۲۵۲۲۱۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

علی معلم: آمار فروش فیلم‌ها خیالی است!

لی معلم، تهیه‌کننده و منتقد سینما، در مورد آمار فروش فیلم‌های سینمایی گفت: «در مورد آمار فروش فیلم‌ها نیز چنین وضعی وجود دارد. الان ادعا می‌کنند که آمار فروش مکانیزه است ولی بسیاری از سینماهای ما مکانیزه نیستند و هیچ کدام از سینماداران آمار دقیقی ندارند.

خبرگزاری آنا: علی معلم، تهیه‌کننده و منتقد سینما، در مورد آمار فروش فیلم‌های سینمایی گفت: «در مورد آمار فروش فیلم‌ها نیز چنین وضعی وجود دارد. الان ادعا می‌کنند که آمار فروش مکانیزه است ولی بسیاری از سینماهای ما مکانیزه نیستند و هیچ کدام از سینماداران آمار دقیقی ندارند. آمارهای ارائه شده تا حدود زیادی خیالی است، مگر بعضی از شرکت‌ها که شریف‌ترند و آمار واقعی را اعلام می‌کنند.»

وی همچنین آمار را در ایران غیر قابل اعتماد دانست و گفت: «یک سری فیلم هستند که سفارش شده‌اند و باید بفروشند، وقتی که ما به چنین وضعی دچار هستیم، پس آمارمان واقعی نیست و نمی‌توانیم آمار درستی ارائه دهیم.»

مدیرمسئول مجله دنیای تصویر اظهار کرد: «در سینمای جهان میزان محبوبیت سینماگران و بازیگران سینما از فروش فیلم‌هایشان مشخص می‌شود و دستمزد بازیگران بر اساس محبوبیت آنها تعیین می‌شود، اما در ایران همه محبوبند و دستمزدشان بالاست. بازیگری که ۴ فیلم قبلی‌اش شکست خورده است، همچنان دستمزدش بالاست زیرا هیچ‌گاه آمار درستی از فروش فیلم‌ها نداریم.»

علی معلم: آمار فروش فیلم‌ها خیالی است!

وی اظهار کرد: «حتی تحقیقاتی که در کشور ما انجام می‌شود نیز دقیق نیست. به عنوان مثال من در یک سالی عضو کمیسیونی بودم که باید این تحقیقات را بررسی می‌کردیم. در آن سال بر اساس نتیجه تحقیقات نوشته بودند که جمشید مشایخی محبوب‌ترین بازیگر سینمای ایران است، در صورتی که جمشید مشایخی اصلا فیلم سینمایی نداشت و در صدا و سیما سریال داشت.»

معلم با بیان اینکه در ایران هر طور که دوست داریم در آمارها دست می‌بریم، گفت: «در مورد سینماهای کشور ما تا به حال همه نوع آمار از مسئولین شنیده‌ایم و هر بار یک رقمی را ارائه می‌دهند. من یک بار در مجله دنیای تصویر، آمار کل سالن‌های کشور را ارائه کردم، پس از آن از وزارت ارشاد با من تماس گرفتند و گفتند که ما نمی‌دانستیم چه سالن‌هایی تعطیل است! آنها اصلا خبر نداشتند که سینمایی به نام «مایاک» وجود داشته و الان تعطیل شده است.»

وی تصریح کرد: «تمام آمارهای ما مبتنی بر یک سری توهمات است، چون همه چیز ما دولتی است، چون کسانی هستند که دارای قدرت‌اند و نباید زمین بخورند، چون فلان پخش‌کننده می‌خواهد در نمایش خانگی بیشتر بفروشد؛ به همین دلیل آمار دروغ می‌دهد و تمام این‌ها باعث می‌شود که آمار در ایران هیچ ارزشی نداشته باشد.»

وی ادامه داد: «برخی اوقات که می‌بینم مطبوعات بر اساس این آمار تحلیل می‌نویسند، خنده‌ام می‌گیرد زیرا منبع آماری وجود ندارد. آماری که در اولین قسمت از سری جدید برنامه «هفت» ارائه شد، غلط بود و افخمی که می‌گوید این آمار قابل اعتماد است، حتی یک بار بررسی نکرده که ببیند کدام آمار درست است. من واقعا متعجبم که بر اساس کدام منبع این اطلاعات را ارائه می‌دهند. وقتی یک فیلم تعداد زیادی بلیت نیم بها فروخته است، بیننده آن بر اساس کدام نرخ محاسبه می‌شود.»

این تهیه‌کننده سینما اظهار داشت: «در جشنواره فیلم فجر هم همیشه این مشکل وجود دارد و فیلم منتخب مردم به درستی انتخاب نمی‌شود، یک فیلم ۱۰ بیننده داشته و یک فیلم ۲۰۰ بیننده که از آنها همان رای را می‌گیرند و چون فیلمی که ۱۰ بیننده داشته آشنایان و دوستان تهیه کننده بودند رای بالاتری دارد.»

وی تاکید کرد: «اطلاعات و آمار چیزی نیست که بتوان با آن شوخی کرد اما ما در کشورمان این کار را انجام می‌دهیم.»

این منتقد سینما ادامه داد: «آیا کسی را داریم که بداند چند نفر در ایران مبتلا به بیماری ایدز هستند؟ قطعا هیچ‌کس نمی‌داند. در کشور ما آمار ضعیف است و همیشه توسط یک مسئول یا صاحب قدرت تحریف می‌شود. پس بنابراین از پژوهشگران و کسانی که می‌خواهند آمار درستی ارائه دهند کاری بر نمی‌آید.»

وی ادامه داد: «آیا من باید قبول کنم که امسال فیلم «محمد رسول الله(ص)» محبوب‌ترین فیلم است؟ من بر اساس چه اطلاعاتی باید این مطلب را بپذیرم؟ در شرایطی که برخی افراد برای یک خبرگزاری کار می‌کنند اما روابط عمومی یک فیلم هم هستند چطور ممکن است آمار درستی ارائه شود؟»

بهروز افخمی در نخستین برنامه از سری جدید «هفت» گفته بود که در اعلام آمار فروش فیلم‌ها پیش از مکانیزه شدن عموما نقلب می‌شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میثم

      دقیقا . آمار فروش فلان فیلم با بودجه 100 میلیاردی را به دروغ بالا میگویند تا بیش از این خراب نشوند ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج