۲۴۶۹۲۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مشکل استقلال مدیریت مالی است!

چه کسی باورش می‌شود همین استقلال که با کوهی از مشکلات مالی دست به گریبان است، ظرف دو ماه گذشته حدود هفت میلیارد و هشتصد میلیون تومان درآمد داشته است!

ایران ورزشی: چه کسی باورش می‌شود همین استقلال که با کوهی از مشکلات مالی دست به گریبان است، ظرف دو ماه گذشته حدود هفت میلیارد و هشتصد میلیون تومان درآمد داشته است! همین باشگاهی که تاکنون حتی یک ریال هم به اعضای کادرفنی‌اش پرداخت نکرده و بازیکنان امیدش دست خالی مانده‌اند، همین استقلالی که نه تنها مطالبات بازیکنان سابق خود را پرداخت نکرده بلکه برای پرداخت طلب خارجی‌هایی که به فیفا شکایت کرده‌اند هم کاری انجام نداده که حداقل از خطر کسر امتیاز دور شود. این ۷/۸ میلیارد تومان به باشگاهی تزریق شده که هنوز بدهی خود را به کمپ کردان نپرداخته‌ است و یکی از کارمندانش به خاطر مشکل مالی تهدید به خودسوزی می‌کند!

چه کسی باورش می‌شود استقلال با همه این مشکلات کوچک و بزرگ و صف طویلی از طلبکاران، تاکنون هفت میلیارد و هشتصد میلیون تومان دریافت کرده باشد؟ اصلاً این مبلغ صرف کدام هزینه کلان باشگاه شده که هنوز نتوانسته هیچ یک از مشکلات این باشگاه را حل کند؟! با وجود چنین درآمدی که استقلال در دو ماه اخیر داشته، آیا می‌توان مشکل آبی‌پوشان را مالی دانست؟ آن هم در شرایطی که در واقع مسوولان استقلالی‌ در مدیریت منابع مالی تزریق شده به باشگاه دچار مشکل بوده‌اند و نتوانسته‌اند این مبلغ قابل توجه را به طور مناسب توزیع کنند.

درآمدهای عمده باشگاه استقلال از پیش از شروع مسابقات لیگ، شامل سه پرداخت اصلی بوده است. پیش از شروع فصل و در زمان نقل و انتقالات استقلالی‌ها سه میلیارد تومان کمک از وزارت ورزش دریافت کردند. کمی بعد با مشخص شدن اعضای هیات‌مدیره و انتخاب شاهرخ سبک‌دست به عنوان عضو اقتصادی هیات‌مدیره، باشگاه استقلال سه و نیم میلیارد دیگر از سوی سبک‌دست دریافت کرد. به تازگی هم که براساس تأیید مسوولان باشگاه استقلال دولت یک میلیارد و دویست میلیون تومان دیگر هم به باشگاه استقلال کمک کرده است. با این حساب در مجموع هفت میلیارد و هشتصد میلیون تومان در طول دو ماه گذشته وارد باشگاه استقلال شده است اما حتی این مبلغ هم نتوانسته دردی از درد آبی‌پوشان را دوا کند!

هرچند همه این شواهد نشان از این دارد که مشکل اصلی استقلالی‌ها را باید در ناتوانی‌شان در مدیریت مالی جست‌وجو کرد اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که چه عاملی باعث این ناتوانی می‌شود؟ برای اطلاع از پاسخ این سوال شاید بد نباشد نگاهی بیندازیم به روابط بین اعضای هیات‌مدیره باشگاه که کاملاً از لابه‌لای مصاحبه‌های‌شان مشخص است. مروری بر موضع‌گیری‌های مختلف اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل استقلال درباره مشکلات مالی باشگاه به شکاف عمیقی تأکید می‌کند که درباره مسائل مالی بین اعضای کادرمدیریتی به وجود آمده است. در واقع در کادرمدیریتی باشگاه استقلال کوچکترین همدلی برای حل مشکلات مالی و برنامه‌ریزی برای هزینه‌ها وجود ندارد. تا به حال نشنیده‌ایم که اعضای هیات‌مدیره در اوج مشکلات مالی یک‌ بار به طور جدی گرد هم بنشینند و برای حل مشکلات موجود راه حلی اساسی پیدا کنند! هر بار تنها خبر لغو جلسات هیات‌مدیره به دلیل مشغله چند تن از اعضاست که روی خروجی رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

علاوه بر این به طور کاملاً نامحسوسی، اعضای هیات‌مدیره فضا را به این سمت برده‌اند که حساب خود را از حساب شاهرخ سبک‌دست به عنوان عضو اقتصادی هیات‌مدیره جدا کنند. اگر کمی دقت کنید به وضوح می‌بینید که به هنگام بروز مشکلات مالی، هیچ یک از اعضای هیات‌مدیره مسوولیتی درباره مشکلات مالی بر گردن نمی‌گیرند و نهایتاً به نقد فعالیت‌های سبک‌دست می‌پردازند. این در حالی است که در باشگاهی چون استقلال، حل مشکلات مالی، همدلی و همفکری به مراتب بیشتری را می‌طلبد.

به جای اینکه هر یک از مسوولان استقلال در قامت یک منتقد و کارشناس از فعالیت‌های دیگر اعضا انتقاد کنند، بهتر است با همدلی و در کنار هم به فکر تقویت توان مدیریتی خود در بحث‌های مالی باشند. طوری که دو ماه دیگر به جای این سوال که ۷/۸ میلیارد تومان چطور در عرض دو ماه خرج شد، نگوییم چه اتفاقی برای ۱۴ میلیارد تومان افتاده؟! استقلالی‌ها بخصوص حالا که در زمینه اسپانسر به مشکل خورده‌اند و با شرکت‌های طرف قرارداد قطع همکاری کرده‌اند، باید به اهمیت همفکری و همدلی میان خود پی برده باشند و از حالا به بعد تغییراتی جدی در شیوه‌های مدیریت مالی خود ایجاد کنند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج