۲۴۴۱۷۴
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

به یک گیمر حرفه ای تبدیل شوید

برای عموم ما، هزینه های بازی کردن- منهای خرید خود بازی- با خرید کنسول تمام می شود. با این حال، کم نیستند گیمرهایی که به شیوه ای دیگر، جهان بازی و نحوه ارتباط با آن را می بینند.

به یک گیمر حرفه ای تبدیل شوید



مجله دانستنیها - کسری کریمی طار: برای عموم ما، هزینه های بازی کردن- منهای خرید خود بازی- با خرید کنسول تمام می شود. شما محصول مورد نظر خود را خریده اید و خیالت تان راحت است که حداقل تا دو سال آینده، نیازی ندارید دوباره سر کیسه را شل کنید. با این حال، کم نیستند گیمرهایی که به شیوه ای دیگر، جهان بازی و نحوه ارتباط با آن را می بینند. آن هایی که دوست دارند با خرید بهترین شبیه ساز، بهترین پک رانندگی را تهیه کنند یا آن دسته از عاشقان بازی های مبارزه ای که می دانند برای بهترشدن در این سبک، نیاز به کنترلرهای مخصوص دارند.

از طرفی نباید کاربران حرفه ای رایانه های شخصی یا همان «پی سی گیمرها» را از یاد برد که استاد خرید تجیهزات مرتبط با گیم اند. با وجود این که مدت زیادی از آغاز نسل هشتم نمی گذرد، اما تجهیزات قابل توجه فراوانی وارد بازار شده اند که می توانند تجربه گیمی شما را چندین مرحله ارتقا دهند. باید هشدار دهیم که هیچ کدام از این ساخته ها، محصولات ارزان قیمتی به شمار نمی روند؛ هرچند قدرت این را دارند که تجربه ای متفاوت و در عین حال، لذت بخش برای شما رقم بزنند.

تجهیزات «پلی استیشن 4»

به یک گیمر حرفه ای تبدیل شوید

«پلی استیشن ۴» در حال حاضر پادشاه بلامنازع جهان گیم است و آن طور که از شواهد و قرائن بر می آید، حتی پتانسیل شکستن رکورد پلی استیشن ۲ و تبدیل شدن به بزرگ ترین کنسول بازی تاریخ را دارد. به همین دلیل است که تجهیزات جذاب تری برای آن تولید شده و شرکت ها، با وسواس خاصی محصولات شان را برای گل سرسبد سونی طراحی کرده اند. این تجهیزات، مخصوص دسته ای خاص از گیمرها نیستند و هر گیمر با هر سلیقه ای، می تواند محصول مورد علاقه خودش را در این بخش پیدا کند.

PS۴ Camera

به یک گیمر حرفه ای تبدیل شوید

حتی سینه چاک ترین طرفداران پلی استیشن هم نمی توانند به این سوال که دوربین پلی استیشن ۴، دقیقا برای چه ساخته شده، پاسخ دهند. حقیقت این است که انگار خود سونی ایده چندانی ندارد و ظاهرا این دستگاه تنها جواب زودهنگامی بوده برای به چالش کشیدن «کینکت».

با این حال، ساخته های سونی عموما از کیفیت بالایی بهره می برند که این موضوع در مورد دوربین پلی استیشن ۴ نیز صدق می کند. یکی از بیشترین استفاده های این دوربین، در بازی های آن لاین است، چرا که می توانید با استفاده از آن، با دیگر دوستانتان چت کنید. به بیان ساده تر، این دوربین تنها راه خلاصی شما از هدست است، چه هدست همان محصول زشتی باشد که همراه پلی استیشن ۴ عرضه می شود، چه همان ساخته عظیم الجثه ای که دیگر شرکت ها، آن را تولید می کنند.

علاوه بر این با دادن دستورات مختلف همچون روشن کردن کنسول، می توانید هدایت آن در منوی اصلی را به عهده بگیرید. البته باید هشدار دهیم این محصول، تنها مختص آن هایی است که دوست دارند پک کامل ساخته های سونی را داشته باشند و در این راه، از هیچ هزینه اضافی دریغ نمی کنند.

قیمت: ۲۰۰ هزارتومان

Thrustmaster T۳۰۰ RS steering wheel

به یک گیمر حرفه ای تبدیل شوید

نسخه جدید «Gran Turismo» هنوز وارد بازار نشده، اما این دلیل محکمی برای محروم کردن کاربران پلی استیشن ۴ از یک رانندگی کامل جذاب نیست. T۳۰۰ از بعضی جهات، یکی از بهترین محصولات تولیدشده برای گیمرهای مشتاق رانندگی است، چرا که تنظیمات آن براساس اتومبیل های انتخاب شده تغییر می کند. به طور مثال، اگر یک خودروی قدرتمند برای خود برگزینید، ناگزیر از تحمل سختی های بیشتری خواهید بود.

سازندگان این محصول، سعی بر این داشته اند که گیمر، کاملا با فشار وارد شده به یک راننده حرفه ای مواجه شود. خبر خوب این است که T۳۰۰ علاوه بر پلی استیشن ۴، با پلی استیشن ۳ نیز کار خواهدکرد. این فرمان همین حالا نیز با استقبال خوب کاربران رو به رو شده، چون عملکرد خوبی روی عنوان «Drive Club» داشته و علاقه مندان به این تجهیزات، حسابی از کارکرد محصول مذکور راضی بوده اند. T۳۰۰ نمرات بسیار خوبی از سایت های معتبر دریافت کرده که از بین آن ها، می توان به نمره ۹ سایت «Trusted Reviews» و نمره هشت سایت «IGN» اشاره کرد. البته اگر از مخاطبان پلی استیشن ۴ هستید، توصیه می کنیم تا عرضه اثر جدید «کازونوری یاماتوچی» دست نگه دارید.
قیمت: یک میلیون و 300 هزار تومان

Mad Catz Arcade Fight Stick Tournament

به یک گیمر حرفه ای تبدیل شوید

برای سالیان متمادی، مخاطبان عادی گمان می کردند کنسول های بازی بهترین امکان برای عناوین مبارزه ای هستند، اما آن روی سکه حکایت از چیز دیگری داشت گیمرهای حرفه ای عناوین مبارزه ای (یا به قول خودمان «فایتینگ» ها) همیشه از یک سری کنترلر مخصوص بهره می برند که بیشتر شبیه تجهیزات موسیقی بود تا کنترلر مخصوص گیم.

«مَد کَتز» به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان تجهیزات مرتبط با گیم، چند پیش نسخه دوم سری کنترلرهای Fight Stick Tournament را برای فروش عرضه کرد. نکته جالب در رابطه با این کنترلرها نه در قیمت گزاف شان، بلکه در طراحی آن است. این محصول، دقیقا شبیه کنترلر دستگاه های «آرکید» ساخته شده و به همین سبب دوستداران بازی های مبارزه ای، به آن نمره قبولی داده اند. از طرفی، کنترلر مد کتز علاوه بر پلی استیشن۴، با پلی استیشن ۳ هم کار می کند و حالا که نسخه پنجم «Street DFighter SF» عرضه نشده، کاربران می توانند سری به آرشیو قدیمی خود بزنند و نسخه چهارم این سری مشهور را بازی کنند. جالب است بدانید که در مسابقات «E.V.O»- که بزرگ ترین تورنمنت بازی های مبارزه ای جهان است-، تمامی شرکت کنندگان رشته SF، از این کنترلرها استفاده می کنند.

قیمت: ۶۵۰ هزار تومانئ

Sony DualShock charging dock

به یک گیمر حرفه ای تبدیل شوید

برعکس مایکروسافت، سونی کاربران را مجبور به استفاده از فناوری باتری های قلمی و نیم قلمی- که حداقل متعلق به یک دهه پیش است- نمی کند. شما می تواند با اتصال یک سیم ساده، نه تنها «دوال شوک ۴» را شارژ کنید، بلکه می توانید از آن برای مصارف دیگر همچون انتقال فایل نیز بهره بگیرید.

با این حال، خیل عظیمی از کاربران ترجیح می دهند کنترلر خود را به راحتی شارژ کنند و تجربه کار با دستگاهی کاملا بدون سیم را داشته باشند. داک شارژر دوال شوک ۴، دقیقا برای چنین کاری ساخته شده. نمونه های جداگانه و حتی قلابی فراوان در بازار یافت می شود؛ اما نسخه ای که سونی تولید کرده، از تمامی رقبای خود شکیل تر و در عین حال قدرتمندتر است.

برعکس داک های موبایل یا ساخته های مشابه، این محصول می تواند در یک زمان، دو کنترلر پلی استیشن ۴ را شارژ کند. این داک، خیلی سریع دوال شوک ۴ را شارژ و شما را از شر سیم های اضافی خلاص می کند.

محصول مورد نظر کاملا باب میل گیمرهایی خواهدبود که مشترکا به همراه یکی دیگر از اعضای خانواده خود، از کنسول سونی استفاده می کنند.

قیمت: ۱۱۰ هزار تومان

تجهیزات «ایکس باکس وان»

به یک گیمر حرفه ای تبدیل شوید

مایکروسافت در بخش تجهیزات، در نسل گذشته فروش خوبی را تجربه کرد و علت اصلی آن هم، ناقص عرضه کردن کنسول بود. البته سونی هم دست کمی از مایکروسافت نداشت. هرچند غول «ردموند»، از باتری قابل شارژ گرفته تا هدست (به جز مدل های اولیه) را به صورت جداگانه به فروش می رساند. در این نسل، اوضاع کمی بهبود یافته و دیگر خبری از فروش تجهیزات ضروری نیست، اما به صورت کلی، تجهیزات «ایکس باکس وان»، در سطح پایین ترین نسبت به پلی استیشن ۴ قرار می گیرند. این مشکلی است که می توان با بررسی این فهرست به آن پی برد.

Thrustmaster TX Racing Wheel

به یک گیمر حرفه ای تبدیل شوید

فرمان های ساخته شده برای ایکس باکس هیچ گاه کیفیت نمونه های پلی استیشن را نداشته و ندارند. جالب این جاست که طی یک دهه گذشته، مایکروسافت در زمینه بازی های شبیه ساز رانندگی، عمل کرد بهتری نسبت به سونی داشته و می توان با یک مقایسه ساده بین سری «فورزا» و Gran Turismo، به این حقیقت پی برد. در حال حاضر تنها دو شرکت اقدام به ساخت فرمان مخصوص ایکس باکس وان کرده اند که از بین این دو، نمونه Thrustmaster از کیفیت بالاتری بهره می برد.

این فرمان نه تنها جذابیت عناوین مسابقه ای را افزایش می دهد، بلکه به لطف تکنولوژی «فورس فیدبک» شما را وارد یک مسابقه واقعی می کند. این فناوری، نمونه پیش رفته تر شوک در کنترلرهای بازی محسوب می شود. به طور مثال، در صورتی که خودروی خود را به دیواری بکوبید، فرمان تحت فشار قرار گرفته و برای شما یک موقعیت نسبتا واقعی را شبیه سازی می کند.
نسخه پلی استیشن 4 این شرکت هم دقیقا از چنین فناوری ای بهره می برد. دیگر نکته مثبت محصول Thrustmaster، مربوط به طراحی بی نظیر آن است. طوری که انگار شرکت سازنده فرمان یک دستگاه خودروی فراری را از جا کنده و آن را برای بازی فورزا، به شما اهدا می کند!

قیمت: 950 هزار تومان

Samsung M3 USB 3.0 external HDD

به یک گیمر حرفه ای تبدیل شوید

با وجود حافظه نسبتا زیاد پانصد گیگابایتی ایکس باکس وان، ممکن است بسیاری از کاربران این کنسول با مشکل کمبود حجم رو به رو شوند. این مشکل در کنسول سونی وجود ندارد، اما به روز رسانی عجیب و غریب محصول مایکروسافت (پچ سیزده گیگابایتی «Dead Rising» را به خاطر آورید)، دلیل اصلی برای خرید یک هارد اکسترنال است، آن هم از نوع USB ۳.۰، شیوه کارکرد ایکس باکس وان به گونه ای است که با اتصال یک هارد اکسترنال USB ۳.۰، می توانید از آن همچون حافظه ای داخلی (Internal HDD) استفاده کنید.

البته در حال حاضر، نمونه یک ترابایتی ایکس باکس وان با قیمت چهارصد دلار عرضه و نسخه پانصد گیگابایتی اش با قیمت ۳۵۰- دلار خرید و فروش می شود. اگر بنا به هر دلیلی، نمونه دوم را خریدید یا از کاربران قدیمی ایکس باکس وان هستید، ممکن است دیر یا زود به فکر خرید یک هارد اکسترنال مخصوص بیفتید. این همان جایی است که «M۳» وارد گود می شود؛ یکی از ساخته هایی که می تواند به کمک کاربران کنسول مایکروسافت بشتابد و از منظر طراحی هم محصول خوش نمایی به حساب می آید.

قیمت: ۲۷۰ هزار تومان

Hori Real Arcade Pro One

به یک گیمر حرفه ای تبدیل شوید

شاید تا نسل پیش، خرید یک جوی استیک مخصوص گیم برای ایکس باکس ۳۶۰، کار چندان به صرفه ای محسوب نمی شد، مخصوصا این که عموم طرفداران عناوین مبارزه ای، از دیرباز کنسول های سونی را به مایکروسافت ترجیح می دادند. این موضوع تا زمانی که «Killer Insinct» به صورت انحصاری برای ایکس باکس وان عرضه شد، ادامه داشت.

این عنوان انحصاری که بازمانده یکی از بهترین آثار کلاسیک تاریخ صنعت بازی است، مثل نسخه های قبلی، روی «کمبود»های فراوان تاکید دارد. واکنش خوب کاربران و منتقدان و همچنین حضور این اثر در مسابقات E.V.O، باعث شد تا سازندگان، کنترلرهای مخصوص خود را برای کنسول مایکروسافت نیز عرضه کنند.

این محصول سعی داشت تا جایی که می تواند تجربه دستگاه های آرکید را به کاربران منتقل کند و در این راه نیز بسیار موفق عمل کرده. براساس نظر بیشتر منتقدان، این کنترلر حتی از «Arcade Fight Stick» هم گوی سبقت را ربوده و عمل کرد بهتری از خود به جای می گذارد.

به گفته سازندگان، در ساخت این محصول سعی شده همه چیز شبیه دستگاه های آرکید «Street Fighter» باشد. افسوس که نسخه پنجم این بازی، تنها برای پلی استیشن ۴ عرضه می شود!

قیمت: ۴۸۰ هزار تومان

تجهیزات «کامپیوتر شخصی»

به یک گیمر حرفه ای تبدیل شوید

صحبت از تجهیزات بازی که می شود، کاربران رایانه های شخصی با لبخندی بر لب، اطلاعات بالای خود را به رخ دیگر گیمرها می کشند. آن ها از دیرباز با این تجهیزات آشنایی دارند. به قولی، خرید چنین تجهیزاتی حداقل برای یک کاربر حرفه ای، قانونی نانوشته است که عموما گیمرهای این چنینی، آن را رعایت می کنند. از طرفی، بسیاری از تجهیزات کنسولی به راحتی روی رایانه های شخصی قابل استفاده اند و کمتر پیش می آید که پی سی گیمرها حسرت تجهیزات گیمینگ را بخورند.

Razer Death Adder Chroma

به یک گیمر حرفه ای تبدیل شوید

«ریزر» یکی از خوش نام ترین سازندگان تجهیزات رایانه های شخصی است، مخصوصا محصولاتی که با گیمرها در ارتباط اند. سال هاست که ساخته های این شرکت، به انتخاب نخستین کاربران بدل شده اند و در حال حاضر، ماوس های «Death Adder Chroma» شان از محبوبیت بالایی برخوردارند.

در نگاه نخست، ساخته جدید ریزر تفاوت چندانی با دیگر ماوس های رده بالا ندارد، اما ویژگی های آن زمانی هویدا می شود که یک بازی اول شخصی را با آن انجام دهید. آن گاه احساس می کنید که قدرتی فرابشری دارید و می توانید در جهان بازی، به نبرد هر نوع دشمنی بروید.

محصول مورد نظر با داشتن DPI بالا (۱۰هزار) یکی از حساس ترین ماوس هایی است که در بازار یافت می شود. موضوعی که کاملا مطلوب دوستداران عناوین «شوتر» است؛ هرچند اگر از مخاطبان عناوین «MMO» و «MOBA» باشید که هرگز «Dota ۲» را با تجربه دیگری عوض نمی کنند، این محصول نمی تواند چندان شما را راضی نگه دارد.

نداشتن دکمه هایی کوچک در اطراف ماوس، شما را هنگام چنین بازی هایی به دردسر می اندازد و همان بهتر که عطای آن را به لقایش ببخشید.

قیمت: ۲۳۰ هزار تومان

Logitech Wireless Keyboard K۸۰۰

به یک گیمر حرفه ای تبدیل شوید

عموم گیمرها ترجیح می دهند با کی بوردهای با سیم بازی کنند. اشتباه نکنید؛ آن ها عاشق محصولات بدون سیم اند؛ اما از طرفی به سازندگان و کی بوردهای بی سیم اعتماد ندارند. خوشبختانه شرکت «لاجی تک»، محصولی تولید کرده که می تواند بار دیگر کی بوردهای بدون سیم را به آغوش گیمرها باز گرداند. دکمه های این کی بورد، کاملا هوشمندانه و برای مخاطبان حرفه ای- از نویسنده گرفته تا گیمر- طراحی شده است. اما نقطه قوت اصلی آن، به نور پس زمینه اش مربوط می شود. این محصول، کاملا باب میل مخاطبانی است که علاقه ای به نور در شب ها ندارند و در عین حال می خواهند بازی کنند. شما می توانید میزان نور کی بورد را تنظیم کنید و به کار خود بپردازید.

جالب این جاست که کی بورد لاچی تک، از حساسیت بالایی برخوردار است و متوجه تماس شما با صفحه می شود. شاید تنها مشکل این محصول، ظاهر نه چندان فریبنده اش باشد، هرچند باید در نظر داشت که از منظر کارکرد، با یکی از ساخته های موجود در بازار رایانه های شخصی طرف هستید. در انتها باید به شارژی بودن این کی بورد نیز اشاره کنیم که البته با وجود نگه داشتن شارژ برای ۱۰ روز، نباید چندان مشکل ساز باشد.

قیمت: ۲۴۰ هزار تومان

Kingston Hyper X Cloud II

به یک گیمر حرفه ای تبدیل شوید

وقتی صحبت از هدست های مخصوص گیم می شود، منظور همان محصولات عظیم الجثه ای است که می توانند باصدای رسایشان مرزهای مابین بازی و واقعیت را درنوردید. این ساخته شرکت «کینگ استون» قطعا بهترین محصولی نیست که بتوانید بخریدش، اما از منظر اقتصادی و کارآیی، مطمئن ترین نمونه ممکن است.

ابتدا به میکروفن جداشدنی اش اشاره کنیم که از نکات مثبت این هدست به حساب می آید. در وهله دوم باید از کیفیت بالای صدایش یاد کرد. عموم هدست ها، مخصوصا هدست های گیم، قدرت را به کیفیت ارجح می دانند؛ اما کینگ استون با رعایت همین نکته ظریف، زمینه ساز ساخت یکی از بهترین محصولات ممکن در جهان گیم شده است.

در بخش طراحی هم با ساخته ای سر و کار داریم که شباهت فراوانی به هم قطاران خود دارد. با این حال «Cloud II» زود خراب نمی شود؛ این موضوعی است که هم منتقدان و هم کاربران در موردش یک صدا بوده اند.

تنها نقطه ضعف این محصول، نداشتن فناوری «کنسل کردن نویز» است که در تمامی هدست های قدرتمند امروزی دیده می شود؛ هدست هایی که البته قیمتی به مراتب گران تر از ساخته کینگ استون دارند.

قیمت: ۴۵۰ هزار تومان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      از کجا فهمیدی قیمت این استیک های مخصوص فایتینگ اینقدر هست ؟ کل ایران رو هم بگردی پیدا نمیکنی!

    • ّبه تو چه

      من گیمر PC هستم فقط

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج