۲۵۳۵۹۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

زاکانی: طرح برجام، طرح وندی شرمن است!

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام، طرح برجام در مجلس را طرح «وندی شرمن» خواند و مدعی شد که سخنان ظریف، عراقچی، صالحی و شمخانی در جلسات این کمیسیون متناقض بوده است.

خبرآنلاین: رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام، طرح برجام در مجلس را طرح «وندی شرمن» خواند و مدعی شد که سخنان ظریف، عراقچی، صالحی و شمخانی در جلسات این کمیسیون متناقض بوده است.

عليرضا زاکاني در مخالفت با طرح «اقدام متناسب متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» بار ديگر از اينکه دولت لايحه اي در اين باره به مجلس نفرستاده گلايه کرده و آن را «بي اعتنايي دولت به مجلس» خواند و گفت: اين در حالي است که بر اساس قانون اساسي، کليه توافقنامه هاي بين المللي بايد به تصويب مجلس برسد.

رئيس کميسيون ويژه بررسي برجام از اينکه اين کميسيون مورد بي مهري واقع شد نيز گلايه کرد و گزارش نهايي کميسيون متبوعش را واقع بينانه خواند و گفت: در مسير رسيدگي ما معلوم شد که همه ادعاهاي پيرامون برجام نادرست است. از جمله اينکه برجام سايه جنگ را از سر کشور بر مي دارد. همه آقايان من جمله آقاي عراقچي گفتند که اقتدار ايران باعث شده که سايه جنگ از سر کشور برداشته شود. ادعاي ديگر اين بود که اگر برجام تصويب نشود، فروش نفت متوقف مي شود. اما اين هم تکذيب شد و ما با وجود تحريم ها باز هم مي توانستيم نفت بفروشيم.

نماينده تهران ادامه داد: کساني که م يخواهند وضع کشور را بحراني جلوه دهند، خودشان بايد پاسخگوي اين وضع باشند.

وي خطاب به ملت و نمايندگان گفت: اگرچه برجام در کليتش از لغو تحريم ها سخن مي گويد اما در جزئيات آن مشخص مي شود که به جز «چهارتا و نصفي» تحريم هاي رئيس جمهور آمريکا، ما بقي حذف نمي شود! تحريم هاي «ايالات آمريکا»، «کنگره» و «اتحاديه اروپا» لغو نمي شود! تمام پيش فرض ها درباره اين توافق نادرست است و مردم بايد اين را بدانند.

به گفته زاکاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي در کميسيون ويژه برجام گفته که اين شورا در جريان اين توافق نبوده و در طول دو سال تنها ۲۰ جلسه داشته است! دولت علاقمند به واکاوي اين توافق در مجلس نبوده اما به فضل الهي مجلس اين کار را انجام داده است.

دبيرکل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي از لاريجاني پرسيد: کجاي طرح شما فرمايشات رهبري را مد نظر قرار داده است؟ چرا مي گوييد آقا گفته اند اين طرح بايد به مجلس بيايد؟ آقا گفته اند ما بايد منافع ملت را مد نظر قرار دهيم. نبايد نظراتمان را به صورت سطحي لحاظ کنيم. در حاليکه کميسوين امنيت ملي چنين کرد.

وي که تقريبا فرياد مي زد، از عواقب برجام سخن گفت. از عدم لغو تحريم ها گرفته تا اجازه بازديد از مراکز نظامي. زاکاني از اعتراض ايران به قطعنامه هاي سازمان ملل ياد کرد و گفت: بر اساس برجام، تمامي قطعنامه هاي سازمان ملل قابل بازگشت است.

زاکاني که مي گفت وزارت خارجه هيچ سندي را در اختيار کميسيون ويژه قرار نداده از تناقض سخنان ظريف با شمخاني و صالحي و عراقچي سخن گفت و افزود: ۵ سند در اين زمينه وجود دارد که عبارتند از «برجام، قطعنامه، برنامه بلند مدت هسته اي، سند حل مسائل گذشته و حال و سند توافق بين ايران و آمريکا».

به گفته وي اظهارات عراقچي و صالحي درباره اين اسناد با يکديگر در تناقض بوده. مثلا عراقچي سند برنامه بلند مدت هسته اي و برجام را يکي دانسته ولي صالحي آنها را متفاوت دانسته و از جزئيات سند حل مسائل گذشته و حال چيزي به مجلس نگفته اند.

او مدعي بود که مسير اعاده حق ايران بر اساس برجام مسدود است و حتي عراقچي هم گفته است که اگر ما در اجراي توافق برجام شکايتي داشته باشيم، بايد به خدا شکايت کنيم! خب اگر قرار بود به خدا شکايت کنيم، پس چه نيازي به توافق بود؟

زاکاني که مي گفت «ما نمي خواهيم تيم مذاکره کننده هسته اي را به خيانت متهم کنيم» ادامه داد: تيم هسته اي نتوانسته حقوق هسته اي ايران را از گرگ هاي اروپايي و آمريکايي بگيرد. ما در گزارش خودمان از تيم هسته اي حمايت کرده ايم اما اگر اين تيم نتواند حق ما را بگيرد، نبايد اجراي آن را به ملت تحميل کنيم.

رئيس کميسيون ويژه بررسي برجام همچنانکه در تذکرش به لاريجاني نيز عنوان کرده بود، بار ديگر طرح متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» را طرح وندي شرمن خواند و خواستار عدم ارائه راي به آن شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج