۲۵۳۴۲۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

جولان خارجی‌ ها در پروازهای بین‌المللی ایران

ثابت ماندن ظرفیت ناوگان ایرلاین‌های ایرانی در طول سال‌های گذشته در کنار افزایش تصاعدی توان ایرلاین‌های خارجی به خصوص در حاشیه خلیج فارس حضور شرکت‌های هواپیمایی داخلی در پروازهای بین‌المللی کشور را به شدت پایین نگه داشته است.

خبرگزاری ایسنا: ثابت ماندن ظرفیت ناوگان ایرلاین‌های ایرانی در طول سال‌های گذشته در کنار افزایش تصاعدی توان ایرلاین‌های خارجی به خصوص در حاشیه خلیج فارس حضور شرکت‌های هواپیمایی داخلی در پروازهای بین‌المللی کشور را به شدت پایین نگه داشته است.

در شرایطی که نزدیک به ۴۰ درصد از کل ظرفیت ناوگان هوایی ایران زمین گیر بوده و دیگر هواپیماها نیز بیشترین تمرکز خود را به پروازهای داخلی معطوف کرده‌اند، کشورهای حاشیه خلیج فارس با قدرت گرفتن ایرلاین‌هایشان بخش قابل توجهی از ظرفیت آسمان ایران را از آن خود کرده‌اند و در این بین دو ایرلاین اصلی کشور تنها یک سوم از از تمام بازار موجود را در اختیار دارند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی پایگاه خبری وزارت راه شرکت‌های هواپیمایی ماهان و هما ۳۵ درصد پروازهای بین‌المللی ایران را انجام می‌دهند و مابقی این بازار در اختیار خارجی هاست.

هرچند در بررسی ایرلاین‌ها، یک ایرلاین تُرک بیشترین آمار پرواز بین‌المللی ایران را در اختیار دارد اما در آمار کلی ایرلاین‌های فعال در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بیشترین سهم را دارند.

پس از ترکیش ایر که ۱۲ درصد از آسمان ایران را در اختیار دارد، شرکت‌های هواپیمایی فلای دوبی، امارات، قطر، شرکت اماراتی اتحاد، ایر عربیا، گالف ایر، سعودیا، عمان ایر و کویت ایرویز نه ایرلاین عربی هستند که در آسمان ایران فعالیت می‌کنند.

هرچند در روزهای پس از تحریم صحبت از ورود ایرلاین های اروپایی به ایران مطرح شده و حتی صحبت‌هایی نیز در این زمینه مطرح است اما در حال حاضر تنها نه درصد از آسمان ایران به این ایرلاین‌ها رسیده و ایرلاین‌های اروپای غربی (لوفتانزا و غیره) ۵ درصد و ایرلاین‌های اروپای شرقی به غیر از ترکیه ۴ درصد در پروازهای بین‌المللی ایران سهم دارند.

شرکت‌های هواپیمایی داخلی امیدوار هستند در ایام پس از تحریم بتوانند ناوگان خود را تجهیز کرده و در مسیرهای مختلف فعالیت خود را آغاز کنند مانند ماهان ایر که با وارد کردن چند هواپیمای جدید چند مقصد اروپایی را در برنامه‌های خود قرار داد اما شاید در کوتاه مدت چاره‌ای جز اجازه فعالیت دادن به خارجی‌ها وجود ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج