشیر مجازی تان آن ها را نصف کنید و هرچه تعداد این میوه ها بیش تر باشد امتیاز بیش تری دریافت می کنید. اما پیشنهاد ما امتحان کردن این بازی به صورت دو نفره است. در حالت دونفره، نمایش گر به دو قسمت مساوی تقسیم می شود و هر بازیکن نصف صفحه را در اختیار دارد. بازی آن وقتی جالب می شود که شما بمب هایی را که برای حریف تان ظاهر می شوند، منفجر کنید تا امتیاز منفی بگیرد!

البته شاید بگویید با این کار قوانین بازی جوانمردانه رعایت نمی شود، اما مطمئن باشید آن قدر لحظات مفرحی در انتظارتان هست که هیچ کس یاد بازی جوانمردانه نمی افتد. فقط یادتان باشد صفحه نمایش تبلت ها آن قدرها هم که فکرش را می کنید، ضدضربه نیست و بهتر است اگر به حریف تان رحم نمی کنید، حداقل به نمایشگر بیچاره رحم کنید.

پیشنهاد سوم: مسابقات ماشین رانی

خوش گذرانی دسته جمعی از نوع دیجیتالی

امکان ندارد جایی صحبت از بازی های چندنفره باشد و اسمی از عنوان های ماشینی به میان نیاید. خوشبختانه در این قسمت انتخاب های بسیار زیادی دارید. اگر دوست دارید خاطرات تان را زنده کنید، به Underground سر بزنید و اگر هم دنبال مسابقه با آخرین مدل ها از کمپانی های مطرح می گردید، می توانید سری Forza Motorsport را امتحان کنید. اگر قرار است از کنسول استفاده کنید، بهترین حالت داشتن یک تلویزیون بزرگ است که هر دو بازیکن بتوانند جزییات مسیرشان را به خوبی ببینند.

اما اگر از رایانه استفاده می کنید می توانید به راحتی و با چند دقیقه وقت صرف کردن و جست و جو در اینترنت روش شبکه کردن آن ها به هم را پیدا کنید و آن وقت تنها عامل محدودکننده تعداد میهمان هایی است که دعوت کرده اید. بازی های ماشین هیجان بسیار زیادی دارند و بهتر است قبل از شروع، لوازم شکستنی را دور از دسترس بازیکنان قرار دهید!

پیشنهاد چهارم: میدان جنگ در خانه

خوش گذرانی دسته جمعی از نوع دیجیتالی

بازی های اکشن همه جای دنیا طرف دار دارند و هر سال حداقل یکی از این عنوان ها به لیست پرفروش ترین بازی های سال می رسد. اگر راه شبکه کردن رایانه ها با هم دیگر را یاد گرفته اید، تنها کاری که باید بکنید آن است که به چند نفر از دوستان تان زنگ بزنید و آن ها را به همراه لپ تاپ های شان به صرف یک جنگ دوستانه دعوت کنید. در این بازی ها تا ۱۲ نفر هم می توانند در یک تیم با هم بازی کنند اما از آن جا که آپارتمان های امروزی ظرفیت ۲۴ نفر به صورت هم زمان را ندارند.

بهتر است به همان هشت نفر رضایت بدهید و دو تیم چهار نفره تشکیل دهید. عنوان های موجود هم بسیار زیاد هستند، سری battlefield, Call of Duty و شاید پرطرف دارترین آن ها یعنی Counter Strike که البته پیشنهاد می کنیم بی خیال مورد آخر شوید و برای یک بار هم که شده گرافیک بی نظیر بازی های دیگر را امتحان کنید. بازی های اکشن گروهی پای ثابت خوابگاه های دانشجویی هستند و اگر دانشجو هستید، خیلی راحت می توانید در زمان های بی کاری این مورد را هم به لیست طولانی تفریحات تان اضافه کنید. در این بازی ها هماهنگی و کار تیمی حرف اول را می زند و تیم های موفق آن هایی هستند که هر یک از بازیکنان شرح وظایف مشخصی دارد.

در سری بازی های battlefield و Call of Duty انتخاب های زیادی در زمینه منطقه جنگی وجود دارد و می توانید از کوهستان های برفی گرفته تا جنگل های استوایی را برای مبارزه انتخاب کنید. اگر هم می خواهید نهایت لذت را از بازی های اکشن ببرید، هدفون را فراموش نکنید که موقع صحبت کردن با هم تیمی ها بدجور به کار می آید.

پشنهادهای ویژه: مثلا گلف و بولینگ رایگان

اگر قرار بوده مسافرت بروید اما به هوای بد خورده اید، احتمالا آخر هفته دل گیری در پیش دارید اما کافی است یک کنسول Xbox به همراه کینکت تهیه کنید تا یک تعطیلات به یادماندنی را با خانواده یا دوستان سپری کنید. مثلا گلف از آن ورزش هایی است که هرکسی سعادت انجامش را ندارد. هزینه های بالای تجهیزات اولیه و زمین استاندارد موانعی هستند که باعث می شوند در ایران کم تر کسی سراغ گلف برود، اما با وجود کنسول های بازی، دیگر نیازی به این هزینه ها نیست.

Tiger Woods PGA Tiur ۱۴ یکی از بهترین عنوان های اختصاصی کینکت است که می توانید در آن، در نقش قهرمانان واقعی گلف در مسابقات مختلف شرکت کنید. مورد دیگر هم بازی بولینگ است. خوش بختانه بازی Brunswick Pro Bowling برای کنسول Xbox ۳۶۰ وجود دارد و می توانیم تضمین کنیم که این بازی بهترین گزینه برای سرگرم کردن یک جمع خودمانی در فضای کوچک یک آپارتمان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج