۲۴۴۶۷۷
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

حسینی: ازدواج با مهریه پایین را ترویج بدهیم

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف استان تهران گفت: هر ساله طرح پیوند آسمانی در جوار یکی از امام زادگان عظیم الشان با هدف ترویج ازدواج ساده و اجرای نیات امینانه موقوفات و ترویج ازدواج با مهریه‌های پایین برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف استان تهران گفت: هر ساله طرح پیوند آسمانی در جوار یکی از امام زادگان عظیم الشان با هدف ترویج ازدواج ساده و اجرای نیات امینانه موقوفات و ترویج ازدواج با مهریه‌های پایین برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی عصر سه‌شنبه همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) در طرح پیوند آسمانی که به منظور ترویج فرهنگ ازدواج آسان با حضور ۴۰ زوج جوانان در جوار آستان مقدس امامزاده حسن (ع) برگزار شد افزود: مبارک‌ترین، مقدس‌ترین و پاک‌ترین ازدواج، ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) است. اگر ما امروز در جوار این امام زاده واجب التعظیم هستیم و برای امر ازدواج جوانان آمده‌ایم به برکت ازدواج این دو گل باغ هستی است. در این مکان مقدس بهترین اعمال یعنی ازدواج رخ می‌دهد و جوانان زندگی خود را در مقدس‌ترین زمان و مکان شروع می‌کنند که پر از شادی و نشاطی است که همراه با رعایت موازین شرعی است.

او ادامه داد: از جمله نکاتی که در ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) وجود دارد سادگی است که به وضوح می‌توان آن را دید. با برکت‌ترین ازدواج عالم ساده‌ترین ازدواج بوده است که در تمام این‌ها حکمتی نهفته است. مهریه پایین آن هم برای سرور زنان عالم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف استان تهران ادامه داد: نکته بعدی که در ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) وجود دارد حاصله ثمره ازدواج است که مقدس‌ترین و پاک‌ترین انسان‌های روی زمین از خیر و برکت همین ازدواج هستند. این آرزوی هر زوج و پدر و مادری است که بهترین فرزند و صالح‌ترین فرزند را داشته باشد. زوج‌های جوان در این راستا می‌توانند کتاب ریحانه بهشتی را مطالعه کنند که در تربیت فرزند و نسل به آن‌ها کمک زیادی می‌کند.

حسینی در ادامه با ارائه گزارشی از موقوفات سازمان اوقاف برای امر ازدواج گفت: در راستای امر ازدواج بیش از ۳۰ موقوفه داریم که برخی از این موقوفات برای سادات و برخی برای عموم است و اکثر موقوفات برای مسکن جوانان است و سالانه قریب به هزار نفر در طرح پیوند آسمانی که امروز به صورت نمادین در آستان جوار امامزاده حسن برگزار شده است شرکت می‌کنند اما این تعداد هنوز کافی نیست و باید موقوفات بیش‌تری را برای امر ازدواج اختصاص بدهیم.

وی گفت:‌ هر ساله طرح پیوند آسمانی در جوار یکی از امامزادگان عظیم‌الشان برگزار می‌شود که یکی از اهداف ما رواج ازدواج ساده و طرح اجرای نیت امینانه موقوفات است و هم‌چنین می‌خواهیم ازدواج با مهریه پایین را در بین جوانان ترویج بدهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      شما تلاش کن تا ازدواجهای صورت گرفته که به چند ماه نرسیده به طلاق منجر می شود جلو گیری شود .

    • سونيا

      چرا در مورد جهيزيه كه بر عهده خانواده دخترهاست هيچي نميگيد تو اين موقعيت كه قيمتها سر به آسمون كشيده خانواده پسر هم بايد در اين مورد مشاركت داشته باشند در هر صورت بيشتر آقايون با رندي از مهريه فرار ميكنند!!!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خانم محترم... رندی رو شما میکنید که همه چی رو گردن مرد بیچاره میاندازید، همین الان هم اقلام اساسی زندگی رو مردها دارن میگیرن، دیگه اون یکی دو دست کاسه بشقاب و قابلمه که میگیرید هم خیلی بهتون زور میاد، تازه خوبه که استفادش رو خودتون و ماشاا... پدر و مادر و برادر و خواهر و ...خودتون میبره...

    • یک ایرانی

      قابل توجه اون دسته از خانواده هایی که به واسطه مهریه روی دخترانشون قیمت گذاری میکنن و بعنوان یک کالا بحساب میارن ...
      بعد از موفقیت کمپین (خودروی صفر نخرید تا ارزان شود) حالا به امید خدا باید کمپین (با دختران ازدواج نکنید تا مهریه ها برداشته شوند) به راه بیافته...

    • سونيا

      جناب ناشناس يك جهيزيه آبرومند حداقل پنجاه ميليون قيمت داره ... حتما خانم شما فقط كاسه و بشقاب تحويلتون داده ،،. بنده خدا شايد نداشته كه بخره ،،، ضمنا اگر هر بار خانواده زنت اومدن كه بخورن و بپاشن چشماتو براشون گرد كن و اخم و تخم كن جواب ميده بيچاره ها ديگه سالي يكبار سر به دخترشون نميزنن ...

    • یک ایرانی

      قابل توجه اون دسته از خانواده هایی که به واسطه مهریه روی دخترانشون قیمت گذاری میکنن و بعنوان یک کالا بحساب میارن ...
      بعد از موفقیت کمپین (خودروی صفر نخرید تا ارزان شود) حالا به امید خدا باید کمپین (با دختران ازدواج نکنید تا مهریه ها برداشته شوند) به راه بیافته...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج