۲۴۶۲۰۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

زمان توزیع کتب درسی کلاس اولی ها

یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز کلاس اولی سه‌شنبه ۳۱ شهریور با برگزاری جشن شکوفه‌ها به مدرسه می‌روند. طبق گفته‌های مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش دستورالعمل استقبال از دانش‌آموزان کلاس اولی به مدارس ارسال شده است و کتاب‌ها نیز روز اول مهر توزیع می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار کلاس اولی روز سه شنبه ۳۱ شهریور سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند، دستورالعمل مربوط به بازگشایی مدارس ابتدایی و استقبال از دانش‌آموزان کلاس اولی به مدارس ارسال شده است.

تا امروز در دوره ابتدایی حدود ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز ثبت‌نام کرده‌اند که در سال گذشته این تعداد ۷ میلیون و ۱۹۴ هزار نفر و سال قبل تر ۷ میلیون و ۱۸ هزار نفر بود. روند فوق نشان از افزایش جمعیت دانش آموزی در دوره ابتدایی دارد.

همه ساله در روز ۳۱ شهریور مراسم استقبال از دانش‌آموزان کلاس اولی در تمام مدارس کشور برگزار می‌شود و با برگزاری جشن شکوفه‌ها، دانش‌آموزان نخستین روز مدرسه را تجربه می‌کنند.

روانشناسان به منظور آمادگی کلاس اولی‌ها برای حضور در مدرسه روش‌های مختلفی را پیشنهاد داده‌اند. آماده کردن کودک چند روز مانده به آغاز سال تحصیلی، تنظیم ساعت خواب او و گفت‌وگوی مادر با کودک در رابطه با مدرسه، کلاس درس و معلم از جمله راهکارهایی است که برای آمادگی ذهنی کودک و کاهش اضطراب او برای حضور در مدرسه پیشنهاد می‌شود.

صادق صادق پور مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش درخصوص استقبال از دانش‌آموزان کلاس اولی توسط مدارس گفت:‌ جشن شکوفه‌ها جشن آغاز سال تحصیلی برای دانش آموزان کلاس اولی روز سه‌شنبه ۳۱ شهریور برگزار می‌شود و برای سایر دانش آموزان دوره ابتدایی روز چهارشنبه اول مهر آغاز سال تحصیلی جدید است.

به گفته او تزئین و زیباسازی مدارس،‌ آذین بندی کلاس‌های درس و برگزاری مراسم استقبال از دانش‌آموزان به مدیران مدارس ابتدایی اعلام شده است.کتاب‌های دانش آموزان نیز در روز نخست مهر به آنها تحویل داده می‌شود.

امسال به مدارس ابلاغ شده است درخصوص شیوه ارزشیابی توصیفی جلسات توجیهی و آشناسازی ویژه والدین را برگزار کنند.

شیوه ارزشیابی دانش‌آموزان دوره ابتدایی به روش توصیفی است و مقیاس‌هایی همچون عالی، خوب، قابل قبول و نیازمند تلاش بیشتر جایگزین نمره شده است.

پیش از این همه دانش‌آموزان دوره ابتدایی با هر نمره توصیفی به پایه بالاتر راه پیدا می‌کردند که افت تحصیلی آن‌ها را سبب می‌شد.طبق مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش در صورتیکه دانش‌آموز دوره ابتدایی در امتحان نوبت شهریور نتواند نمرات توصیفی خیلی خوب، خوب یا قابل قبول را کسب کند و نمره توصیفی نیاز به تلاش بیشتر را دریافت کند مردود شناخته شده و باید پایه تحصیلی را دوباره تکرار کند.

دانش آموزان دوره ابتدایی که در دو درس فارسی و ریاضی، عبارت نیاز به تلاش بیشتر در کارنامه آن‌ها درج شود تجدید شناخته می شوند و باید در شهریور امسال دوباره این دو درس را امتحان دهند.

تراکم دانش‌آموزان در کلاس درس نیز از جمله موضوعاتی است که بر کیفیت یادگیری آنها تأثیر مستقیم دارد. طبق گفته‌های مدیر کل دفتر آموزش دبستانی تعداد دانش‌آموزان ابتدایی در کلاس درس در مناطق شهری در سه ساله اول ابتدایی ۳۲ نفر،‌سه ساله دوم ۳۵ نفر و در مدارس شاهد ۳۰ نفر است.

امسال در دوره دوم ابتدایی و دو پایه پنجم و ششم سیاست چند معلمی اعمال می‌شود به گونه‌ای که برای دروس تربیت بدنی، ادبیات و ریاضی معلمان جداگانه‌ای وجود دارد.

بخشی از معلمان دوره متوسطه که با حذف پایه اول دبیرستان مازاد شده‌اند در دوره ابتدایی به کار گرفته می‌شوند و در قالب سیاست چند معلمی در دو پایه پنجم و ششم به تدریس تخصصی دروس می‌پردازند.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش در این خصوص گفت:‌معلمان متوسطه که در دوره ابتدایی ساماندهی می‌شوند در پایه‌های پنجم و ششم به صورت خوشه‌ای دروس تخصصی خود را تدریس می‌کنند.

برای آموزش این معلمان برنامه ریزی شده است و برای ساماندهی آنها از یک سال گذشته اقدامات جدی در سطح استان‌ها صورت گرفته است به گونه‌ای که در حال حاضر وضعیت نیروی انسانی مشخص است. دوره های آموزش در استان‌ها برگزار شده تا معلمان بتوانند با آمادگی لازم در کلاس‌های درس حضور یابند و بتوانیم شاهد آموزش همراه با کیفیت باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج