۲۴۵۲۲۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دولت یمن مقر خود را به عدن منتقل کرد

پس از ورود نخست‌وزیر مستعفی یمن و هفت وزیر کابینه وی به شهر عدن، دولت مستعفی اعلام کرد که به شکل رسمی مقر خود را به عدن منتقل کرده است.

خبرگزاری ایسنا: پس از ورود نخست‌وزیر مستعفی یمن و هفت وزیر کابینه وی به شهر عدن، دولت مستعفی اعلام کرد که به شکل رسمی مقر خود را به عدن منتقل کرده است. همزمان سفیران آمریکا، روسیه و فرانسه تلاش‌هایی را برای احیای روند صلح آغاز کرده‌اند در همین راستا با منصورهادی در ریاض دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری الفجر، سفیران کشورهای آمریکا، فرانسه و روسیه روز سه‌شنبه در ریاض با عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن دیدار و با وی درخصوص آخرین تحولات یمن و راه‌های حل و فصل بحران این کشور گفتگو کردند.

هادی در دیدارش با متیو تولر، سفیر آمریکا در یمن مدعی شد که دولت مستعفی همه تلاش خود برای تحقق ثبات و امنیت در یمن در چارچوب حل و فصل سیاسی بحران فعلی به کار خواهد بست.

وی همچنین بر لزوم اعمال فشار بر انصارالله جهت اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت بدون هیچ قید و شرطی تاکید و از آمریکا به خاطر حمایت‌هایش از دولت مستعفی یمن تقدیر کرد.

سفیر آمریکا نیز مدعی شد که آمریکا از ثبات و امنیت یمن حمایت می‌کند.

این اظهارات سفیر آمریکا در حالی ایراد شد که این کشور با همکاری عربستان از ماه‌ها قبل حملات وحشیانه‌ای را علیه مردم یمن آغاز کرده است.

هادی در دیدارش با سفیر فرانسه و هیات همراه وی نیز ضمن بررسی روابط دو جانبه و راه‌های تقویت آن آخرین تحولات یمن را مورد بررسی قرار داد.

سفیر فرانسه نیز آمادگی کشورش برای گسترش روابط با یمن و ارائه حمایت از یمن به ویژه در شرایط کنونی تاکید کرد.

منصور هادی در دیدار جداگانه با سفیر روسیه در یمن نیز با اشاره به تمایل یمن برای ارتقای دو جانبه از حمایت‌های روسیه تقدیر کرد.

سفیر روسیه نیز اعلام کرد که کشورش خواهان صلح در یمن از طریق ایجاد مکانیسمی مناسب برای اجرای قطعنامه شورای امنیت است.

در همین حال برخی منابع اعلام کردند که اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن با هدف قانع کردن دولت مستعفی جهت حضور بر سر میز مذاکرات مستقیم با انصارالله به ریاض رفته است. این سفر ولد شیخ احمد پس از کارشکنی دولت مستعفی در تلاش برای احیای مذاکرات صلح و مشروط کردن حضورش در مذاکرات به اجرای قطعنامه شورای امنیت صورت گرفت.

از سوی دیگر شبکه اسکای نیوز از بازگشت خالد بحاح، نخست‌وزیر مستعفی و معاون منصور هادی به همراه هفت تن از وزرای کابینه دولت فراری یمن به عدن خبر داد.

دولت مستعفی یمن امروز به طور رسمی اعلام کرد که مقر خود را از ریاض به عدن، در جنوب یمن منتقل کرده است. این کار زمینه را برای بازگشت منصورهادی به عدن نیز فراهم می‌کند.

راجح بادی، سخنگوی دولت مستعفی یمن نیز اعلام کرد که کابینه دولت ظرف دو روز آینده اولین نشست خود را در عدن برگزار می‌کند و بازسازی یمن از الویت‌های کنونی دولت مستعفی است.

علاوه بر این در حملات جنگنده‌های عربستانی به مناطق مختلف یمن ۴۰ تن از غیرنظامیان بی‌گناه کشته شدند.

در این حملات که مناطق مسکونی و خانه‌های شهروندان در استان‌های ذمار، صعده، المحویت و استان حجه را هدف قرار داده بود بیش از ۲۵ تن زخمی شدند.

درگیری‌ها در جبهه‌های مختلف استان مأرب به ویژه ورودی جنوب غربی این کشور ادامه دارد و ارتش یمن و کمیته‌های مردمی موفق شدند به سه حمله نیروهای ائتلاف عربی در این استان پاسخ دهند.

در همین حال یک منبع نظامی در یمن از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه جنوبی شهر تعز خبر داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج