۲۴۳۸۳۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

گرد و غبار و باد شدید در برخی استان ها

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از احتمال وقوع پدیده گرد و غبار رقیق در استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر و وزش باد شدید در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های رشته کوه البرز و برخی نقاط جنوب و جنوب شرق خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: احد وظیفه مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در سه روز آینده در برخی نقاط سواحل دریای خزر، شمال غرب، بخش‌هایی از شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابرهای جوششی به سبب ناپایداری‌های همرفتی، وزش باد، رگبار باران و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت امروز در دامنه‌های زاگرس جنوبی، بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق نیز رخ خواهد داد.

وی در ادامه افزود: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز ناپایداری‌هایی به صورت خفیف‌تر در دامنه‌های زاگرس جنوبی و برخی نقاط جنوب شرق پیش‌بینی می‌شود. در سه روز آینده نیز وزش باد شدید و در برخی ساعات گرد و خاک در شرق کشور به ویژه منطقه زابل رخ خواهد داد.

به گفته وظیفه تصاویر دریافتی از ماهواره وجود گرد و غبار را بر روی کشور عراق نشان می‌دهد و انتظار می‌رود که طی امروز و فردا در بخش‌های غربی استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر شاهد گرد و غبار رقیق باشیم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهارکرد: آسمان تهران امروز، کمی ابری و در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد و در ارتفاعات بارش پراکنده وجود دارد و بیشینه و کمینه دمای امروز تهران ۳۴ و ۲۳ درجه سانتیگراد است. همچنین آسمان پایتخت در روز دوشنبه، کمی ابری و در بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، ضمن اینکه در شهرهای شمالی استان رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود. در روز سه‌شنبه نیز هوای تهران کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابرو گاهی وزش باد وجود دارد، در شهرهای شمالی استان هم رگبار و رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای ۳۵ و ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور طی سه روز آینده بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب به سبب ناپایداری‌های همرفتی، رشد ابرهای جوششی، رگبار موقتی باران، گاهی رعد و برق و در برخی نقاط وزش باد شدید در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه های رشته کوه البرز و برخی نقاط جنوب و جنوب شرق به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

یکشنبه ۲۲ شهریور: نواحی مرکزی و جنوبی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب فارس، دامنه های زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری و جنوب همدان.

دوشنبه ۲۳ شهریور: غرب آذربایجان غربی و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، جنوب همدان و ارتفاعات هرمزگان و جنوب فارس.

سه‌شنبه ۲۴ شهریور: غرب آذربایجان غربی، زنجان، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران و سمنان، ارتفاعات خراسان شمالی و گلستان و دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب لرستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد همچنین شمال و جنوب فارس.

توصیه می‌شود در مناطق ذکر شده جهت جلوگیری از خسارت‌های احتمالی، تمهیدات لازم بعمل آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج