۲۴۴۱۴۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

به فکر کودکان سرزمین‌مان باشیم

اين روزها شوق خنده‌هاي كودكان از سرتاسر خيابان‌هاي شهر به گوش مي‌رسد. پاييزي كه با مهر مي‌آيد و صداي پاي آن يادآور روزهاي آغاز مدرسه است.

به فکر کودکان سرزمین‌مان باشیم
برترین ها: اين روزها شوق خنده‌هاي كودكان از سرتاسر خيابان‌هاي شهر به گوش مي‌رسد. پاييزي كه با مهر مي‌آيد و صداي پاي آن يادآور روزهاي آغاز مدرسه است.

چه زيباست اگر بتوانيم اين هيجان و شوق را به همه كودكان شهرمان منتقل كنيم. به همين منظور كمپين «نقاشي مهر» با مسووليت موسسه «آينده برتر» و با حضور در بيمارستان حضرت علي‌اصغر اجرا مي‌شود.

اين كمپين يك فعاليت داوطلبانه و اجتماعي براي تامين بسته‌هاي آموزشي كودكان بيمار است؛ كودكاني كه در روزهاي بازگشايي مدارس در بيمارستان بستري هستند و گاهی حتی خانواده‌هاي‌شان توانايي پرداخت هزينه‌هاي درماني آنها را ندارند. دكتر طلاچيان، رياست بيمارستان مي‌گويد: «شاد كردن و توجه به نيازهاي عاطفي رواني اين كودكان بسيار براي‌مان مهم است.»

به فکر کودکان سرزمین‌مان باشیم


يك دنيا تجربه

بيمارستان علي‌اصغر وابسته به دانشگاه علوم‌پزشكي و خدمات بهداشتي‌درماني ايران است که بيش از 50 سال سابقه دارد. اين بيمارستان داراي 45 فوق‌تخصص در تمام رشته‌هاي فوق‌تخصصي كودكان شامل جراحي، كليه، غدد، خون و سرطان، عفوني، ريه، قلب، گوارش، اعصاب، روانپزشكي و مراقبت ويژه كودكان و نوزادان و بخش دياليز است. همچنين درمانگاه خون و سرطان روزانه با حضور سه فوق تخصص در خدمت افراد مبتلا به تالاسمي و كودكان نيازمند به شيمي‌درماني است.

بدون كمك‌هاي مردمي نمي‌توانستيم

هزينه‌هاي درمان مطابق با طرح تحول نظام سلامت و با تعرفه‌هاي دولتي است. اين موضوع باعث شده هزينه‌هاي پرداختي از سوي والدين در مقايسه با سال‌هاي قبل به حداقل برسد. با اين وجود در مواردي بيماران حتي براي پرداخت اين مبالغ هم دچار مشكل هستند و نياز به كمك واحد مددكاري بيمارستان دارند. در طي سال‌هاي متمادي حضور در اين بيمارستان بارها شاهد كمك‌هاي مردمي و مساعدت افراد خيري بوده‌ايم كه گرهگشاي مشكلات بيماران در زمينه‌هاي مختلفي بوده‌اند. شايد تاثيرگذارتر از اين كمك‌ها همتي است كه خيرين در توسعه امكانات و ايجاد خدمات جديد بيمارستان در ابعاد گوناگون ارائه كرده‌اند.

به فکر کودکان سرزمین‌مان باشیم

جشن‌هايي مناسب براي كودكان

علاوه بر توجه به مسائل جسمي بيماران، شاد كردن و توجه به نيازهاي عاطفي رواني آنها مد نظر قرار گرفته و با همكاري گروه‌هاي خير، جشن‌ها و برنامه‌هاي ديداري از بيماران در بيمارستان هماهنگ مي‌شود. اين برنامه‌ها براي حفظ روحيه كودكان بسيار مفيد است و با استقبال زياد كودكان و والدين مواجه شده و محيط پراسترس بيمارستان را به محيطي شاد و دلپذير تبديل مي‌كند.

به آينده برتر بپيونديد

موسسه «آينده برتر» پيشنهادهايي در راستاي توانمندي افراد جامعه مطرح مي‌كند. اين موسسه باور دارد توانمندسازي تنها يك واژه زيبا نيست، بلكه يك فرآيند است؛ فرآيندي كه آغازي دارد و استمرار و تلاش بعد از آن، پايان خوشي را رقم مي‌زند.

توانمندسازي حتي يك آموزش نيست؛ «آينده برتر» فقط قدم اول را آموزش مي‌داند و ديده‌باني و مربيگري همراهانش را تا پايان اين فرآيند از وظايف مهم خودش مي‌داند. اين موسسه تصميم دارد از طريق جمع‌سپاري و كمك‌هاي جمعي در فرهنگ و توانمندي جامعه اثر مثبتي بگذارد. «آينده برتر» موسسه‌اي شامل افرادي است كه باور دارند با يادآوري كردن توانايي‌ها و تمرين و ممارست مي‌توان به خواسته‌ها رسيد. به سبكي از زندگي كه استفاده از توانمندي‌ها و اعتماد به خود، اولين انتخاب هر روز زندگي، بعد از نفس كشيدن باشد.

خيرين پيگير امور مربوط به بيمارستان هستند

خيرين از طريق بخش مددكاري با بيمارستان ارتباط دارند يا مستقيما به مدير يا رئيس بيمارستان مراجعه مي‌كنند. آنها از اين طريق در جريان طرح‌هاي توسعه بيمارستان قرار گرفته و مي‌توانند با انتخاب خود در هر يك از امور مشاركت كنند. بسياري از خيرين با علاقه روند به ثمر رسيدن طرح‌ها را تعقيب مي‌كنند و در لذت نشاندن لبخند بر لب كودكان بيمار سهيم هستند. شماره حساب هداياي بيمارستان ۴۸۱۴۰۲۳۴۵۷ با كد شناسه ۳۸۸۵ در بانك ملت شعبه هجرت و تلفن واحد مددكاري اين بخش ۲۳۰۴۶۳۱۳ است.

تامين بسته‌هاي آموزشي شامل لوازم تحرير به ارزش ۱۰۰ هزار تومان براي ۱۰۰ كودك در نظر گرفته شده است (علاقه‌مندان به شركت در اين طرح و ساير طرح‌ها و همچنین براي دريافت اطلاعات تكميلي مي‌توانند به سايت www. fundorun. com مراجعه کنند يا با شماره‌هاي ۲۶۳۲۷۰۱۲ -۰۹۱۰۷۸۱۴۷۲۷ تماس بگيرند.

از كمك‌هاي خيرين مي‌توان به راه‌اندازي بخش جديد مراقبت ويژه كودكان با ۲۰ تخت، بازسازي و تجهيز اتاق‌هاي عمل بيمارستان، بازسازي و توسعه بخش راديولوژي، بهينه كردن فضاي اورژانس، ايجاد واحدهاي جديد در اورژانس و بهينه كردن برخي از بخش‌هاي تخصصي مانند بخش خون و جراحي اشاره كرد. علاوه بر اين، خيرين در تهيه و خريداري تجهيزات درماني و مراقبتي هم كمك شاياني به بيمارستان كرده‌اند.

درمانگاه خون و سرطان روزانه با حضور ۳ فوق تخصص در خدمت عزيزان مبتلا به تالاسمي و كودكان نيازمند به شيمي‌درماني است. واحدهاي مختلفي مثل الكتروانسفالوگرافي (نوار مغز)، اكوكارديوگرافي، راديولوژي و سونوگرافي، اندوسكوپي فوقاني و كولونوسكوپي، pمتري و مانومتري، دندانپزشكي، اتاق عمل و اورژانس هم در راستاي ارائه خدمت به كودكان در حال فعاليت هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج