۲۴۸۶۴۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

پناهیان:

حادثه منا کار نفوذی هاست یا فتنه سعودی ها

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در سوگواره «مؤمنان مهاجر» که در گرامی‌داشت کشته و زخمی‌شدن هزاران نفر از حجاج در سرزمین منا ظهر امروز (یکشنبه ۵ مهرماه) در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، سخنرانی کرد.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در سوگواره «مؤمنان مهاجر» که در گرامی‌داشت کشته و زخمی‌شدن هزاران نفر از حجاج در سرزمین منا ظهر امروز (یکشنبه ۵ مهرماه) در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: پیاده‌روی حجاج در سرزمین منا در نهایت آرامش و تحت نظارت دوربین‌های متعددی بود که مسیرها را کنترل می‌کنند، و همانجا اگر کوچکترین شعاری علیه ایادی استکبار سر داده می‌شد افراد فوراً مؤاخذه می‌شدند. بنابراین کشتار مسلمانان در مناسک حج، در اثر بی‌خردی نبوده و حتماً تدبیری پشت سر آن وجود داشته است.


وی اظهار داشت: صهیونیست‌ها گاهی آنقدر جنایاتی بزرگ مرتکب می‌شوند که کسی نتواند به آسانی، دروغ بودن آن را باور کند. مانند ماجرای هولوکاست یا حمله به اصطلاح تروریستی برج‌های دو قلو. چراکه دروغ‌های بزرگ، به سختی قابل انکارند و به سختی می‌توان برای آنها مقصر پیدا کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به قتل‌عام مسلمانان در سرزمین منا، عنوان کرد: باید آنجا رفته باشید و دیده باشید تا عمق فاجعه را بدانید، کسانی که آنجا هستند حرف‌های دیگری می‌زنند، امسال علی‌رغم سال‌های قبل، حتی ظرف‌های آب یکبار مصرف هم میان زائران توزیع نشد. مسلمانان کم‌کم جان می‌دادند و دوربین‌ها آنها را زیر آفتاب سوزان، بدون تحرک دیدند اما کسی کمکی به زائران نکرد.

وی گفت: ضعف در مدیریت و سوءتدبیر، حداقل ماجراست، حتماً اقداماتی از قبل انجام گرفته است که منجر به این حادثه شده است. واقعیت این ماجرا اجازه نمی‌دهد ما بپذیریم این حادثه بزرگ چیزی جز قتل‌عام مسلمانان بوده است که یا توسط عوامل نفوذی استکبار در دستگاه آل‌سعود رخ داده یا اینکه خود سعودی‌ها عامل فتنه هستند.

وی ابراز داشت: براساس فرمایش امام خمینی(ره)، وهابیت و آل‌سعود، کانون فتنه هستند. همچنین حضرت امام(ره) در صحیفه‌شان تصریح کرده‌اند که در نوحه‌های محرم باید فریاد مرگ بر آل‌سعود سر داد.

این کارشناس فرهنگی با طرح این پرسش که این قتل‌عام در یک نقطه شریف چرا باید صورت گیرد، عنوان کرد: ماجرا از چند سال قبل بر طبل آن کوبیده شد؛ ماجرای جنگ تمدن‌ها! ما نه به نبرد نه به گفت‌وگوی تمدن‌ها معتقدیم.

وی تصریح کرد: گفت‌وگوی تمدن‌ها وقتی صورت می‌گیرد که دو طرف اهل گفت‌وگو باشند، در حالی که طرف مقابل ما اهل گفت‌وگو نیست. آنها توسط ایادی خودشان کارگردان می‌گذارند و در واقع به دستور کارگردان، سرهای مسلمانان را پشت دوربین‌ها بریده می‌شود.

پناهیان ادامه داد: بسیاری از این رفتارها را اگر فراعنه مصر مرتکب می‌شدند اینقدر برای خودشان تبلیغ نمی‌کردند! دشمنان ما اهل مذاکره و افرادی که معتقد به یک مرام و مذهب باشند، نبودند و اصل ماجرا به دست صهیونیست‌ها طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ساده‌لوحی است اگر فکر کنیم گفت‌وگوی بین تمدن‌ها محقق می‌شود. ما به جنگ تمدن‌ها نیز معتقد نیستیم، چرا که بنابر آیه صریح قرآن؛ خداوند متعال فرموده است «جاء الحق و زهق الباطل». تمدن حق، خود را نشان می‌دهد و تمدن باطل به خودی خود مضمحل می‌شود و ما نیازی به جنگ نداریم.

این استاد دانشگاه گفت: جمهوری اسلامی ایران حتی یک ریال هم برای روشنگری مردم اروپا هزینه نکرده‌ است ما علیه تمدن غرب نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، از این رو نبردی وجود ندارد جز یک مرگ بر آمریکای بعد از نمازهای یومیه. ما چه کار داریم با یک تمدنی که از درون در حال مضمحل شدن است بجنگیم.

وی ادامه داد: از یک طرف تکفیری‌ها را به راه می‌اندازند و از طرفی دیگر به بهانه از بین تکفیری‌ها همه آثار باستانی عراق و لیبی را تخریب می‌کنند. از این رو جنگ وقتی است که قدرت روبه‌روی هم قرار گیرند. مگر ما غربی‌ها را اذیت کرده‌ایم که دچار تحریم‌های اقتصادی شده‌اند و اگر مردمشان هم حرفی نمی‌زنند، در واقع اطلاع و آگاهی ندارند و این بی‌عرضگی ما را می‌رساند که به مردم آنها نگفتیم که باید پشتیبان ولایت باشند.

پناهیان تصریح کرد: نظام ولایی، یک حرکت عقلانی برای پر کردن خلأهای وحشتناکی است که غرب به راه انداخته است. همه حجاج آرام و با طمأنینه، آرام‌تر از سعی بین صفا و مروه در حال حرکت بودند و این را نمی‌توان سوءتدبیر و سوءمدیریت آل‌سعود لحاظ کرد و تا زمانی که برنامه‌ریزی نشده باشد، این اتفاق به خودی خود رخ نمی‌دهد. در فرانسه وقتی ایادی استکبار تروری را به نام اسلام رقم می‌زنند و سپس زمانی که تندروها، مسلمانان را به همین دلیل آزار و اذیت می‌کنند، خانم‌های خانه‌دار شروع به خریدن قرآن می‌کنند تا ببینند این قرآن چگونه کتابی است، از این رو خود به خود فروش قرآن بالا می‌رود.

وی گفت: دشمنان می‌خواهند یک جنگ مصنوعی را به راه بیندازند تا رقیب خودشان که در حال قدرت گرفتن است را از پای بیندازند. از این رو جنگ بین تمدن‌ها شکل نخواهد گرفت، با قدرت‌طلب‌ها که پشت سر آنها قرار گرفته‌اند نبرد خواهیم کرد و ان‌شاءالله این ناله‌هایی که حجاج در لحظه‌های آخر عمرشان در اوج مظلومیت سر دادند به ثمر خواهد نشست و آل‌سعود مضمحل خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج