جاباما
۲۴۸۶۲۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

چگونه تلفن‌ هوشمند و تبلت را تمیز کنیم؟

استفاده از مواد شیمیایی می تواند باعث از بین رفتن لایه های محافظی شود که کمپانی ها روی بدنه و نمایشگر از آنها استفاده می کنند.

عصر ایران: استفاده از مواد شیمیایی می تواند باعث از بین رفتن لایه های محافظی شود که کمپانی ها روی بدنه و نمایشگر از آنها استفاده می کنند.

اگر از شما بپرسند بیشترین وسیله ای که در طول روز با آن سر و کار دارید چیست بدون شک جوابتان تلفن همراه خواهد بود. این وسیله های هوشمند در سال های اخیر آنقدر توانسته اند خود را در زندگی افراد وارد کنند که انجام دادن کارها بدون کمک آنها تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد. دقیقا به همین دلیل است که ابزارهایی مانند تلفن های هوشمند جزو آلوده ترین لوازم افراد به حساب می آیند چون وقتی بیرون از خانه هستید برای هر بار استفاده از موبایل دستهایتان را با مواد شوینده تمیز نمی کنید.

روش اصولی و صحیح تمیز کردن تلفن های هوشمند و تبلت ها

در آخرین تحقیقات مشخص شده روی هر اینچ از تلفن های همراهی که هر روز از آنها استفاده می کنیم بیش از ۲۵۰۰۰ جرم وجود دارد. چنین عددی نشان دهنده آلودگی بیشتری نسبت به دستگیره های در مکان های عمومی است. با وجود چنین مشکلی می توان با اطمینان گفت درصد بسیار زیادی از کاربران توجهی به پاکیزگی و تمیز کردن دستگاه هایشان نمی کنند و به همان صورت از آنها استفاده می کنند که می تواند باعث انتقال آلودگی شده و کاربر را در شرایط بهداشتی نامساعدی قرار دهد. اگر درباره تمیز کردن موبایل ها و تبلت ها چیز خاصی به ذهنتان نمی رسد کافی است در ادامه با ما همراه باشید تا با هم اصولی ترین روش تمیز کردن این دستگاه ها را مرور کنیم.

از مواد شیمیایی استفاده نکنید

شاید اولین چیزی که به ذهن هر کسی برسد استفاده از وسیله هایی مانند مایع شوینده، شیشه شور یا امثال آنها باشد اما باید بدانید استفاده کردن از مواد شیمیایی صحیح نیست. درست است که می خواهیم وسیله ها را تمیز کنیم اما دوست نداریم به خود دستگاه ها آسیب برسانیم. استفاده از مواد شیمیایی می تواند باعث از بین رفتن لایه های محافظی شود که کمپانی ها روی بدنه و نمایشگر از آنها استفاده می کنند. اگر حتما باید از مایعی برای تمیز کردن استفاده کنید و بدون آن خیالتان راحت نمی شود فقط به آب فکر کنید. تازه برای استفاده از آب هم باید بدانید که تا حد ممکن مقدار کمی از آن را به کار بگیرید و پیش از تمیز کردن دستگاه هم آن را خاموش کنید.

از پارچه های میکروفیبر دار برای تمیز کردن دستگاه استفاده کنید

یکی از مواردی که معمولا کاربران آن را فراموش می کنند پارچه ای است که به کار می برند. خیلی ها اگر هم تصمیم بگیرند گوشی را تمیز کنند هر پارچه ای که در دسترس بود را به کار می گیرند. فرقی هم ندارد لباسی باشد که پوشیده اند یا دستمال کاغذی روی میز. دستمال کاغذی ها را در نظر بگیرید. وقتی از آنها برای پاک کردن نمایشگر دستگاه استفاده می کنید تکه های بسیار ریزی از آن کنده شده و روی نمایشگر باقی می مانند و حتی می توانند وارد فضاهای خالی روی دستگاه شوند. همچنین اگر از پارچه های زبر استفاده کنید ممکن است خط و خش هایی روی آن باقی بماند. بهترین گزینه برای این کار پارچه های میکروفیبر دار هستند. این نوع پارچه ها را همه جا می توانید پیدا کنید اما سهل الوصول ترین مکان برای خرید آنها عینک فروشی ها هستند.

برای تمیز کردن فضاهای دور از دسترس از پارچه های کتانی استفاده کنید

پاک کردن سطح دستگاه کار ساده ای است. اما جرم ها تنها روی سطح باقی نمی مانند و در کوچک ترین فضاها هم می توان رد آنها را مشاهده کرد. پرز های روی این پارچه ها می توانند دور از دست ترین جرم ها را هم به خود جذب کرده و از روی دستگاه پاک کنند. باز هم یادتان باشد از مایعات استفاده نکنید.

از دمنده ها استفاده کنید

دمنده ها چیزی شبیه به جارو برقی هستند اما با عملکرد کاملا برعکس. یعنی به جای کشیدن هوا آن را با شدت به سمت بیرون می فرستند. به وسیله دمنده ها می توان ذرات ریزی را که نمی توان به وسیله پارچه آنها را برطرف کرد از روی دستگاه پاک کرد. علاوه بر تلفن های همراه و تبلت ها می توانید برای پاک کردن کیبورد، ماوس و حتی کیس کامپیوتر از دمنده ها استفاده کنید.

بعضی مواقع الکل هم به درد می خورد

اگر با تمیزکاری بدون استفاده از مایعات و شوینده ها خیالتان از بابت تمیز شدن دستگاه راحت نمی شود می توانید از الکل استفاده کنید. البته باز هم پیشنهاد می کنیم از هیچ گونه مایعاتی استفاده نکنید اما اگر شرایط ضروری است می توانید ترکیب آب و الکل را به کار بگیرید. دلیل این تجویز هم فرار بودن الکل است که باعث می شود مدت زمان زیادی روی سطح باقی نماند. یکی از بهترین گزینه ها در این شرایط استفاده از پنبه های الکلی است که در داروخانه ها به فروش می رسد. این پنبه ها می توانند برای پاک کردن عدسی ها و صفحات نمایشگر نیز به کار گرفته شوند. باز هم تاکید می کنیم، تا حد ممکن کمتر از مایعات استفاده کنید.

سورپرایز ویژه: چسب نواری

شاید تعجب کنید اما می توانید با استفاده از چسب های نواری معمولی قطعات آلوده کننده را که در بخش های مختلف دستگاه جا خوش کرده اند را بگیرید و دستگاهتان را تمیز کنید. ظاهرا هنوز هم دود از کنده بلند می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج