۲۴۵۳۶۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

آخر هفته های فرهنگی طعم دیگری دارد، گاه با تماشای یک ساعت نمایش یا نگاه کردن به یک فیلم در سینما از جریان روزمره جدا می شوید و برای یک هفته انرژی می گیرید، بسیاری از تفریحات فرهنگی هزینه ی چندانی هم ندارد.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته




برترین ها - ایمان عبدلی: آخر هفته های فرهنگی طعم دیگری دارد، گاه با تماشای یک ساعت نمایش یا نگاه کردن به یک فیلم در سینما از جریان روزمره جدا می شوید و برای یک هفته انرژی می گیرید، بسیاری از تفریحات فرهنگی هزینه ی چندانی هم ندارد، می شود با کمترین مبلغ کتابی خرید و دنیایی در ذهن ساخت، گوش دادن به موسیقی، خواندن کتاب ، تماشای فیلم ، رفتن به یک گالری یا نگارخانه هوایتان را عوض می کند. ما در اینجا راهنماییتان می کنیم .

تلویزیون

جمعه ساعت 9 صبح می توانید "صبح روز بعد " را در شبکه ی پنج ببینید، اگر هوای قصه های مجید و بی بی را کردید فیلم را از دست ندهید، برای دهه ی شصتی ها انتخاب مناسبی درصبح یک روز تعطیل است، پارک ژوارسیک را هم امشب می توانید در شبکه ی سه ببینید؛ فیلم شناخته شده ی استیون اسپیلبرگ مخاطبان سینمای تخیلی را راضی خواهد کرد، شبکه سه برای جمعه هم فیلم "شرط اول " را در کنداکتور گنجانده، اگر علاقه مند به فیلم های کمدی این سالهای سینمای ایران هستید، فیلم شما را راضی خواهد کرد.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

کیوسک

ماهنامه ی فیلم به مناسبت روز ملی سینما ویژه نامه ای منتشر کرده است که در نوع خودش خواندنی است، البته این ویژه نامه تا اندازه ای تحت تاثیر درگذشت ایرج کریمی منتقد و کارگردان سینما قرار گرفته، اما مطالب خواندنی زیادی دارد، پرونده ای مفصل برای بازیگران تیپ ساز و شخصیت ساز در کنار نقش های خاص، همچنین یررسی کمدین های تپل در کنار سیری در نقش های منفی سینمای ایران، بررسی فم فتال های گل منگلی و..از خواندنی ترین مطالب این شماره است .

اکران

این روزها سینمای هنر و تجربه میزبان علیرضا داود نژاد شده است؛ روغن مار، فیلمی ساختارشکن و تجربی، خود داود نژاد در مصاحبه هایی که راجع به فیلم داشته تاکید کرده که فیلم را برای مخاطب عام نساخته و ازاین رو گنجاندن فیلم در گروه هنر و تجربه اقدام مناسبی بوده است، اگر تجربه های جسورانه ای چون: کلاس هنرپیشگی و مصائب شیرین را دوست داشته اید این کار را هم می پسندید ولی اگر سینمای قاعده مند و کلاسیک را دوست دارید قید "روغن مار" را بزنید.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

تماشاخانه

نمایش "دریازدگی" کاری از عباس جمالی این روزها در تالار حافظ در حال اجراست، پانته آبهرام، رضا بهبودی، بهرنگ علوی و ستاره پسیانی بازیگران نمایش هستند، نمایش تا امروز بازخورد مثبتی داشته است، نمایشی با لایه های پیچیده ی قابل کشف که برای مخاطب جدی تر نمایش می تواند جذاب باشد، دریازدگی به وضعیت عدم تعادل می پردازد؛ به وضعیت آدم هایی که در جامعه ی مصرفی امروز بنا به دلایل مختلف دچار کمبود می شوند و از طرفی دچار وابستگی های مختلف هستند، دیالوگی از نمایش: «مهدخت:بعد از مدت ها دارم از یه چیزی عمیقا می ترسم نمی دونم از چی، اما تنم زودتر از خودم فهمیده، کف دستام عرق میکنه، انگار دارم یه مسیر طولانی میدوم از مدرسه تا خونه، تا دست پسری که دوست دارمم بهم نرسه، یه مسیر طولانی از انقلاب تا امیرآباد از دست موتوریا یه مسیر طولانی ...»، درضمن نمایش بازی های خیلی خوبی هم دارد.

آلبوم و کنسرت

«یادی به رنگ امروز» نام آلبوم جدید علی زند وکیلی است، آلبومی مبتنی بر کارهای قدیمی ایرانی نظیر: گلنار، رفته، به سوی تو، مرغ شب، شهزاده ی رویا و...تمام کارها با تنظیمی امروزی تر و جذاب تر ارائه شده اند؛ خریدش ضرر ندارد، کمی موسیقی و خیلی آرامش فقط با چهارهزارتومان.مازیار فلاحی هم امشب در سالن میلاد اجرای زنده خواهد داشت، طرفدارانش بشتابند، چارتار را هم می توانید در برج میلاد بشنوید؛ امشب و فردا شب و..تا دوم مهرماه.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

گالری

گالری طراحان آزاد میزبان نمایشگاهی است با عنوان: «گذر هراسی»، نمایشگاهی متشکل از آثاری در باب زنان در شکل های متنوعی نظیر: مجسمه، نقاشی، عکس و چیدمان... در توضیح این نمایشگاه که محصول یک کار جمعی است آمده: حضور اجتماعي زنان يکي از چالش‌هاي تاريخي جامعه ما بوده است. چالشي فرسايشي که هر چند با دستاودهاي بسيار رو به پيش مي‌رود، ليکن در اين مسير بحران‌هاي تلخي نيز به خود ديده است. گاه به نظر مي‌رسد در پيچ‌هاي تند تاريخ معاصر، اين موضوع (مخالفت با حضور اجتماعي زنان) به مثابه سمبل و نشاني از هرگونه برابري خواهي پيگيري می شود. در امتداد تلاطم‌ها و مخالفت‌هاي ناشي از اين حضور، بحران‌هايي گاه و بي گاه بروز مي‌کند که آسيب آن‌ها متوجه کل جامعه است و در دراز مدت بر روان تمامي ما خراش مي‌اندازد. يکي از تلخ‌ترين بحران‌هايي که جامعه ما اخيراً با آن مواجه شده ، حملات اسيد پاشي به زنان در خيابان‌ها در پاييز سال گذشته است. ماجرايي که علاوه بر قربانيان، روح جامعه را نيز آزرد و به طور گسترده؛ احساسي از شرم، انزجار و هراس از حضوردر جامعه را در ميان مردم برانگيخت.

کتاب

"مارک دو پلو" عنوان سفرنامه های منصور ضابطیان به کشور های مختلف از اروپا تا آفریقا است، اگر هوس کرده اید با نثری ساده و روان و البته دلنشین به آفریقا و اروپا سفر کنید، این کتاب پیشنهاد مناسبی است،ضابطیان آدم خوش ذوقی است چه آن زمان که در هفته نامه چلچراغ کار ژورنالیستی می کرد، چه وقتی که سکاندار برنامه رادیو هفت در شبکه آموزش بود، چه وقتی که تصمیم میگیرد تجربیاتش را از سفرهایش روی کاغذ بیاورد،نشر مثلث این کتاب را سال گذشته منتشر کرده است.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج