جاباما
۲۴۳۲۹۶
۷ نظر
۵۰۳۹
۷ نظر
۵۰۳۹
پ

پاتوق‌های قدیمی تهران برای شکموها

در این مطلب به سراغ پاتوق های قدیمی تهران رفتیم، پاتوق هایی که برای افراد علاقه مند به خوردن غذاهای معرکه جاهای بسیار خوبی هستند.

وب سایت چیدانه: در این مطلب به سراغ پاتوق های قدیمی تهران رفتیم، پاتوق هایی که برای افراد علاقه مند به خوردن غذاهای معرکه جاهای بسیار خوبی هستند.

۱- کافه هنر

پاتوق‌های قدیمی تهران برای شکموها

خیابان انقلاب، خیابان وصال، کافه هنر

یه کافه معمولی که برای دورهمی های دوستانه خیلی مناسب است. موسیقی کلاسیکی که در فضا پخش می شود باعث می شود شما فضایی گرم و دوستانه را تجربه کنید، رفت و آمد دانشجویان هنر هم به این کافه جزو یکی از مشخصه های آن است.

پاتوق‌های قدیمی تهران برای شکموها

جای دنج، برخورد خوب کارکنان، قیمت مناسب و کیفیت بالای پذیرایی که در این کافه وجود دارد باعث می شود تا شما برای قرار های دوستانه و یا حتی قرارهای کاری تان این کافه را انتخاب کنید.

۲- کافه نادری

پاتوق‌های قدیمی تهران برای شکموها

خیابان جمهوری ، بین ۳۰ تیر و چهارراه استانبول پلاک ۵۲۴

کافه نادری را می توان کافه ای با رد پای تاریخ بر پیکرش دانست. این کافه که یکی از قدیمی ترین کافه های تهران است زمانی پاتوق انسان ها هنرمندی مثل احمد شاملو، صادق هدایت، فروغ فرخزاد، فریدون مشیری بوده است. این کافه با گذشت زمان های بسیار هنوز هم اصالت وجودی خود را حفظ کرده است.

پاتوق‌های قدیمی تهران برای شکموها

این را می شود از کاغذ دیواری های قدیمی، صندلی های لهستانی چوبی و حتی چراغ هایی که با بند خاموش و روشن می شوند دریافت. فضای داخلی کافه برای جوانانی که می خواهند تجربه ای از حس و حال کافه های قدیمی داشته باشند جای بسیار مناسبی است. نکته جالب دیگری که در این کافه وجود دارد گارسن هایی هستند که همگی بلا استثنا ۴۰ -۵۰ ساله هستند.

۳- پیتزا داوود

پاتوق‌های قدیمی تهران برای شکموها

نوفل‌لوشاتو بعد از پل حافظ، دست چپ، داخل کوچه لولاگر

پیتزا داوود اولین پیتزا فروشی تهران است. فرقی نمی کند چه غذایی سفارش بدهی. با ورود به پیتزا داوود، تکه ای کاغذ آلومینیومی برش می خورد و بر روی آن توده ای کالباس به همراه سس گوجه فرنگی و آویشن و فلفل سبز قرار می گیرد و پیش رویت گذاشته می شود تا خوردن را آغاز کنی. این کار آن قدر ادامه پیدا می کند تا پیتزا ها از داخل فر بیرون بیایند. برای این کالباس ها لازم نیست حتا یک ریال بپردازی؛ این حسن بزرگ پیتزا داوود است. این مغازه نزدیک به نیم قرن است که هر شب، با نور خود کوچه ی لولاگر را روشن می کند. اگر جا به اندازه ی کافی برای نشستن نباشد، ناگزیری روی جعبه های تلنبار شده نوشابه پشت میز بنشینی، در حالی که روی آنها یک پتو انداخته شده تا کمی راحت تر بتوان نشست.

پاتوق‌های قدیمی تهران برای شکموها

موقع بیرون آمدن، قبل از پرداخت پول، جمله ای می شنوید که فکر می کنم به ندرت از زبان کسی جز مادرتان شنیده اید : سیر شدی؟ و این همان رمز موفقیت پیتزا داوود است. همان پاتوق بچه تهران های مرکز نشین دهه پنجاه. در پیتزا داوود، اخلاق صاحبش، بیش از مزه غذایش به دل آدم می نشیند.

۴- پیتزرا پنتری

پاتوق‌های قدیمی تهران برای شکموها

خیابان کریم خان زند، خیابان استاد نجات اللهی (ویلا)، نرسیده به خیابان انقلاب، پلاک ۵۵

پیتزا پنتری جزو اولین پیتزا فروشی های ایران است. خیلی ها معتقد هستند که این پیتزا فروشی بعد از پیتزا داوود و برای رقابت با آن باز شده است. اما این ها خیلی مهم نیست، چیزی که مهم است این است که این رستوران استیک های خوبی دارد، همینطور فضا و محیطش خیلی خاص و قدیمی هست که باعث می شود کمی به حال و هوای گذشته ها برگردی. هم چنین گارسن ها بسیار مودب و خوش برخورد هستند.

۵- پیتزا دکتر آرین
پاتوق‌های قدیمی تهران برای شکموها

خیابان فاطمی - روبروی وزارت کشور

طعم متفاوت پیتزا و همبرگر رو در دکتر آرین تجربه کنید. در این پیتزا فروشی نه جایی برای نشستن پیدا می کنید، نه کارت خوان، نه سیستم بیرون بر. غذا را باید ایستاده بخوری، استیک های بی نظیر و پیتزاهای پر و پیمون یا به اصطلاح خودشان پر ملات باعث می شود تا صف طولانی برای سفارش را تحمل کنید، با این که مدت زمان زیادی را برای سفارش دادن صرف می کنید اما سفارشتان خیلی سریع تر از آنچه که فکر کنید به دستتان می رسد.

۶- ساندویچ فری کثیف

پاتوق‌های قدیمی تهران برای شکموها

خیابان سهروردی، خیابان خرمشهر، خیابان شهید عشق یار

ساندویچی فریدون یا همان فری کثیف محبوب‌ترین مغازهٔ خیابان نیلوفر (یا عشقیار)تهران است. صاحب این مغازه و ساندویچی‌اش برای خیلی از تهران‌نشینان آشناست.در دههٔ ۱۳۵۰ شخصی به نام فریدون در جایی کوچک و کثیف در خیابان نیلوفر تهران اقدام به افتتاح این ساندویچی نمود. ساندویچ‌های این مغازه به‌قدری خوشمزه بود که هر کس فقط یک بار آن را امتحان می‌کرد مشتری دائم او می‌شد به گونه‌ای که پس از معروف‌شدن ساندویچ‌های وی، مردم برای تهیهٔ این ساندویچ ساعت‌ها در صف‌های طولانی انتظار می‌کشیدند. این مغازه به مرور زمان به «ساندویچی فری کثیف» معروف شد.

۷- پیتزا بیگ بوی

پاتوق‌های قدیمی تهران برای شکموها

عباس آباد، بین خیابان سهروردی و میدان تختی، پلاک۲۱۷

پیتزاهای آمریکایی با کیفیت خوب و خوشمزه و همچنین برگرهای حجیم و خوشمزه ای که برای خوردنش باید خیلی گرسنه باشید تا بتونین تمومش کنین رو می تونید در پیتزا بیگ بوی پیدا کنید. کیفیت غذا ها و سرویس ددهی این رستوران خیلی خوبه و برای دریافت سفارشتون خیلی منتظر نمی مونید. پیتزاهای پر از مواد این پیتزا فروشی شما را شگفت زده خواهد کرد.

۸- آش نیکو صفت

پاتوق‌های قدیمی تهران برای شکموها

میدان انقلاب ، ابتدای خیابان جمالزاده جنوبی ، پلاک ۱۷۰

این هم یک پیشنهاد برای طرفداران غذاهای سنتی، آش فروشی نیکو صفت. بهترین آش شله قلمکار رو توی تهران فقط نیکو صفت داره البته آش رشته ش هم خوبه. کنار آش نون بربری تازه میاره که بوی نونش اشتهاتون رو بیشتر می کنه. با یک بار امتحان کردن مشتری همیشگی اش می شوید.

۹- کافه گل رضاییه

پاتوق‌های قدیمی تهران برای شکموها

خیابان جمهوری، خیابان سی تیر ، بالاتر از موزهٔ آبگینه

همیشه کافه هارو در و دیوارا و دکوراسیونشون نمی سازن، بعضی از کافه ها با آدمای بزرگی که تاریخ ادبی یه مملکتُ ساختن، شناخته می شن. "کافه گل رضائیه" هم از این دسته کافه هاست که "صادق هدایت" سالها روی صندلی هاش نشسته و کتاب ها نوشته. جایی که فضاش به شدت نوستالژی داره و ناخودآگاه آدم رو می بره به تهران قدیم. یه میز لب پنجره هست که همیشه رزروه و داستان قشنگ خودش رو داره می گن صاحب کافه پشت این میز از فروغ خواستگاری میکنه و فروغ جواب رو به فردایی موکول میکنه که هیچوقت نمیاد و میز همیشه منتظره فروغه.

۱۰- کافه فرانسه

پاتوق‌های قدیمی تهران برای شکموها

خیابان انقلاب، نبش خیابان ابوریحان، پلاک ۱۲۷۲

کافه فرانسه در واقع بخشی از قنادی فرانسه است که با وجود نداشتن خیلی از امکانات یه کافه یا محدودبودن منوی آن اما مشتریان زیادی داره که به خاطره خاطره‌انگیزبودن به اونجا سر می‌زنن. کافه فرانسه پاتوق خیلی از دانشجوها هم هست که روزای سرد زمستون مشتری شیرکاکائوی گرم این کافه هستند. قنادی فرانسه در سال ۱۳۴۴ افتتاح شد و وجه تسمیه انتخاب این نام برای این قنادی تولید شیرینی‌های فرانسوی توسط یک قناد فرانسوی بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نظر نظر

      من حتما باید یه سری به پیتزا داوود و اش نیکو صفت و پیتزا بیگ بوی بزنم.خیلی وسوسه انگیزه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من الا آدم سخت گیری نیستم تو غذا، ولی افتضاح ترین غذایی که تو عمرم خوردم مال پیتزا داوود بوده. اونا که خوردن می دونن چی می گم:)

      • شاهین

        موافقم،پیتزا داوود واقعا افتضاحه :))
        اما فضا و رفتارشون خیلی جالبه،اینکه ی مشت کالباس میده تا پیتزا اماده بشه و روی جعبهای نوشابه میشینیم تو اون فضای کوچیک.
        در مجموع باید به دید یک تنوع محیطی بهش نگاه کرد تا لذت ببرین.
        پیشنهاد میکنم حتما یک بار تست کنید.

    • نظر نظر

      من حتما باید یه سری به پیتزا داوود و اش نیکو صفت و پیتزا بیگ بوی بزنم.خیلی وسوسه انگیزه.

    • ارشین

      بین اینها دوست دارم برم پیتزا داودو کافه نادری،البته اش نیکو صفت و بیگ بوی رو رفتم که واقعا حرف ندارن

    • نظر نظر

      من حتما باید یه سری به پیتزا داوود و اش نیکو صفت و پیتزا بیگ بوی بزنم.خیلی وسوسه انگیزه.

    • بدون نام

      خیلی خوب بابا .برو سر بزن .دیوانه مون کردی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج