۲۵۳۲۳۳
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

۱۳ مشکل گلکسی اس ۶ و راه‌ حل آنها (۲)

در صورتی که مشکل موجود در دستگاه خود را در این لیست مشاهده نمی‌کنید بد نیست نیم‌نگاهی هم به قسمت اول مطلب با عنوان ۱۳ مشکل رایج در گلکسی اس ۶ سامسونگ و راه‌های برطرف کردن آنها (بخش اول) داشته باشید

وب سایت فارنت - حسن کریمی: در صورتی که مشکل موجود در دستگاه خود را در این لیست مشاهده نمی‌کنید بد نیست نیم‌نگاهی هم به قسمت اول مطلب با عنوان ۱۳ مشکل رایج در گلکسی اس ۶ سامسونگ و راه‌های برطرف کردن آنها (بخش اول) داشته باشید

13 مشکل گلکسی اس 6 و راه‌ حل آنها (2)
مشکلات مرتبط با باتری

مشکلی که در پرچمدار قدرتمند سامسونگ یعنی S6 وجود دارد آن است که باتری 2550 میلی‌آمپر ساعتی آن قابل تعویض نبوده و از سوی دیگر خیلی هم سریع خالی می‌شود. همین امر باعث ابراز ناراحتی کاربران در این خصوص شده است.

با استفاده‌ از باتری‌های جانبی و یا استفاده از قابلیت‌های Galaxy-S6-Battery-Settings-Power-Saving-Modeهوشمندانه ذخیره باتری در دستگاه خود می توانید این مشکل را تا حدودی مرتفع کنید اما روش‌های دیگری نیز وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

13 مشکل گلکسی اس 6 و راه‌ حل آنها (2)

بررسی ارتباطات و استفاده از آن‌ها بر حسب نیازهایتان

مدنظر داشته باشید که شما همواره به قابلیت‌های ۴G، WiFi و GPS نیاز ندارید. به همین دلیل هم باید در مواقع غیر ضروری این قابلیت‌ها را غیرفعال کرده تا باتری بیشتری ذخیره کنید. غیرفعال‌کردن قابلیت‌های یادشده تاثیری شگرف بر عملکرد باتری خواهند داشت.

تنظیمات دقیق میزان نور صفحه‌نمایش

در قسمت هشدارها کافی است گزینه تنظیم خودکار نور صفحه‌نمایش را غیرفعال کرده و شخصا بر حسب محیطی که در آن قراردارید میزان نور را تنظیم کنید. سنسور نور همواره به اندازه‌گیری میزان نور محیطی پرداخته و براساس شرایط موجود، نور صفحه‌نمایش را تنظیم می‌کند. این قابلیت باعث هدررفتن انرژی از این طریق می‌شود بنابراین پیشنهاد می‌کنیم این قابلیت را غیرفعال تا باتری بیشتری برای شما ذخیره شود.

استفاده از قابلیت ذخیره باتری

در قسمت تنظیمات باتری می‌توانید به حالت Power Saving دسترسی داشته باشید. حالت Ultra Power Saving نیز برای مواردی که میزان باتری شما ۱۵ درصد و یا کمتر است کاربردی خواهد بود.

همگام‌سازی داده‌ها در پس‌زمینه

سرویس‌هایی که هر چنددقیقه یک‌بار برای به‌روزرسانی ایمیل، محتویات شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام رسان به اینترنت متصل می‌شوند باعث مصرف بیش از حد باتری دستگاه شما خواهند شد.

در صورتی که همواره در داخل این برنامه‌ها هستید (با دقت بیشتری این جمله را بخوانید!) نیازی به فعال‌بودن قابلیت همگام‌سازی نخواهید داشت. می‌توانید زمان و یا تعداد برنامه‌هایی که از قابلیت همگام‌سازی بهره می‌برند را نیز مشخص کرده تا این برنامه‌ها منجر به هدررفتن بیش از حد باتری دستگاه شما نشوند.

علاوه بر این‌ها رفتن به قسمت تنظیمات وای‌فای و غیرفعال کردن گزینه Smart Network Switch و همچنین غیرفعال‌سازی Always Allow Scanning می‌تواند به ذخیره بیش از پیش باتری دستگاه شما کمک شایانی کند.

بدنیست برنامه‌‌های شناخته‌شده‌ای مانند Pixel Battery Saver که روش‌هایی نوین در مدیریت باتری را در اختیار شما قرار می‌دهند را نیز امتحان کنید.

مشکل در اسکنر تشخیص اثرانگشت

این قابلیت در مقایسه با آنچه پیش از این در دستگاه‌های سری گلکسی مشاهده کرده‌ بودیم به‌طرز مشهودی در زمینه کارایی و پایداری بهبود یافته است اما متاسفانه بعضا شاهد از کار افتادن این سنسور و بروز مشکلاتی خاص هستیم.

در صورتی که S۶ شما گاه و بیگاه اثر انگشتتان را شناسایی نمی‌کند، یکی از اولین گام‌های ممکن می‌تواند تمیز کردن سنسور با استفاده از یک پارچه تمیز باشد.

تمیز کردن انگشت! و برطرف کردن موانع احتمالی که در تشخیص اثرانگشت تداخل ایجاد می‌کنند نیز از جمله راه‌حل‌های موجود است. در صورتی که علی‌رغم بهره‌گیری از این روش همچنان عملکرد مطلوبی را شاهد نیستید، خاموش و روشن کردن گوشی با نگه‌داشتن کلید خاموش و روشن به مدت ۱۰ ثانیه می‌تواند یک راهکار احتمالی باشد.

در صورتی که پس از چندین بار امتحان، اثر انگشت شما بازهم شناسایی نشد می‌توانید از گزینه بازکردن قفل با استفاده از حساب کاربری گوگل بهره ببرید. اگر همچنان این روش هم موثر نبود می‌توانید از روش میان بر امنیتی با استفاده از ورود به حساب کاربری بر روی دستگاهی دیگر و استفاده از گذرواژه حساب خود بهره ببرید.

در قسمت تنظیمات امنیتی حساب گوگل کافی است شناسایی و تایید دو مرحله‌ای را غیرفعال کنید تا بتوانید با استفاده از گذرواژه خود وارد شوید. نهایتا هنگام بازکردن قفل گوشی به شما توصیه می‌کنیم که اثرانگشت‌های ذخیره‌شده پیشین را حذف و اثرانگشت‌های جدیدی را وارد کنید.

از کارافتادن برنامه مرتبط با لیست مخاطبین

این مشکل در طیف وسیعی از دستگاه‌های اندرویدی مشاهده می‌شود و S۶ نیز از این قاعده مستثنی نیست. این مشکل معمولا در زمانی که قصد برقراری تماس را دارید مشاهده می‌شود. به‌منظور رفع این مشکل، روند زیر پیشنهاد می‌گردد.

پاک‌کردن کش و دیتا

با رفتن به قسمت تنظیمات، قسمت مدیریت برنامه‌ها را لمس کرده و با رفتن به سربرگ All، برنامه Contacts را پیداکنید. حالا گزینه‌های Clear Cache و Galaxy-S۶-Application-Manager-Clear-CacheClear Data را لمس کنید. روند یادشده را برای برنامه شماره‌گیر یا همان Dialer نیز تکرار کنید.

حذف و غیرفعال‌سازی برنامه‌های گوگل پلاس

از آنجایی که برنامه گوگل پلاس، یک برنامه پیش فرض است بنابراین امکان حذف آن وجود ندارد. با رفتن به قسمت تنظیمات، رجوع به قسمت مدیریت برنامه‌ها و رفتن به سربرگ All می‌توانید برنامه Google + را بیابید.

13 مشکل گلکسی اس 6 و راه‌ حل آنها (2)

با انتخاب گزینه Uninstall Updates، منتظر اتمام فرایند باشید و نهایتا گزینه Disable را انتخاب کنید. از آنجایی که برنامه گوگل پلاس همواره سعی در برقراری ارتباط و همگام‌سازی با لیست مخاطبین شما دارد، این روند غیرفعال‌سازی ممکن است باعث حل مشکل شما شود.

از کار افتادن برنامه ایمیل

کاربران زیادی از مشکلات موجود در برنامه ایمیل سامسونگ شکایت دارند. مشکلات موجود در برقراری ارتباط، عدم همگام‌سازی داده‌ها و عدم پاسخگویی در هنگام رفرش دستی از جمله مشکلات موجود هستند.

این موارد باعث خواهند شد کاربران، این سرویس را بی‌مصرف تشخیص داده و به دنبال جایگزین‌هایی از مارکت به‌منظور حل مشکل باشند. با این اوصاف راه‌حل‌های زیر را پیش از فرایند جایگزینی امتحان کنید تا شاید به نتیجه برسید.

پیش از هرچیز ایمیل خود را از گوشی حذف کنید و پس از راه‌اندازی مجدد برنامه، آن‌را به لیست ایمیل‌ها اضافه کنید. این راه حل ساده می‌تواند مشکلات ارتباطی ایمیل را مرتفع کند. مطمئن شوید که از تنظیمات و پارامترهای صحیح به‌منظور ارتباط صحیح با سرویس‌دهنده ایمیل خود بهره می‌برید.

پاک‌کردن پارتیشن کش

با راه‌اندازی در حالت ریکاوری، پارتیشن کش را پاک کنید و مجددا وارد برنامه ایمیل بر روی دستگاه خود شوید. در صورت عدم دریافت نتیجه مطلوب، راه حل قبلی را یک‌بار دیگر تکرار کنید.

مشکلات برنامه‌ها

هنگ کردن، بسته‌شدن خود به خودی برنامه‌ها و ریبوت شدن گاه و بیگاه گوشی از جمله مواردی است که کاربران گلکسی اس ۶ ممکن است تجربه کنند.

دلیل شایع در بروز این موارد، نرم‌افزار نامناسب است. بعضا کاربران، برنامه‌های مختلف را از مارکت‌های مختلف و البته اینترنت دریافت و بدون کنترل گواهی‌های امنیتی، آن‌ها را نصب و مورد استفاده قرار می‌دهند.

از سوی دیگر موارد متعددی مشاهده می‌شوند که برنامه‌های به‌ظاهر امنیتی به شما پیشنهاد داده می‌شوند که می‌توانند بدافزارها و مشکلات امنیتی گوشی شما را برطرف کنند. این برنامه‌ها نیز ممکن است خطرناک باشند و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود تنها به نصب برنامه‌های دریافتی از پلی‌استور گوگل اقدام کنید.

" Unfortunately, the process com.google.process.gapps has stopped"

این پیغام معمولا در موارد نصب برنامه‌های مشکل‌دار و ورود بدافزارها و تداخل آن‌ها با پایگاه داده‌ای گوگل پلی مشاهده می‌شود. به‌منظور رفع این مشکل، راه‌حل‌های زیر پیشنهاد می‌گردند.

پاک کردن داده‌های کش شده

با رفتن به قسمت تنظیمات، انتخاب گزینه Storage و لمس گزینه Cached Data، پیغام نمایش داده شده برای پاک‌کردن این اطلاعات را تایید کنید.

پاک‌کردن پارتیشن کش

همان‌گونه که پیش از این نیز اشاره کردیم، رفتن به حالت ریکاوری و پاک‌کردن حافظه کش باعث برطرف کردن بسیاری از مشکلات می‌شود با این اوصاف تنها در موارد نیاز از این گزینه استفاده کنید. اطلاعات موقت کش شده می‌توانند باعث بروز مشکلات متعدد شوند و پاک‌کردن آن‌ها باعث خواهد شد کش جدیدی ایجاد و نوشته شود.

بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه‌ای

در صورتی که هیچ یک از راه‌حل‌های گفته شده موثر نبودند می‌توانید گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه یا همان بازنشانی تنظیمات را امتحان کنید. پیش از هرچیز اطمینان حاصل کنید که از اطلاعات و فایل‌های مهم خود نسخه پشتیبانی تهیه کرده‌اید زیرا این عمل باعث ازبین رفتن کلیه داده‌های شما خواهد شد.

گرم‌شدن بیش از حد دستگاه

در صورتی که شما از جمله کاربرانی هستید که استفاده زیادی از گوشی هوشمند خود در اجرای همزمان چندین برنامه، استفاده از بازی‌های با گرافیک بالا و مواردی اینچنینی دارید احتمال اینکه با مشکل گرم‌شدن بیش از حد دستگاه روبرو شوید زیاد خواهد بود.

به‌منظور برطرف کردن این مشکل می‌توانید راه‌اندازی مجدد یا راه‌اندازی در حالت Safe Mode را مدنظر قراردهید. این راه‌حل‌ها باعث خواهند شد گوشی شما در مقایسه با روند طبیعی، سریع‌تر خنک شود.

در صورتی که با استفاده معمولی همچنان شاهد گرم‌شدن بیش از حد دستگاه خود هستید، این احتمال وجود دارد که برنامه یا برنامه‌هایی که در پس‌زمینه در حال اجرا هستند، دلیل اصلی بروز مشکل باشند. به‌منظور اطلاع از این موضوع باید برنامه‌های نصب شده بر روی گوشی را مورد بررسی قراردهید.

13 مشکل گلکسی اس 6 و راه‌ حل آنها (2)

پیش از هرچیز برنامه‌هایی که در پس‌زمینه در حال اجرا هستند را کنترل کنید. با لمس کلید "برنامه‌های اخیر" بر روی گوشی و انتخاب آیکون کوچک در سمت راست، باعث خواهید شد برنامه مدیریت رم، باز شده و میزان فضای اشغال شده از رم به نمایش درآید.

گزینه برنامه‌های فعال یا Active Applications را لمس کرده و مشاهده کنید چه برنامه‌هایی در پس‌زمینه در حال اجرا هستند. به‌عنوان راه‌حلی جایگزین می توانید با مراجعه به قسمت تنظیمات باتری، میزان استفاده هر برنامه از باتری را بررسی کنید.

مطمئنا برنامه‌ای که باعث بروز مشکل شده، منابع انرژی بیشتری را مصرف کرده است. پس از مشخص شدن برنامه‌ای که سرمنشا مشکل گرم شدن است، گزینه پاک‌کردن کش و دیتا را بر روی آن امتحان کنید.

ناپدیدشدن دکمه‌های دسترسی سریع به تنظیمات

ممکن است گزینه‌های دسترسی سریع برای خاموش و روشن کردن قابلیت‌های داده‌های همراه و یا هات‌اسپات از منوی پایین‌رونده موجود در S۶ ناپدید شود. این مشکل ظاهرا برای نسخه‌هایی خاص از فیرمویرهای موجود بر روی این دستگاه هوشمند به وقوع پیوسته و سامسونگ نیز وجود این مشکل را تایید کرده است. راه‌حل برطرف کردن این مشکل نیز در قالب برنامه‌ای به نام Quick Panel Restore عرضه شده است.

به‌منظور حل این مشکل کافی است با مراجعه به سامسونگ استور یا وب‌سایت سامسونگ، برنامه یادشده را دانلود و نصب کرده و گزینه Restore را لمس کنید. حالا با راه‌اندازی مجدد دستگاه می‌توانید از بازگشت این گزینه‌ها خشنود باشید!

سخن آخر

این‌ها شایع‌ترین مشکلات و مواردی هستند که کاربران گلکسی اس ۶ با آن‌ها روبرو شده‌اند. با این اوصاف در صورتی که شما با مشکلاتی به جز موارد یادشده روبرو شده‌اید در قسمت نظرات ما را باخبر سازید تا با کمک شما به حل مشکل اقدام کنیم.

در صورتی که مشکل موجود در دستگاه خود را در این لیست مشاهده نمی‌کنید بد نیست نیم‌نگاهی هم به قسمت اول مطلب با عنوان ۱۳ مشکل رایج در گلکسی اس ۶ سامسونگ و راه‌های برطرف کردن آنها (بخش اول) داشته باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا فرجپور

      با سلام .من یک ماهو نیم میشه گوشی گلکسی اس 6 خریدم و از زمانی که خریدم تا حالا گوشی به خودی خود خاموش و روشن وهنگ میکنه حتی زمانی که باهاش کاری نداری هنگ ویا حتی خاموش میشه ونمدونم چیکار باید بکنم حتی نمایندگی هم بردم ولی جواب درستی ندادن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج