۲۴۴۵۹۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

برای خرید تلویزیون حتما بخوانید!

با وجود ورود تکنولوژی های جدید تصویری،تلویزیون های سنتی (CRT) به حاشیه رفته و مدل های پیشرفته جایگزین آنها هستند.اگر مطالب این مجموعه را مطالعه کرده باشید قطعا در جریان اخبار روز تلویزیون ها و سخت افزارهای آنها هستید.

وب سایت برسام: با وجود ورود تکنولوژی های جدید تصویری،تلویزیون های سنتی (CRT) به حاشیه رفته و مدل های پیشرفته جایگزین آنها هستند.اگر مطالب این مجموعه را مطالعه کرده باشید قطعا در جریان اخبار روز تلویزیون ها و سخت افزارهای آنها هستید.

بسیاری از مدل های معرفی شده نیز هم اکنون در بازار کشور موجود هستند.اگر شما هم تا کنون موفق به خرید این تلویزیون ها نشده اید و یا قصد خرید آنها را دارید،در این مطلب به معرفی چند نکته مهم برای شما عزیزان میپردازیم.

بهتر است در ابتدای کار یک بودجه نهایی و مناسب برای خرید خود انتخاب کنید.در قسمت بعد باید متراژ محل قرار گیری را محاسبه کنید تا پس از خرید از اندازه کوچک و یا بزرگ آن آزرده خاطر نشوید.

در انتخاب یک مهم را باید به خاطر بسپارید و آن هم تمایل شما برای خرید یک تلویزیون با امکانات بسیار و کیفیت تصویر مناسب است و یا یک تلویزیون صرفا بزرگ؟در قیمت های متوسط،اگر بخواهید یک تلویزیون با ابعاد بزرگ در اختیار داشته باشید،مجبور به فدا کردن فاکتورهای مانند کیفیت و امکانات در مقابل آن هستید.

برای خرید تلویزیون حتما بخوانید!

پس اگر بودجه شما برای خرید محدود است،برای درک بهتر از یک مثال استفاده میکنیم.شما هم اکنون بودجه ایی بالغ بر ۳ میلیون تومان برای خرید یک تلویزیون در نظر گرفته اید.

با این بودجه میتوانید یک تلویزیون ۴۰ اینچ با امکاناتی مانند سیستم عامل هوشمند،اتصال به اینترنت،گاها پخش ۳D و فناوری LED داشته باشید که در کنار دقت تصویر ۱۰۸۰*۱۹۲۰ و یک پنل با کیفیت،انتخابی مناسب برای کاربران مشکل پسند است.

اما اگر با همین بودجه مجبور به انتخاب یک تلویزیون با ابعاد بزرگتر مانند ۵۰ و ۴۸ اینچ شوید،امکانات مناسبی را دریافت نخواهید کرد و یک تلویزیون نسبتا بزرگ اما با حداقل امکانات و کیفیت بسیار ساده خواهید داشت.پس در هنگام خرید با بودجه های متوسط و محدود،این فاکتور را مد نظر قرار دهید.

با وجود تکنیک های جدید مانند LED Back light،OLED و SUHD خرید تلویزیون های پلاسما هیچ ضرورتی ندارد.این تکنولوژی بسیار قدیمی بوده و در حال حاضر برای کار در مکان های عمومی و جنبه های تبلیغاتی مناسب است و انتخاب درستی برای منازل نخواهد بود.

مصرف انرژی بالا،آمار نسبی خرابی های بالا به دلیل گرمای قطعات و عقب ماندگی تکنولوژی،کنتراست متوسط،دقت پائین و تراکم پیکسلی نامناسب از مهمترین نقاط ضعف پلاسما در مقابل دیگر مدل های روز است.

برای خرید تلویزیون حتما بخوانید!

حال اگر قصد خرید یک تلویزیون در ابعاد نسبتا بالا و کارایی مناسب را دارید،رعایت برخی از فاکتورها برای شما ضروری است.

در ابتدا از وجود گارانتی مطمئن شوید.حتما این نکته را مد نظر قرار دهید که تلویزیون خریداری شده،به سفارش ایران تولید شده باشد و از فرکانس های تیونر دیجیتال ایران،زبان فارسی و سیستم عامل فارسی پشتیبانی کند.برخی از تداخلات و ناهماهنگی در موارد ذکر شده،بسیار آزار دهنده خواهد بود و لذت استفاده از امکانات را از شما دریغ خواهد کرد.

پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری یک شرکت معتبر گارانتی از یک محصول گران قیمت،یک الزام است که در سالهای اخیر به خوبی فرهنگ سازی شده است.برای خرید یک تلویزیون با بودجه ایی بین ۳٫۵ الی ۴٫۵ میلیون تومان،مدل های موجود همگی در ابعاد ۴۶ تا ۵۰ اینچ هستند.

مدل هایی مانند SAMSUNG ۴۸H۶۴۹۰ از امکانات متنوعی برخوردار هستند.سیستم عامل هوشمند،قابلیت دریافت فرمان های صوتی به زبان فارسی،اتصال به دستگاه های پخش از طریق تکنولوژی "DLNA" و سیستم اختصاصی سامسونگ،قابلیت اتصال موس و کیبورد،دقت تصویری بالا و پشتیبانی از یک طیف گسترده رنگ (نزدیک به Delta ۳) و…از نمونه امکانات آنها هستند.

پس اگر قصد خرید یک تلویزیون با بودجه ذکر شده را دارید،در هنگام خرید به این نکات نیز توجه نمائید.لازم به ذکر است که قابلیت نمایش محتوا از طریق پورت USB،یک امکان ساده و همگانی است که تمام تلویزیون های موجود در بازار از این قابلیت برخوردار هستند.پس به این موضوع به چشم یک آپشن ویژه نگاه نکنید!

برای خرید تلویزیون حتما بخوانید!

در آخرین قسمت به آن دسته از کاربرانی میپردازیم که با بودجه های نامحدود و بسیار مناسب،قصد خرید یک تلویزیون مدل بالا را دارند.انتخاب های بسیاری برای این دسته از عزیزان وجود دارد.به عنوان مثال دقت های قابل پخش در مدل های HI-END موجود،۴K/UHD است.

متاسفانه شبکه های داخلی پخش ایران از دقت های FHD هم پشتیبانی نمیکنند و هیچ امیدی برای ورود به دقت ۴K نخواهیم داشت.

علاوه بر اینها دسترسی به محتوای ۴K نیز بسیار سخت بوده و بهتر است که قید آن را به کلی بزنید.پس در نتیجه در زمان خرید یک مدل ۴K این موضوع را مد نظر قرار دهید که در بهترین حالت شما قادر به تماشای محتوا در دقت ۱۰۸۰*۱۹۲۰ هستید.

اما این نکته را هم نباید فراموش کرد که اکثر مدل های موجود در بازار مانند مدل های OLED و SUHD از یک موتور ارتقاء تصویر برخوردار هستند که میتوانند ضمن تقویت تصاویر،رزولوشن آنها را نیز افزایش دهد.این مدل ها به واقع تکامل امکانات هستند و از سخت افزارهای قدرتمند در کنار بهترین تکنولوژی های پنل استفاده میکنند.

انتخاب یک مدل منحنی (CURVED) و یا تخت،به سلیقه شما بستگی دارد.هیچ الزامی مبنی بر خرید یک تلویزیون منحنی ندارید مگر آنکه در نزدیکی آن قرار گرفته و از محل نصب تلویزیون دور نباشید و همچنین مایل به آوردن یک تکنولوژی جدید برای به رخ کشیدن زیبایی آن باشید!

برای خرید تلویزیون حتما بخوانید!

این نکته مهم را مد نظر قرار دهید که یک تلویزیون منحنی از اطراف دید مناسبی ندارد و برای استفاده صحیح از آن به طور قطع باید در روبرو تلویزیون قرار بگیرید.در حال حاضر در طی چند روز گذشته مدل های SUHD سامسونگ نیز به موجودی بازار ایران اضافه شده اند که با قیمت های متوسط ۹ میلیون تومان میتوان یک مدل ۵۵ اینچ از آنها را خریداری کرد.

خوب یا بد،ابعاد تلویزیون ها رو به گسترش است و کمپانی ها تمایل چندانی برای مانور بر روی اینچ های پائین مانند ۳۲ تا ۴۰ اینچ را ندارند.

از همین رو اکثر امکانات ها در تلویزیون های ۴۶ اینچ به بالا نهفته است.این موضوع به دلایل بسیاری اتفاق افتاده است که از جمله آنها سود پائین در اینچ های کوچکتر و عدم توجیه تولید تکنیک های مدرن در این ابعاد است.علاوه بر اینها میل کاربران به اینچ های بالا نیز به منزله یک تائید برای کمپانی ها است.

پس در هنگام انتخاب و خرید یک تلویزیون تمامی فاکتورها را به دقت بررسی نمائید تا از این آشفته بازار به همراه محصول مورد علاقه خود خارج شوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج