۲۴۶۶۱۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

عدم امکان پیش بینی زلزله از ساعت ها قبل

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه پیش بینی زلزله از ساعت ها قبل مبنای علمی ندارد، گفت: با سیستم هشدار سریع زلزله می شود قبل از رسیدن موج مخرب زلزله اقداماتی را انجام داد

خبرگزاری مهر: محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در نشست زلزله تهران توجه به مخاطره های پایتخت احتمال وقوع زلزله را مهم دانست و اظهار داشت: ما باید به خطر پذیری تهران نگاه مستمری داشته باشیم چرا که تهران قلب تپنده ایران است.

وی با اشاره به زلزله های اخیر جواد آباد و فیروزکوه گفت: با بررسی های صورت گرفته خوشبختانه این زمین لرزه ها ارتباط مستقیمی با گسل تهران نداشت و بزرگای آن به قدری نبود که تاثیری بر گسل تهران بگذارد.

شکرچی زاده با بیان اینکه پیش بینی زلزله از ساعت ها قبل مبنای علمی ندارد، افزود: با سیستم هشدار سریع زلزله می شود قبل از رسیدن موج مخرب زلزله اقداماتی را انجام داد و باید امکانات سخت افزاری ابتدایی موجود در کشور را با مبنای علمی توسعه دهیم. البته سامانه های لرزه نگار و شبکه های شتاب نگاری گسترده ای در کشور وجود دارد که برنامه هایی هم برای نوسازی این سامانه ها در دست اقدام است.

رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی ادامه داد: اخیرا تحقیقاتی را درخصوص زلزله در منطقه ۳ و ۴ شهر تهران انجام داده ایم. شبیه سازی زلزله ای در این مناطق با بزرگای ۷ ریشتر که محتمل الوقوع است و دوره برگشت ۴۷۵ ساله دارد. با توجه به لرزه های شمال تهران این زلزله با بزرگای ۷ ریشتر در جایی با جمعیت ۲.۵ میلیونی بیش از ۷۰۰ هزار کشته خواهد داشت.

شکرچی زاده در پایان افزود: سلسلسه نشست های زلزله تهران در آینده با حضور ارگان ها مسئول و در گیر در حادثه شرکت گاز، هلال احمر و ...برگزار خواهد شد تا برنامه ای سازنده برای مدیریت بحران در آینده داشته باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج