۲۴۹۳۰۲
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

کمی راحت باشید لطفا!

چهره های سیاسی در اینستاگرام چه می کنند؟

فیلتر نبودن اینستاگرام، دسترسی به فضای مجازی را برای همه راحت کرده و حتی این امکان را به چهره های سیاسی داده که بدون هیچ دغدغه ای در اینستاگرام صفحه داشته باشند.

چهره های سیاسی در اینستاگرام چه می کنند؟



هفته نامه تماشاگران امروز: فیلتر نبودن اینستاگرام، دسترسی به فضای مجازی را برای همه راحت کرده و حتی این امکان را به چهره های سیاسی داده که بدون هیچ دغدغه ای در اینستاگرام صفحه داشته باشند. طبیعی است که خیلی از این چهره ها به دلیل مشغله ای که دارند، نمی توانند وقت زیادی برای حضور در فضای مجازی بگذراند و ادمین صفحه را اداره می کند؛ اما بعضی از آنها پست های کمتری می گذارند و ترجیح شان این است که خودشان با مخاطب شان در ارتباط باشند، مثل علی جنتی.

بعضی از ادمین ها، صفحه های اینستاگرام را در حد یک خبرگزاری اداره می کنند و بعضی هم با مدل نوشته هایشان وانمود می کنند که ادمینی در کار نیست و خود شخص، نویسنده مطالب است. صفحاتی هم که این چهره ها فالوو می کنند، جالب است. اغلب آنها صفحه های محدودی را دنبال می کنند که حتی تعدادشان به ده صفحه هم نمی رسد. ترجیح فردی مثل معصومه ابتکار هم این است که اصلا کسی را فالوو کنند اما عباس عراقچی حتی اعضای فامیل را هم در بین دوستانش دارد. نکته جالب در بیشتر صفحات لحن رسمی و غیرخودمان است. این چهره ها صفحه اینستاگرام شان را به خبرگزاری تبدیل کرده اند.

مقام معظم رهبری: Khamenei_ir صفحه اینستاگرام مقام معظم رهبری است. این صفحه 424 هزار فالوور دارد و بیش از دو هزار و 144 عکس، ویدئو و پست منتشر کرده است. عکس هایی از دیدارهایی که مقام معظم رهبری دارند و بخشی از سخنرانی و صحبت های شان حجم اصلی این صفحه را تشکیل می دهد. بعضی از عکس ها، خبری هستند اما بعضی، قدیمی که بسته به مناسبت های مختلف منتشر می شوند.

صفحه مقام معظم رهبری ده صفحه را هم فالوو می کند. Letter4you (نامه هایی که مقام معظم رهبری به جوانان آمریکایی و اروپایی نوشته اند)، صفحه ویدئوهای رهبری، جملات قصار، روایت ایشان از تاریخ ایران و جهان، دو صفحه امام خمینی (ره)، مبارزه با صهیونیست fightingthezionists3 (اینستاگرام دو صفحه قبلی مبارزه با صهیونیست را حذف کرده است)، القدس، افطاری ساده و خط حزب الله این صفحات هستند.

این صفحه با ادمین اداره می شود اما در بیشتر پست ها سعی می شود مخاطب، ارتباط نزدیکی را با مقام معظم رهبری حس کند. بیشتر نقل قول ها مستقیم است و از صحبت های خود ایشان استخراج شده است.

چهره های سیاسی در اینستاگرام چه می کنند؟

اکبر هاشمی رفسنجانی: ۱۷۷ هزار فالوور دارد. در این صفحه ۹۰۰ پست منتشر شده است و سه صفحه را هم فالوو می کند؛ صفحه مقام معظم رهبری، صفحه حسن روحانی، رئیس جمهوری و صفحه امام خمینی (ره). این صفحه هم با ادمین اداره می شود و بیشتر شبیه خبرگزاری است که خبرهای مربوط به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را پوشش می دهد.

چهره های سیاسی در اینستاگرام چه می کنند؟

حسن روحانی: ۳۶۵ هزار نفر هم صفحه او را می بینند. چند صفحه در اینستاگرام منسوب به رئیس جمهوری است. بعضی از صفحات هواداری است اما دو صفحه اصلی به نام خود اوست. در یک صفحه بیشتر اخبار ریاست جمهوری پوشش داده می شود. صفحه اصلی روحانی هم مربوط به سفرها، دیدارها، سخنرانی ها و... اوست. با اینکه ادمین صفحه را اداره می کند اما متن ها با فعل او شخص نوشته شده تا مخاطب تصور کند نویسنده خود رئیس جمهور است. صفحه اصلی روحانی ۳۶۵ هزار فالوور دارد و بیش از ۵۰۰ پست دارد. صفحه اصلی روحانی فقط صفحه مقام معظم رهبری را فالوو می کند.

چهره های سیاسی در اینستاگرام چه می کنند؟

محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور: صفحه اش با ادمین اداره می شود. فعالیت این صفحه، خبری است. بیش از ۴۱ هزار فالوور دارد و چهار نفر را هم فالوو می کند؛ صفحه مقام معظم رهبری، حسن روحانی، روحانی مدیا و پرویز اسماعیلی (حقوق دان شورای نگهبان)، جالب است که بعضی از عکس های نهاوندیان، مُهر هم دارد. مهری به نام خودش.

چهره های سیاسی در اینستاگرام چه می کنند؟

عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه: یکی از متفاوت ترین صفحات را بین چهره های سیاسی دارد. نویسنده پست ها خودش است. نوشته ها خودمانی تر است و عکس هایی هم که می گذارد فقط جنبه خبری ندارد. عکسی از خنده های زیرزیرکی در کنفرانس عاری از خشونت و افراطی گری، عکس از تیم ملی فوتبال در وین، عکس خودش و نوه اش و عکس های دوستانه صفحه عراقچی را از شکل خبری محض درآورده.

او ۱۲۴ هزار فالوور دارد و خودش هم ۸۱ نفر را فالوو می کند. به جز صفحات چهره های سیاسی، صفحات خانوادگی را هم دنبال می کند؛ پروانه عراقچی، چشمه عراقچی، آرش، عماد و... عراقچی از فامیل هایش هستند. عراقچی صفحات جالبی را هم فالوو کرده؛ یکی تیرماهی اصیل، کمپین مبارزه با سرطان، صفحه حمایت از کودکان کار، مجله مثلث، روزنامه ایران، خبرگزاری ایرنا، کمپین صلوات، دبستان همت تجریش، کامران نجف زاده و...

چهره های سیاسی در اینستاگرام چه می کنند؟

محمدباقر قالیباف: صفحه شهردار تهران هم با ادمین اداره می شود و بیشتر خبری است. برنامه هایی که شهردار دارد، در این صفحه اطلاع رسانی می شود. اگر پست یا عکسی هم گذاشته شده که به شهرداری یا خود قالیباف ربطی ندارد، در متن توضیحی داده شده که ربطش را نشان می دهد. مثل عکس مرضیه برومند و پوستر فیلم شهر موش ها که برومند کلید شهر موش ها را به شهردار تقدیم کرده بود. بیش از ۱۹ هزار نفر او را فالوو می کنند اما خود او فقط صفحات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را دنبال می کند.

چهره های سیاسی در اینستاگرام چه می کنند؟

معصومه ابتکار: نکته جالب در صفحه رئیس سازمان محیط زیست این است که هیچ صفحه ای را فالوو نکرده است. خود او بیش از ۳۹۰ هزار فالوور دارد. صفحه اش بیشتر خبری است، با این حال همه پست ها را خودش می نویسد. خبرهایی همه که می گذارد، خیلی رسمی نیستند و خواندنی اند.

ابتکار کاریکاتورهایی را که برایش کشیده اند، در صفحه اش گذاشته. حتی برای آزادی محیط بانی هم که به قتل یک شکارچی متهم شده بود، تلاش کرده. یکی دو عکس خصوصی هم دارد؛ عکسی از نوه اش و یک عکس از همسرش. عکس از همسر هم به بهانه اتهامی بود که به او زده بودند، اینکه همسر ابتکار بنزین غیراستاندارد وارد می کند.

چهره های سیاسی در اینستاگرام چه می کنند؟

حمید بدیعی نژاد: عضو تیم مذاکره هسته ای هم به خاطر حضورش در این تیم طرفداران زیادی دارد. صفحه او را ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر فالوو می کنند. حداقل چیزی که در صفحه او جلب توجه می کند این است که بیشتر عکس ها سیاسی نیستند.عکس هایی از خودش روی جلد مجلاتی که با او گفت و گو کرده اند یا عکس از جلیلی و اشتون (برای انتقاد از مواضع لیلی در مقابله با برجام)، چند عکس از مجلس و چهره های سیاسی، تصاویری از حضور تیم هسته ای در مذاکرات و... بخش عمده عکس هاست اما بدیعی نژاد روح لطیفی دارد.

عکس های از طبیعت منتشر می کند حتی اگر قرار باشد پست سیاسی بگذار بخش هایی از کتاب هایی که خوانده یا حتی عکس ها و مطالب علمی هم در صفحه او دیده می شود. بدیعی نژاد پنج صفحه را فالوو می کنند. نشنال جغرافی، عباس عراقچی، توافق هسته ای، علی عراقچی و بهزاد صبری.

چهره های سیاسی در اینستاگرام چه می کنند؟

علی جنتی: وزیر ارشاد خیلی فعال نیست. شاید به خاطر این است که صفحه اش را خودش اداره می کند و خیلی فرصت ندارد که عکس یا پستی بگذارد. ۲۲ عکس دارد که بیشتر مربوط به دیدارهایش است. با این حال صفحه او ۱۱ هزار و ۳۰۰ فالوور دارد. خود او ۱۲۲ صفحه را دنبال می کند. جنتی در کنار چهره های سیاسی، صفحه های هنرمندان را هم فالوو کرده. از بهاره رهنما گرفته تا علی معلم و مهناز افشار. جنتی صفحه چند خبرنگار سیاسی را هم دنبال می کند.

چهره های سیاسی در اینستاگرام چه می کنند؟

مرتضی اشراقی: نوه امام خمینی (ره) هم ۲۶ هزار و ۸۰۰ فالوور دارد. اشراقی هم صفحه متفاوتی دارد. از پوستر فیلم هدیه گرفته تا عکس های خانوادگی را می شود. عکس از نورالدین خمینی، برادر امام، عکسی از شش سالگی اش، تیم فوتبال دبیرستانش، عکس با دوستان نزدیکش و... صفحه او را متفاوت کرده است. اشراقی سعی می کند خیلی سیاسی ننویسد. بیشتر خاطراتش را مرور می کند و بعضی وقت ها هم غزل های عاشقانه می گذارد.

او ۴۳۲ صفحه را هم فالوو کرده است. علاوه بر چهره های سیاسی و روحانی، اشراقی حتی خبرنگاران ورزشی نظیر مازیار ناظمی را هم در جمع دوستانش دارد.

چهره های سیاسی در اینستاگرام چه می کنند؟

حسن خمینی: ۱۴۸ هزار فالوور دارد. صفحه پسرش سید احمد و مرحوم پدرش سید احمد را هم دنبال می کند. صفحه او را ادمین اداره می کند. هم، خبری است و هم شخصی. عکس هایی از دختر و پسرانش، عکس های قدیمی از پدر و خودش، عکس هایی هم از مراسم هایی که می رود، در صفحه اش به وفور دیده می شود.

چهره های سیاسی در اینستاگرام چه می کنند؟

زهرا اشراقی: این نوه امام هم فالوور کم ندارد؛ ۵۸ هزار و ۸۰۰ نفر. خودش هم ۲۷۴ نفر را فالوو کرده. از سیاست مداران و هنرمندان گرفته تا خبرنگاران و اعضای فامیل در جمع دوستان اشراقی دیده می شوند. تبریک روز مادر و عکس هایی از مادر، عکس هایی از برادر، برادرزاده و خواهرزاده. تبلیغ برای فیلم درخشان، پرچم پرسپولیس، عکس با لیلی رشیدی و... می گویند که زهرا اشراقی زندگی عادی اش را دارد و خیلی اهل حرف زدن درباره سیاست نیست.

چهره های سیاسی در اینستاگرام چه می کنند؟

علی مطهری: با نامه هایی که مطهری می نویسد انتظار می رفت که صفحه اینستاگرامش را هم خودش اداره کند اما او هم ادمین دارد. متن نامه هایی که نوشته یا مصاحبه هایی که با خبرگزاری ها و روزنامه ها انجام داده، اصلی ترین پست هایی هستند که در اینستاگرام او دیده می شوند. هرازگاهی بخشی از گفته ها و نوشته های پدرش را هم منتشر می کنند. مطهری فقط پنج صفحه را فالوو کرده؛ صفحه امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و علی لاریجانی.

چهره های سیاسی در اینستاگرام چه می کنند؟

علی لاریجانی: صفحه رئیس مجلس را هم ادمین اداره می کند. متن ها با لحنی که خود لاریجانی صحبت می کند، نوشته شده تا مخاطبان او احساس کنند نویسنده مطالب خودش است. به خاطر همین صفحه او خبرگزاری محض نیست. لاریجانی سه صفحه را فالوو کرده؛ صفحه مقام معظم رهبری، علی مطهری و خانه ملت؛ اما خودش ۱۵ هزار و ۳۰۰ فالوور دارد.

چهره های سیاسی در اینستاگرام چه می کنند؟

شهاب مرادی: او هم اهل فالوو کردن نیست. فقط صفحه مقام معظم رهبری، صفحه امام حسین (ع) و الکافی را دنبال می کند. خودش ۱۶۰ هزار فالوور دارد. صفحه اش را خودش اداره می کند. عکس از بچه ها، گل و بلبل، دریا، دوستان و... انواع عکس ها را می شود در صفحه مرادی دید. هدف اصلی اما تدریس است. زیرنوشت عکس ها چیزی غیر از این نیست.

چهره های سیاسی در اینستاگرام چه می کنند؟

عزت الله ضرغامی: همه پست هایش را خودش می نویسد. از خاطرات بامیه و فرفره فروشی اش می گوید. از آشپزی اش عکس می گذارد، از موتورسواری، از نوه اش، از گشت و گذارهایی که می کند. بعضی از وقت ها هم درباره برنامه های تلویزیونی نظر می دهد، چه مثبت و چه منفی. سعی کرده صفحه ای خودمان داشته باشد. ۱۵ هزار و ۶۰۰ فالوور دارد. صفحات مقام معظم رهبری، امام خمینی (ره) و راوی صادق را هم دنبال می کند.

چهره های سیاسی در اینستاگرام چه می کنند؟

حسن هاشمی: پست هایی که وزیر بهداشت می گذارد، به نظر می رسد خودش نوشته باشد. فعل هایش اول شخص مفرد است اما خبرهایی که می گذارد، نشان می دهد که او هم ادمین دارد.

سفرهای استانی، سرکشی به بیمارستان ها و عکس های یادگاری با بیماران، سلفی با خبرگاران، نشست های خبری و حضورش در همایش ها موضوعات اصلی صفحه اش هستند. هاشمی نزدیک به ۱۰ هزار فالوور دارد و پنج نفر را هم فالوو می کند. امام خمینی (ره) مقام معظم رهبری، هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و صفحه Inconosquare.

چهره های سیاسی در اینستاگرام چه می کنند؟

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه: به نظر می رسد نویسنده بیشتر مطالب خودش باشد. زیرا برای بعضی از عکس ها هیچ توضیحی نداده یا اگر داده کوتاه است. به همین خاطر به نظر می رسد صفحه با ادمین اداره می شود اما قلمی که پست های بلند را نوشته، دقیقا همانی است که در فیس بوک می نویسد.

این شباهت می گوید صفحه ظریف ادمین ندارد. به خصوص وقتی که زیر عکس هایی که خودش نگرفته، اسم عکاس را هم آورده. ۳۳۹ هزار نفر او را فالوو می کنند. خودش هم صفحات مقام معظم رهبری، سازمان میراث فرهنگی، امیرحسین شمس زاده، روحانی مدیا، عراقچی، برج میلاد، اسحاق جهانگیری، علی جنتی و محمد نهاوندیان را دنبال می کند.

چهره های سیاسی در اینستاگرام چه می کنند؟

پست جالب: ما فکر می کردیم آقای جنتی اگر وزیر ارشاد نباشد، وزیر خارجه خوبی خواهد بود اما دیدم اگر من این شغل را نداشته باشم، شغل دیگری نخواهم داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج